Facebook Pixel

Святковий шопінг під час війни: що купуватимуть перед Новим 2023 роком

Попри війну українці не відмовляються від святкування Різдва та Нового року й готуються до традиційних закупівель подарунків у другій половині грудня. Про це свідчать дослідження та споживчі настрої, що спостерігають ритейлери. За даними дослідження «Делойт», 61% українців готуються до передноворічного шопінгу, більшість планують це зробити в останні два тижні року.

Що купують українці перед Різдвом і Новим роком

За даними Prom.ua, минулого року в топі передноворічних товарів було святкове освітлення, чохли для телефонів, дитячі конструктори та м’які іграшки, навушники, сукні, новорічні іграшки та штучні ялинки. Аналітики маркетплейсу очікують, що ці товари залишаться популярними перед Різдвом і Новим 2023 роком, але до них додадуться й нові категорії.

В умовах планових і екстрених відключень світла українці почали частіше купувати ручні та налобні ліхтарі, павербанки, туристичні плити та газові балони, кемпінгові ліхтарі, термобілизну, настільні лампи. Саме такі товари мали найбільший попит під час «Чорної п’ятниці» цьогоріч.

Середній чек на святкове освітлення становить 450 грн, новорічні іграшки — 500 грн, штучні ялинки — 1700 грн. Дитячі конструктори коштують у середньому 960 грн, м’які іграшки — 520 грн.

Передноворічні продажі зменшаться на третину

Відсутність доступу до інтернету впливає на трафік, зазначають аналітики Prom.ua. На початку грудня він був нижчим на 32%, ніж на початку грудня 2021 року, хоча минулої осені приріст замовлень рік до року становив 11%. На маркетплейсі восени 2021 року також фіксували зростання продажів попри нестабільну ситуацію через повідомлення про можливе вторгнення росії: на 30 — 38% більше, ніж восени 2020-го.

Падіння продажів приблизно на третину проти грудня 2021 року очікують і в торгових центрах. Голова Української ради торговельних центрів Максим Гаврюшин зазначив, що такі самі втрати трафіку та зменшення виторгу фіксували в ТЦ і під час «Чорної п’ятниці». Але він наголосив, що багато залежить від ситуації на фронті та обстрілів. Наприклад, унаслідок ракетних ударів 23 листопада, за підрахунками голови ради директорів ГК «АЛЛО» Дмитра Деревицького, український ритейл втратив до 25 — 30% виторгу через вимушені блекаути.

Варто зазначити, що на середину грудня декілька торговельних мереж національного масштабу повністю забезпечили свої магазини генераторами, щоб не припиняти роботу під час можливого блекауту.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