Понад 3 тисячі мобілізованих підприємців в Україні мають податкову заборгованість на суму майже 30 млн грн. У Державній податковій службі (ДПС) визнають: чинний механізм звільнення від сплати податків для ФОП, які проходять військову службу, виявився недієвим. Як діяти ФОП, радить Yankiv.
За законом мобілізовані ФОП мають право на звільнення від сплати єдиного податку, ПДФО та військового збору. Однак для цього необхідно подати відповідну заяву не пізніше ніж через 10 днів після демобілізації. У ДПС зазначають, що цей термін нереалістичний — ветерани в цей період проходять військову комісію, стають на облік у ТЦК та потребують часу на реабілітацію.
Голова ДПС Руслан Кравченко заявив, що служба вже працює над змінами до законодавства, аби вирішити цю проблему. Зокрема, йдеться про:

- збільшення терміну подання заяви на податкові пільги;
- автоматичне виявлення мобілізованих ФОП;
- спрощення процедури оформлення звільнення від податків.
Також податкова ініціює підписання протоколу з Міноборони, аби отримувати актуальні списки мобілізованих підприємців і запобігати нарахуванню податкових зобов’язань під час служби.
Водночас триває робота над врегулюванням уже накопичених боргів. Податкова служба аналізує звернення підприємців та намагається зменшити податкове навантаження на мобілізованих шляхом індивідуального підходу в кожному випадку.
У ДПС рекомендують мобілізованим ФОП інформувати податкову про свій статус під час служби, а після демобілізації — подавати відповідні документи незалежно від строків, а також звертатися за підтримкою до регіональних підрозділів.
Що робити мобілізованому ФОП
До впровадження законодавчих змін мобілізовані підприємці можуть вжити кілька кроків для захисту своїх інтересів.
Під час служби
- Повідомити податкову про мобілізацію — надіслати листа через електронний кабінет або поштою з копією документів про призов.
- Залучити довірену особу для подання документів та представлення інтересів у податковій службі.
Після демобілізації
- Негайно звернутися до ДПС з документами про проходження військової служби, навіть якщо минув 10-денний термін.
- Скористатися новими каналами підтримки — звернутися до регіональних робочих груп або на гарячу лінію.
- Подати скаргу у разі неправомірного нарахування податків за період військової служби.
Рекомендація:
Зберігати всі документи, що підтверджують факт та період військової служби — вони знадобляться для оформлення пільг.