Facebook Pixel

Від гаджетів до автомобілів: як Apple, Sony, Xiaomi, Huawei почали виробляти автівки

Компанії з виробництва побутової електроніки та IT-гіганти останнім часом намагаються вийти на авторинок, хоча може минути кілька років, перш ніж споживачі побачать готові продукти. В огляді The Page — автівки від неавтомобільних компаній.

Як змінювалася концепція Apple Car

Компанія Apple вже не перший рік намагається почати виробництво власних електромобілів, але поки що марно. Над проєктом встигли попрацювати спеціалісти з багатьох відомих компаній: Tesla, Ford, Kia і Hyndai, General Motors, Mercedes-Benz, Land Rover і Aston Martin, Porsche, BMW і Audi, Lamborghini, BlackBerry. Спочатку компанія хотіла, щоб Apple Car був повністю автономним і дозволяв пасажирам подорожувати обличчям до обличчя.

QuoteТести безпілотної системи не завжди були успішними, тому від цієї стратегії відмовляються, і тепер Apple хоче створити типовий салон автомобіля з водійським сидінням, кермом та панеллю приладів.

Можливості безпілотного водіння досі розглядають, але лише на шосе, де водію дозволять дивитися фільми або грати в ігри на великих екранах.

Численні патенти Apple свідчать про те, що компанія працює над абсолютно новим поглядом на майбутнє автомобілів. Серед них патент на інноваційну систему нічного бачення, що дає змогу авто розпізнати об'єкт на відстані до 200 м у цілковитій темряві. У 2018 році подали патент на гарнітуру віртуальної реальності для автівок. Ця технологія дозволяє пасажирам розважатися під час подорожей.

QuoteЩе один цікавий патент, який Apple допрацьовує вже не один рік, — проєкт лобового скла, яке може перетворюватися на повноцінний екран.

Також компанія запатентувала розумну автомобільну підвіску, що самостійно регулюватиме кліренс авто залежно від стану дорожнього покриття.

Як саме буде виглядати Apple Car, поки що невідомо: дизайн буде готовий у 2023 році. Фото: Вікіпедія

Як саме буде виглядати Apple Car, поки що невідомо: дизайн буде готовий у 2023 році. Фото: Вікіпедія

Повідомляють, що дизайн Apple Car буде готовий у 2023 році, а список функцій планують завершити у 2024-му. Тестування має розпочатися у 2025 році, тоді як офіційний запуск запланований на 2026-й.

Apple, очевидно, націлюється на аудиторію преміумсегменту і продаватиме Apple Car за ціною приблизно $100 тис.

Як Sony експериментує з електрокарами

Конкуренцію техногігантам на кшталт Apple намагаються нав’язати інші виробники, наприклад, компанія Sony. Її першим електромобілем став седан Vision-S, презентований у січні 2020 року. За два роки компанія презентувала концепт семимісного електричного кросовера Sony Vision-S 02, побудованого на платформі першого седана.

Рівень підготовки концепту Vision-S 02 свідчив про досить детальне опрацювання проєкту. До нього долучилися Magna Steyr, Bosch, ZF, Continental, Nvidia та Qualcomm. Проте згодом Sony звернулася до інжинірингу Honda, щоб створити ліфтбек під маркою Afeela. Під цим брендом, який створили навесні 2022 року, мають вийти щонайменше кілька моделей електрокарів з різними кузовами.

Afeela обіцяє підготувати електрокар до 2026 року. Фото: Engadget

Afeela обіцяє підготувати електрокар до 2026 року. Фото: Engadget

Honda займається розробленням, виробництвом та післяпродажним обслуговуванням машин, а до зони відповідальності Sony увійшли бортова електроніка та розроблення сервісів мобільності.

QuoteЗа словами Ясухіде Мізуно, генерального директора Sony Honda Mobility, в основі бренду Afeela лежатимуть сенсорні технології, технології штучного інтелекту, просунуте програмне забезпечення, бездротові мережі та інтерфейси.

За допомогою цих інструментів компанія планує розвивати автономне водіння і доповнену реальність.

Afeela обіцяє підготувати електрокар до 2026 року, старт замовлень очікують у 2025-му. США стане першим ринком, де можна буде його придбати. Виробництво стартує на місцевих потужностях Honda.

