Попри військовий стан та енергетичну кризу, телевізори залишилися серед лідерів продажів Чорної п’ятниці 2022. Проте очікувано до переліку затребуваних товарів увійшли павербанки, генератори та ліхтарики. Як минув найбільший розпродаж року в маркетплейсах України, розповідає .
Щорічна акція «Чорна п’ятниця» відбулася попри наслідки ракетних обстрілів 23 листопада, що найбільше пошкодили енергосистему України від початку жовтня. Магазини по всій країні обслуговували клієнтів в умовах екстрених та планових відключень світла, під’єднували генератори, вмикали ліхтарики.
Розпродаж в умовах відключень світла
«За нашими оцінками, українські е-комерс та ритейл недоотримали приблизно 25-30% виторгу через атаки росії та вимушені блекаути», — зазначив Дмитро Деревицький, голова ради директорів ГК «АЛЛО». Це сталося через зменшення онлайн-трафіку до 30% та офлайн до 20%. Деревицький наголосив, що таких втрат не було навіть за локдауну.
За даними «АЛЛО», кількість чеків у період акції зросла на 41%, проте це нижче рівня минулого року на 15%. Порівняно з 2021 роком частка жінок серед покупців скоротилася з 42% до 35%. Покупці, що найчастіше робили замовлення у Чорну п’ятницю, мешкають у Київській, Харківській, Дніпропетровській, Одеській та Львівській областях.
Що купували українці у Чорну п’ятницю-2022
Найбільш затребуваним товаром цьогоріч стали павербанки: рекордний попит на ці пристрої зафіксували всі торговельні мережі. В «Епіцентрі» павербанки увійшли до топ-5 товарів, на які покупці витратили найбільше коштів, у «Фокстроті» — до топ-5 за кількістю проданих одиниць. Про це повідомляють в Асоціації ритейлерів України.
Аналітики monobank кажуть, що павербанки були на другомі місці за популярністю після смартфонів. В «АЛЛО» попит на ці пристрої зріс у 36 разів до показників акції 2021 року.
Також до переліку товарів, потреба в яких зросла через енергетичну кризу, можна додати генератори, зарядні станції, туристичне газове обладнання, елементи живлення, ліхтарі, їжу тривалого зберігання, сірники та свічки.
У «Фокстроті» втричі збільшилися продажі кухонних комбайнів, кавоварок, телевізорів, вбудованих духових шаф та посудомийних машин. Смартфони вийшли на перше місце за кількістю проданих одиниць у «Фокстроті» та за аналітикою monobank.
Серед товарів, що привертають увагу щороку та були популярними і цього року, «Епіцентр» називає телевізори та керамічну плитку. Втратили свою традиційну популярність цього разу товари для свят, меблі, покриття для підлоги, декоративне освітлення. Хоча на маркетплейсі Prom.ua продажі приладів освітлення зросли на 39% порівняно з показниками минулого тижня, а аксесуарів для інтер’єру — на 22%.
За що більше коштів віддали українці у Чорну п'ятницю-2022
Найбільші чеки продавці Prom.ua отримали за товари у категоріях «Комп’ютерні аксесуари», «Туристичні інструменти», «Газове туристичне обладнання». Найдорожчим товаром, що продали в «АЛЛО» у Чорну п'ятницю 2022, була зарядна станція Bluetti за 129 999 грн.
До топ-5 товарів від «Епіцентру», на які покупці витратили найбільше коштів, увійшли телевізори, кавомашини, електричні обігрівачі, пральні машини та павербанки.