Facebook Pixel

Тест-драйв Bentley Bentayga Hybrid: зелені насолоди

Турбійон покращує точність ходу, нівелюючи вплив земного тяжіння. Bentayga з одного маху здолала відставання Bentley в класових трендах і технологіях, а її гібридна версія дала бренду змогу вирватися вперед у плані цифровізації та електрифікації.

За всіх часів найбільшою цінністю для людини був час. Він виміряє буквально все – від ступеня її цивілізованості до рівня успішності. Саме тому на панелі приладів Bentley розмірено відраховує секунди брейтлінгівський хронограф. Але тільки тепер, із появою Bentayga Hybrid, салонний годинник пішов у ногу з часом. Тому що немає нічого більш затребуваного в luxury-класі, ніж гібридні кросовери.

Повністю заправлений і заряджений Bentley Bentayga Hybrid проїде 863 км. Фото: Олександра Єршова

Повністю заправлений і заряджений Bentley Bentayga Hybrid проїде 863 км. Фото: Олександра Єршова

Запасу літій-іонної батареї ємністю 17,3 кВт*год вистачає на 50 км. Багато це чи мало? Порівняно з теслою – ні про що. Але середньостатистичний бентайгавод щодня проїжджає ще менше.

У межах довготривалої стратегії розвитку Beyond 100 бренд зобов'язався до 2026 року повністю електрифікувати модельний ряд, а через 4 роки остаточно відмовитися від ДВС. І якщо решта Bentley буде настільки ж переконлива, як Bentayga Hybrid, за бренд можна не переживати. А оскільки тепер у нього з Audi одна на двох «синергія в межах стратегії електрифікації преміальних брендів», то й поготів.

З годинника Breitling почалася нова історія марки Bentley, коли в 1999 році її відокремили від материнської компанії Rolls-Royce. Нині на салонному хронографі час кросоверів. І поки що воно працює на Bentley.

Навіть у базовій версії передню панель Bentley Bentayga прикрашає хронограф Breitling. Фото: Bentley

Навіть у базовій версії передню панель Bentley Bentayga прикрашає хронограф Breitling. Фото: Bentley

У Bentayga безліч варіантів індивідуалізації. Найвитратніший (£150 тис), але й органічний – розроблений спеціально для Bentley салонний хронограф Breitling Mulliner Tourbillon. Мабуть, діаманти на місці годинникових міток, корпус із 18-каратного рожевого золота і перламутровий циферблат – це занадто навіть для бентейги, але в усьому іншому турбійон досконалий. Як і його тайм-мувер, що провертає годинник 1080 разів на добу. Так, потрібно крутитися, навіть коли ти – сама досконалість.

ДНК марки

Я пересідаю в бентейгу з Ioniq 5 і розумію, що шляху назад в автопрому вже немає. Ні в істеблішменту, ні в масмаркету. Що незабаром їхні салони відрізнятимуться щонайбільше діагоналлю екранів.

Адже ще шість років тому, презентуючи кросовер, британці запевняли всіх, що їхні сімейні цінності непохитні та недоторкані. Що це ДНК марки, що діаманти назавжди. Що все й надалі буде максимально теплим і ламповим. Але так було завжди: вони відхрещувалися від турбомоторів, дизелів, повного приводу, кросоверів тощо.

Насправді торішній фейсліфтинг бентейги показав, які будуть усі наступні Bentley. Цілком цифрові, мультимедійні та максимально системні.

Особисто для мене останнім ДНК-бастіоном, що впав, стала зовсім не відмова від канонічного 6,75-літрового V8 на користь 3-літрового V6. І навіть не розставання з Breitling, який прикрашав панелі приладів автомобілів з Крю так давно, що, здається, так було завжди. Найбільше розчарування – це вимкнений «телевізор» цифрового приладдя. Адже розсип стрілочних циферблатів створював дизайн навіть за вимкненого мотору. Цей розсип був таким самим ДНК марки, як манетки регулювання ідеально круглих дефлекторів. Як горіховий масив, із якого виточували передню панель.

Під час рестайлінгу Bentley Bentayga отримав віртуальну панель приладів. Фото: Олександра Єршова

Під час рестайлінгу Bentley Bentayga отримав віртуальну панель приладів. Фото: Олександра Єршова

У салоні маєш не лише естетичне, а й тактильне задоволення від дотику буквально до кожного шва, до кожної ювелірно нанесеної насічки.

Раніше «блекаут» (з анг. – втрата зору, помутніння свідомості) можна було спіймати, глянувши на цінник Bacalar або наступивши обома ногами на педаль гальма Continental GT3 R. Тепер досить заглушити мотор... З іншого боку, на тлі всіх цих моніторів стрілочний годинник виглядає таким же недоречним привітом із минулого, як подарунки дідуся на весілля.

Гібридна система

Усі ми родом із «диких дев'яностих», а отже, зустрічаємо все нове та незрозуміле з підозрою. АКП спрощує смикання в заторах? Каталізатори роблять вихлоп чистішим? Подушки захищають під час ДТП? Ні, це чергова омана для збільшення вартості. У годинниковій індустрії для таких know-how вигадали особливий термін – «ускладнення». Там ці вічні календарі з місячними стадіями, ретроградні індикації, динамометри та інші вирівнювачі часу колосально підвищують вартість годинника, але не точність їх ходу. Будь-який школяр вам скаже, що жодний годинник навіть за тисячу мільйонів не показує час так точно, як найдешевший китайський мобільник за 675 грн.

