Facebook Pixel

Чим грають діти у 2023 році: світові тренди та ринок України

Павло Овчинніков
президент Української Асоціації Індустрії Іграшок, засновник та СЕО групи компаній KIDDISVIT
Кубик Рубіка залишається популярною іграшкою. Фото: KIDDISVIT.

Кубик Рубіка залишається популярною іграшкою. Фото: KIDDISVIT.

7,3 млн – саме стільки дітей були змушені залишити свої домівки через війну в Україні. З них 1,8 млн стали біженцями за кордоном. А всього з 24 лютого 2022 року з країни виїхало понад 20 млн українців, повернулося – близько 12 млн. Це величезні цифри та величезна кількість потенційних клієнтів, від яких залежить розвиток індустрії іграшок в Україні.

Масштабна міграція призвела до суттєвого скорочення внутрішнього ринку. У 2021 році обсяг продажів іграшок був приблизно $693 млн у цінах роздробу, а у 2022 – всього $395 млн. Яким буде 2023 рік для українського ринку іграшок, залежить від воєнної ситуації. Проте глобальний розвиток продовжується. Очікується, що до 2027 року світовий ринок іграшок демонструватиме середньорічний темп зростання – 4,42%.

Саме глобальні тренди рухають світовий ринок іграшок. Українські діти повністю інтегровані у глобальний інформаційний простір та знають про трендові іграшки ще до того, як ті з'являються в Україні. Тому, найчастіше, іграшки потрапляють на полиці наших магазинів вже під тренд, що склався. KIDDISVIT щорічно відвідує основні світові виставки, на яких демонструють новинки та визначають популярні іграшки. Тож чим гратимуть діти у 2023-му?

Іграшки для підлітків – Tween Takeover

Іграшки для підлітків – головна тенденція 2023 року. За даними NPD Group (компанія вивчення ринкової кон'юнктури), основним драйвером розвитку індустрії іграшок є підлітки від 12 років (твіни). Вони, так само як і маленькі діти, хочуть грати в ігри, але вподобання в них дещо інші. Ця категорія покупців вибирає іграшки-антистрес, предмети колекціонування, різноманітні гаджети тощо. Іграшки категорії Tween Takeover поєднують у собі різні варіанти навчання та розваги і допомагають не тільки розвивати мислення та творчий потенціал, а й просто відволіктися та розслабитися. Наприклад, бренд сквішів Squishmallows викликає у твінів суцільний позитив та згенерував у соціальних мережах понад 8,3 млн показів на TikTok, а тег @squishmallows (і пов'язані з ними хештеги) був позначений у понад 1 млн постів Instagram. Канали соціальних мереж Squishmallows виросли до понад 1,1 мільйона підписників – це вплив підлітків на формування тренду в дії.

Іграшки для підлітків –  Tween Takeover, головна тенденція року. Фото: KIDDISVIT.

Іграшки для підлітків – Tween Takeover, головна тенденція року. Фото: KIDDISVIT.

Герої мультфільмів та фільмів для дітей

Попит на продукцію за мотивами кіно чи мультфільмів – чітка тенденція, яка не зменшує обертів. Вихід мультфільму, якщо йдеться про велику прем'єру, завжди супроводжується активною медійною підтримкою — банери, постери в дитячих магазинах чи кінотеатрах, рекламні ролики тощо. Після виходу фільмів та мультсеріалів у дітей з'являються нові улюблені герої, тож іграшки-персонажі стають миттєвими хітами продажу. Так, протягом багатьох років іграшки за мотивами мультфільмів Disney користуються популярністю серед дітей різного віку. Світовим лідером цього сегменту є бренд Funko. Стабільний попит і на персонажів Peppa Pig, Rainbow High, PJ Masks, Robocar POLI, Леді Баг та Супер Кіт. Окремо хочу зазначити гучну українську прем'єру «Мавки» та світову прем'єру «Брати Супер Маріо», за якими вже зараз з'явилися іграшки на полицях дитячих магазинів. Наприкінці літа чекаємо на улюбленців мільйонів – легендарні Черепашки-Ніндзя повертаються на великий екран.

Попит на іграшки за мотивами кіно чи мультфільмів – чітка тенденція. Фото: KIDDISVIT.

Попит на іграшки за мотивами кіно чи мультфільмів – чітка тенденція. Фото: KIDDISVIT.

Іграшки категорії Evergreen

Ринок іграшок стає все різноманітнішим і постійно дивує новинками. Але водночас популярні ігри, які повертають дорослих у дитинство. Наприклад, кубик Рубіка залишається найбільш продаваною іграшкою у світі з часів її першого випуску в 1980 році. У пандемію COVID-19, коли сім'ї проводили багато часу разом, «друге народження» отримали настільні ігри. Але й зараз звичні шахи, лото, шашки чи сучасніші «Монополія» та «Мафія» залишаються у тренді. Такі ігри не лише розважають та навчають. Це чудовий спосіб розвинути комунікаційні навички та зміцнити взаємини всередині сім'ї.

Кубик Рубіка залишається найбільш продаваною іграшкою у світі. Фото: KIDDISVIT.

Кубик Рубіка залишається найбільш продаваною іграшкою у світі. Фото: KIDDISVIT.

Інклюзивні іграшки

Інклюзивні іграшки – важливий тренд, який допомагає дітям зрозуміти, що люди різні і це нормально. Виробники створюють іграшки з не ідеальними пропорціями та видимими недосконалостями, щоб підтримати дітей, які відчувають свою несхожість на інших. Ляльки з різною статурою, кольором шкіри, очей, волосся, шрамами вчать дітей приймати особливості інших людей і толерантно до них ставитися. Інклюзивні іграшки популярні останні кілька років. Наші діти вже знайомі з «особливими» ляльками Barbie – без волосся, з вітіліго, в інвалідному візку, з протезом. Впевнений, що тренд на іграшки, які відображають світ більш реалістично, лише посилюватиметься.

