Facebook Pixel

Світові морські перевезення через атаки хуситів стали набагато довшими

Відстані світових морських перевезень зросли найбільше з 2010 року, оскільки єменські повстанці хусити атакують кораблі у Червоному морі. Через це перевізники додають до маршрутів тисячі миль, щоб обійти небезпечний регіон. Про це пише Bloomberg.

Чому маршрути світових морських перевезень зросли найбільше з 2010

На початку липня 2024 року перевезення морем сягнули найбільших значень з 2010-го через те, що єменські повстанці хусити почали атакувати кораблі у Червоному морі. Перевізники збільшують відстані маршрутів, щоб обійти ці ділянки.

Кількість судноплавних перевезень, яка вимірюється в тонно-милях, стане другим за величиною річним зростанням в історії внаслідок геополітичної напруги на Близькому Сході та в Європі, свідчать дані Clarksons Research, підрозділу найбільшого у світі суднового брокера.

Показник (результат множення обсягу перевезеного вантажу на відстань, яку пропливає корабель) може збільшитися на 5,1% порівняно з 2023 роком, або на 3,2 трлн тонно-миль.

Відстані світових морських перевезень зросли найбільше з 2010 року. Джерело: Bloomberg

Відстані світових морських перевезень зросли найбільше з 2010 року. Джерело: Bloomberg

Таке зростання відбулося через те, що судна вимушені змінити маршрут своїх звичайних перевезень на тисячі миль, подалі від Сомалійського півострова, щоб уникнути Червоного моря та Аденської затоки, де хусити атакують кораблі.

Атаки хуситів посилились останніми тижнями після того, як одне з їхніх угруповань успішно потопило судно за допомогою морського дрона.

Вплив атак у Червоному морі найбільш відчутний у контейнерних перевезеннях: близько 690 суден зараз пропливають поблизу мису Доброї Надії – південної точки Африканського континенту. Очікується, що у 2024-му середні морські перевезення зростуть на 2,8% порівняно з 1,8% минулого року.

Які наслідки має збільшення світових морських перевезень

Більші відстані, які вимушені пропливати вантажні судна, порушують глобальні зусилля із скорочення викидів вуглецю.

Водночас тонно-милі зростають також і через збільшення обсягів світової торгівлі, пише аналітик Clarkson Тревор Кроу.

Нагадаємо, 14 червня 2024 року стало відомо, що хусити обстріляли українське судно в Аденській затоці, після чого воно загорілося.

Подякувати 🎉