Схожа історія була і з гібридними технологіями. З ними все складно і неочевидно: економія більш-менш помітна лише в певних режимах, а ускладнює та здорожує ця надбудова автомобіль дуже відчутно. Нехай і не так, як турбійон, який найчастіше коштував дорожче від механізму. І лише Bentayga переконує, що гібридні технології можуть працювати не тільки на екологічний імідж власника, але й давати задоволення від водіння.

Другий ряд сидінь Bentley Bentayga Hybrid. Фото: Олександра Єршова

Другий ряд сидінь Bentley Bentayga Hybrid. Фото: Олександра Єршова

Альтернатива 3-місному дивану – пара індивідуальних крісел із повним набором регулювань, розділених багатофункціональною консоллю. Точнісінько як у першому класі.

Режими руху

Крім звичайних для Bentley їздових передналаштувань (Sport, Comfort і фірмовий Bentley-режим) передбачили відразу три електромобільні пресети. І якщо EV Drive і Hybrid Mode просто розставляють пріоритети драйву над економією і навпаки, Hold Mode «букує» частину заряду для тих місць, де краще пересуватися електрикою. Наприклад, у downtown, по медмістечку, уздовж навчальних закладів... Але і це ще не все: Bentayga навчена запам'ятовувати подібні відрізки шляху і за повторних проїздів по них без нагадування переходить на електротягу.

Заряджання акумулятора Bentley Bentayga Hybrid від звичайної станції триватиме 2-2,5 години. Фото: Олександра Єршова

Заряджання акумулятора Bentley Bentayga Hybrid від звичайної станції триватиме 2-2,5 години. Фото: Олександра Єршова

Не менш ексклюзивна, ніж турбійон, опція Bentley Bentayga Hybrid — іменна зарядна станція. Автор Bentayga Hybrid Power Dock — сам Філіп Старк, один із найактуальніших промислових дизайнерів сучасності.

Електронний акселератор

Ще одна важлива відмінність англійського кросовера — він може їхати дуже швидко на обох моторах. Зазвичай уже по досягненні 50 км/год у авто, що містять гібриди, активується ДВС – саме тому на дорозі гібридоводів видно так само виразно, як таксистів на «ліфах». І ті й інші зі зростанням швидкостей починають суттєво гальмувати потік. У мене ж вдалося розігнатися на електротязі до 135 км/год. До того ж «ця музика буде вічна»: розрядити батарейки не вийде, оскільки ДВС весь час їх підживлюватиме.

Щоб не випасти з EV-режиму, достатньо педалювати рівномірно. Потрібно прискоритися та наздогнати літак, що злітає? Як у разі з кік-дауном просто продавлюєш прецизійно відтарований акселератор – і починає діяти ДВС. Їх сумарна пікова віддача становить 449 к. с. та 700 Нм, а максимальна швидкість зростає до 254 км/год. Тобто настільки, щоб обганяти всі законослухняні німецькі автомобілі, у яких обмежувач спрацьовує на 250 км/год.

2018-го Bentayga стала першим гібридом бренду Bentley. А сьогодні це найпопулярніше її виконання. Фото: Олександра Єршова

2018-го Bentayga стала першим гібридом бренду Bentley. А сьогодні це найпопулярніше її виконання. Фото: Олександра Єршова

Говорити про позашляхові навички бентейги – поганий тон. Так, у неї є цілий офроадний арсенал плюс пневмопідвіска, що піднімається до 245 мм. Але для Bentayga бездоріжжя закінчується там, де починається поле для гольфу.

Але й тут розгін відбувається так акустично тихо і лінійно, ніби продовжуєш їхати на електромоторі. І це справжня проблема, принаймні спочатку. Справа в тому, що підвищена звукоізоляція та пневматична підвіска настільки приховують усі ознаки високої швидкості, що часто-густо розмінюєш другу сотню. Виїжджаєш на Бориспільську дорогу, розганяєшся до 120 км/год, а перед поворотом до аеропорту бачиш на спідометрі такі величини, за які в деяких країнах садять у в'язницю.

Яким би не був поворот, побачити Bentley Bentayga Hybrid, що крениться, дуже складно. Фото: Олександра Єршова

Яким би не був поворот, побачити Bentley Bentayga Hybrid, що крениться, дуже складно. Фото: Олександра Єршова

Щоб компенсувати, здавалося б, неминучий нахил кузова на віражах, чотири 48-вольтові електромотори допускають взаємне відхилення плечей стабілізатора приблизно на 20 градусів.

Активні стабілізатори

Щоб кузов 3,2-тонного кросовера не кренився на таких поворотах, електромеханічні стабілізатори, що розвивають момент 1200 Нм, примусово скручують прутки стабілізаторів у протилежних напрямках. Тобто вестибулярний апарат чітко відчуває бічні навантаження, але автомобіль не хилиться. Фактично це ще один турбійон, що компенсує крен і нівелює інерцію та земне тяжіння задля точності ходу.

Подякувати 🎉