Інклюзивні іграшки – важливий тренд. Фото: KIDDISVIT.

Інклюзивні іграшки – важливий тренд. Фото: KIDDISVIT.

Екологічні іграшки

Сьогодні всі знають про негативний вплив на довкілля відходів, що не розкладаються, і відмовлятися від пластику там, де це можливо, стає нормою. Виробники іграшок переходять на екологічну сировину. Іграшки, виконані з цукрової тростини, бамбука та інших природних матеріалів, стають трендом. Орієнтир на екологічність – один із основних сучасних меседжів на «іграшковому» ринку. Іграшки з використанням природних матеріалів допомагають виховувати екологічну свідомість дитини через гру.

Виробники іграшок переходять на екологічну сировину. Фото: KIDDISVIT.

Виробники іграшок переходять на екологічну сировину. Фото: KIDDISVIT.

Наприклад, Hasbro – найбільша у світі американська компанія, яка займається випуском іграшок та настільних ігор для дітей – має намір прибрати весь пластик із пакування. А компанія Zapf Creation, що випускає улюблену мільйонами дітей ляльку Baby Born, з 2021 року перейшла на eco-friendly пакування без застосування пластику. Картонну коробку та паперові пакети для аксесуарів використовують і виробники ляльок L.O.L. Surprise! MGA Entertainment. Швейцарський виробник Micro Mobility Systems AG випустив лінійку самокатів Micro Deluxe ECO, в яких використовується перероблений, так званий «зелений» пластик. А компанія Battat пропонує товари в багаторазових коробках-контейнерах, які можна використовувати для зберігання іграшок. Тенденція виробництва екологічно чистих іграшок набирає обертів. І це, звичайно, тішить!

Лінійка самокатів із «зеленого» пластику. Фото: KIDDISVIT.

Лінійка самокатів із «зеленого» пластику. Фото: KIDDISVIT.

Unboxing та колекціонування

Ще один тренд, що залишається популярним вже декілька років, – розпакування іграшок чи Unboxing. Багато виробників використовують цей тренд як частину своїх маркетингових кампаній, пропонуючи спеціальні пакування, що містять рідкісні чи колекційні предмети. Один із прикладів – колекційні ляльки L.O.L. Surprise!. Кожна кулька з лялькою має кілька шарів, які можна відкрити, щоб знайти нові елементи. А тренд колекціонування яскраво підтримують одразу два бренди: для хлопчиків – SuperThings, а для дівчаток – Moji Pops.

Тренд колекціонування яскраво іграшок підтримують одразу два бренди: для хлопчиків – SuperThings, а для дівчаток – Moji Pops.. Фото: KIDDISVIT.

Тренд колекціонування яскраво іграшок підтримують одразу два бренди: для хлопчиків – SuperThings, а для дівчаток – Moji Pops.. Фото: KIDDISVIT.

Інноваційні іграшки

З розвитком науки та технологій розширюється асортимент іграшок категорії STEM. Такі пристрої навчають знаходити прості розв'язання складних задач, розвивають аналітичне мислення та здатність критично оцінювати різні ситуації. Елемент гри робить процес навчання легким, цікавим та ефективним. Тут хочу навести приклад українського бренду Nanit Robot, який має великий світовий потенціал – це іграшка з категорії робототехніки, що поєднує у собі фізичний продукт та програмне забезпечення. Інноваційний робот має 30 варіантів трансформацій, замінює 100 освітніх іграшок, розвиває креативність та інженерні навички у дітей і дорослих. Цікаво, що один такий робот рятує планету від 50 кг пластику! Тож іграшка має ще й екологічну складову.

Деякі іграшки розвивають аналітичне мислення. Фото: KIDDISVIT.

Деякі іграшки розвивають аналітичне мислення. Фото: KIDDISVIT.

Продовжують набирати популярності й так звані Meta Toys – іграшки з використанням віртуальної чи доповненої реальності. Наприклад, набори Hidden Side збираються, як і звичайні конструктори. Але за допомогою безкоштовної програми на телефоні їх можна «оживити», доповнивши реальну гру віртуальними елементами.

Звісно, як би нам не хотілося захистити дітей від теми війни, залишаючись в Україні, зробити це неможливо. І це відбивається на ігрових уподобаннях нашої малечі. Наприклад, зараз активно купують іграшки з мілітарі-тематикою, товари антистрес, що заспокоюють.

Масова міграція українців стала глобальною, але не єдиною проблемою для індустрії іграшок. У березні минулого року не працювала майже третина торгових точок (29%). Тобто скоротилася кількість місць для продажу та покупок іграшок. Проте за рік війни цей показник значно зменшився – на сьогодні закритими залишається лише 5% торгових об'єктів/магазинів. І це дуже гарний результат.

Через масове безробіття, зростання курсу долара та скорочення зарплат змінилася і купівельна спроможність українців. Зараз збільшилися продажі іграшок в соціальних маркетах та дискаунтерах. А більшим попитом у батьків користуються невеликі, але якісні іграшки в нижньому ціновому сегменті, наприклад такі як #Sbabam.

Безумовно, ми відстежуємо нові тенденції та вже сьогодні прогнозуємо, яким український ринок іграшок буде завтра. Але головний тренд на всі часи – це якість іграшки, її безпечність для дитини. Нам справді важливо наповнювати дитинство радістю, розвитком, інноваціями та якістю. І все це заради успішного майбутнього кожної української дитини!

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора