Facebook Pixel

Гроші на «чорний день» відкладають менше половини українців

Rakuten Viber провів дослідження фінансових навичок українців в умовах війни. В рамках опитування з'ясовувалося, чи можуть українці відкладати гроші і яким способам зберігання заощаджень вони надають перевагу. В опитуванні, проведеному на офіційному каналі Rakuten Viber Україна, взяли участь понад 30 тисяч людей.

Результати опитування показали, що 56% українців не відкладають коштів під час війни. З них 16% втратили можливість заощаджень, 21% не мали накопичень навіть до війни, а 19% змушені витрачати вже заощаджені кошти. Однак 12% опитаних вдається заощаджувати з кожної зарплати, а майже третина респондентів (32%) роблять заощадження періодично. Відповіді на питання «Чи заощаджуєте ви під час війни?» розподілилися таким чином:

  • Так, відкладаю з кожної заробітної плати – 12%;
  • Так, намагаюся відкладати, але не систематично — 32%;
  • Ні, до війни вдавалося, проте зараз не маю такої змоги – 16%;
  • Ні, як до війни, так і зараз не маю заощаджень – 21%;
  • Під час війни не тільки не відкладаю, а й витрачаю заощаджене – 19%.

Команда Rakuten Viber також запитала українців, де і як вони зберігають свої накопичення. Більше половини респондентів (53%) вважають за краще зберігати готівку вдома. На банківських рахунках кошти тримають 10% опитаних, ще 5% розміщують гроші на банківських депозитах під відсоток. У криптовалюті зберігають заощадження 2% учасників опитування. По 1% українців обирають такі способи, як облігації та цінні папери, цінні метали чи вкладення у нерухомість. Поєднують різні форми збереження 14%, а варіант «інше» обрали 13% респондентів.

На запитання «Якщо вдається відкладати, де зберігаєте заощадження?» відповіді розподілилися таким чином:

  • Готівка вдома – 53%;
  • Рахунок у банку – 10%;
  • Депозит під відсоток у банку – 5%;
  • Криптовалюта – 2%;
  • Облігації чи інші цінні папери – 1%;
  • Цінні метали – 1%;
  • Тримаю в нерухомості – 1%;
  • Всього потроху – 14%;
  • Інше – 13%.

Примітка: методика дослідження — анонімне онлайн-опитування, n>30 000. Ключова вікова група — 34-45 років, понад 50% респондентів віком до 45.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