Xiaomi намагатиметься потіснити лідерів авторинку

Триває робота над автомобілем компанії Xiaomi. Її генеральний директор Лей Цзюнь зробив гучну заяву: техногігант збирається потіснити лідерів світового ринку електрокарів, продаючи понад 10 млн машин щороку. За його оцінками, незабаром 80% ринку належатиме п'ятьом брендам, і Xiaomi має намір увійти до цієї п’ятірки.

QuoteXiaomi створила власний автомобільний підрозділ у 2021 році. Згідно зі свіжим квартальним звітом, компанія інвестувала майже $82,5 млн у нові розробки, зокрема у розумні електромобілі.
Дебют електрокара Xiaomi очікується у 2024 році. Фото: Xiaomi

Дебют електрокара Xiaomi очікується у 2024 році. Фото: Xiaomi

Наприкінці вересня 2022 року стало відомо, що Xiaomi добудувала перший прототип електрокара. Подейкують, що машина під внутрішнім індексом MS11 обладнана 354-сильним електромотором і 800-вольтовою батареєю. Дебют може відбутися у 2024 році, проте сама Xiaomi не називає навіть приблизних термінів.

Huawei створила автобренд за допомогою засновника Tesla

Китайський Huawei та виробник електромобілів і компонентів зі штаб-квартирою у Каліфорнії Seres створили автомобільний бренд AITO (Adding Intelligence To Auto). Один з її керівників — співзасновник Tesla Мартін Еберхард.

Кросовер AITO M5 — однокласник кросоверів Jaguar F-Pace або Genesis GV70: довжина — 4770 мм, ширина — 1930 мм, висота — 1625 мм. Колісна база — 2880 мм.

Це послідовний гібрид, у якого колеса обертають електромотори, а бензиновий турбомотор 1.5 (125 к. с.) працює лише у режимі генератора для заряджання тягової батареї ємністю 40 кВт∙год.

AITO M5. Фото: Huawei

AITO M5. Фото: Huawei

Розробники заявили, що з повністю зарядженою батареєю і повним баком бензину AITO M5 зможе проїхати 1100 км, а середня витрата пального — 0,8 л/100 км.

QuoteАвтівка вийшла на китайський ринок наприкінці 2021 року, а уже за пів року в Китаї розпочалися продажі нової моделі марки — шестимісного позашляховика AITO M7, який можна порівняти за габаритами з Audi Q7.

Новинку вважають першою власною розробкою Huawei, але фірма Seres у створенні також брала участь.

До складу гібридної силової установки входять 1,5-літровий бензиновий турбомотор потужністю 125 к. с., що заряджає тяговий акумулятор, та 272-сильний електродвигун, розроблений Huawei.

Але електрокар має проблему: експерти залишилися незадоволеними результатами краштесту AITO M7. Під час лобового зіткнення на швидкості 64 км/г з 25-відсотковим перекриттям передня стійка кузова загнулася у салон.

QuoteПоставивши оцінку «середньо», експерти сумніваються, що кросовер захистить водія під час серйозної аварії.

Цей результат незадовільний для автомобіля за ціною від $41,4 тис.

JiDU Robo-01 — електромобіль, зроблений «китайським Google» Baidu

Китайський IT-гігант Baidu — місцевий аналог корпорації Google: він теж починав із пошукової системи, але поступово обріс численними підрозділами і тепер входить до топ-50 найбільших компаній КНР.

Ще у 2013 році під парасолькою Baidu з'явився проєкт власного безпілотного автомобіля, який згодом назвали Apollo. Дрібносерійний випуск шатлів триває вже чотири роки, але вони придатні лише для експлуатації на закритих територіях. Проте компанія не залишала спроб створити повноцінний безпілотний автомобіль, і у неї це вийшло.

JiDU Robo-01. Фото: Baidu

JiDU Robo-01. Фото: Baidu

Електромобільну платформу SEA (Sustainable Experience Architecture) надав холдинг Geely, хоча у галузі безпілотників він також співпрацює з Google. У березні 2021 року створили підрозділ Jidu Auto, в результаті з’явилася перша серійна модель під назвою Robo-01.

Це кросовер розміром з Range Rover Velar: довжина — 4853 мм, ширина — 1990 мм, висота — 1611 мм. Колісна база — 3000 мм. Усі двері мають безрамкову конструкцію та оснащені електроприводом. На дверцятах багажника встановили висувний спойлер. У результаті Robo-01 має видатний як для кросовера коефіцієнт аеродинамічного опору Cd 0,249.

Автопілот у моделі поки що не повноцінний: розробники обіцяють доопрацювати його.

QuoteНові можливості будуть відкриватися у міру оновлення програмного забезпечення, а з точки зору «заліза» все необхідне є вже зараз:

Robo-01 має спереду та ззаду два лідори, 12 камер, 12 ультразвукових датчиків та п'ять міліметрових радарів.

У автівки повний привід із двома електродвигунами — по одному на кожній осі загальною потужністю 544 к. с. Тягова батарея компанії CATL ємністю 100 кВт/год забезпечує паспортні 600 км пробігу. Час розгону до «сотні» — 3,9 с. Згодом з'являться й інші модифікації, вони будуть тільки електричними.

QuoteЗ нетипового: у салоні серійної машини замість керма встановлений штурвал. На передній панелі розташований єдиний широкоформатний екран діагоналлю 35,6 дюйма.

Першою на ринок вийде спеціальна версія Robo-01 Lunar Edition, тираж якої спочатку становив 1 тис. екземплярів, але вже у день презентації його збільшили до 2 тис.

Ціна — $55 тис. Машини передадуть замовникам у першій половині 2023 року, тоді ж розпочнеться продаж «звичайних» версій. У 2023-му Jidu Auto розраховує відкрити у Китаї приблизно 100 дилерських центрів.

Dyson N526 — «фантастичний електромобіль», від якого відмовилися

Dyson — сінгапурська багатонаціональна компанія, яка займається розробленням та виробництвом побутової техніки. У 2017 році стало відомо про проєкт Dyson Automotive, хоча розроблення тривало понад два роки. Уже тоді заплановані інвестиції сягали 2,5 млрд фунтів стерлінгів, а штат складався з понад 400 інженерів, серед яких були колишні співробітники компаній BMW, Aston Martin та Tesla. Dyson запустив будівництво автозаводу в Сінгапурі, на початку 2019 року головою підрозділу призначили колишнього президента Infiniti Роланда Крюгера.

Від автівки Dyson N526 відмовилися, тому що вона вийшла дорогою. Фото: Dyson

Від автівки Dyson N526 відмовилися, тому що вона вийшла дорогою. Фото: Dyson

Навесні 2018 року в медіа потрапила перша інформація про електромобіль Dyson: ним мав стати великий кросовер, однокласник таких машин, як Bentley Bentayga або Range Rover. Вихід на ринок очікувався у 2021 році. Але восени 2019-го виробник незвичайної та дорогої побутової техніки оголосив про закриття проєкту електромобіля.

QuoteЩоб окупити виробництво, кожен екземпляр потрібно було продавати щонайменше по 150 тис. фунтів стерлінгів, але потенційних покупців така ціна відлякала б.

Проте саму машину Джеймс Дайсон (засновник і голова компанії Dyson) назвав фантастичною. Автомобіль міг би отримати двері, що відкриваються проти ходу, «утоплені» ручки, десятиспицеві колеса, компактні камери замість дзеркал, короткий капот, заглушку замість радіаторної решітки і невеликі світлодіодні задні ліхтарі, що включають по дві квадратні секції.

Твердотільна батарея дозволила б 2,6-тонному електрокару проїжджати на одній зарядці до 965 км. Заявлений розгін до «сотні» — 4,8 секунди, а максимальна швидкість мала сягнути 200 км/г.

QuoteПопри те що автомобіля Dyson більше немає, його дух живе. Засновник сказав, що команда із 500 осіб вже працює над іншими проєктами.

Компанія продовжує роботу над твердотілими акумуляторами, штучним інтелектом і машинним зором. Нині ці технології мають великі перспективи, зокрема у галузі побутової техніки, яка залишиться основною продукцією компанії Dyson.

Подякувати 🎉