Facebook Pixel

Соні не працюють у Sony. Легенда побутової техніки презентувала електромобіль

Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку

Фото: Sony

Фото: Sony

Майже кожен з тих, хто уже стабільно пересів на електричні автомобілі, не втомлюється повторювати: «У мене не машина, а електронний гаджет на колесах!» Чи варто дивуватися, чому лідери виробництва побутової електроніки, особливо смартфонів, нерівно дихають перспективою потрапити на ринок електрокарів?

Першим до цього придивлявся великий Apple, більше п'яти років тому почавши роботи зі створення власного електромобіля. Утім, відтоді «Яблуко» встигло відмовитися від автомобільних прожектів, принаймні, на найближчі роки.

Наразі вже є зрозумілим, що Apple порався зі своїм iCar, аби помститися: це була образа за відмову Ілона Маска продати спадкоємцям Стіва Джобса свою Tesla ще на світанку її існування. Навздогін «яблучників» обпекло інше фіаско – BMW і Mercedes відкинули проєкт переведення їхніх машин на програми і електроніку Apple.

Фото: Sony

Фото: Sony

Чутки про роботу над електромобілями приходять з надр багатьох «телефонних» брендів. Але перша жива ластівка – японська Sony – щойно несподівано представила свій дебютний електрокар.

Фото: Sony

Фото: Sony

Цей дебют можна було б сприйняти за піар-дивацтво маркетологів марки, якби оприлюднена машина не виглядала абсолютно готовою до виробництва — мовою професіоналів, production ready. У автомобіля є навіть працююча пневмопідвіска, що забезпечує змінюваний дорожній просвіт.

Фото: Sony

Фото: Sony

Поки ж первісток Sony, названий без особливої фантазії Vision-S, заявлений як «експериментальний концепт-кар». Це повнорозмірний 4-дверний бізнес-седан довжиною 4,9 м. Прямий аналог Tesla Model S, тільки з набагато більш футуристичним дизайном. Він у творіння Sony ніби під копірку злизаний із зовнішності інших новітніх стартапів електромобілів останніх років, таких як Faraday Future, Nio, Byton, Karma або Lucid. Японці вважали за краще влитися у «mainstream стартаперів», а не дивувати незвіданими шокуючими образами.

Фото: Sony

Фото: Sony

У техніці Vision-S також повністю у «загальному контексті»: величезна (понад 100 кВт*год) літієва батарея під підлогою, по одному електромотору на вісь потужністю 200 кВт кожен. Сумарно вони дозволяють розгін 0-100 км/год за динамічні 4,8 секунди. І чомусь заявлено максимальну швидкість у 250 км/год — не секрет, що в такому темпі навіть більша, заряджена на 100% батарея не дозволить проїхати довше 15 хвилин.

Дивуючись повній «бойовій готовності» Vision-S до конвеєру, негайно задаєшся питанням: «Звідки у виробника комп'ютерів/фотоапаратів/телефонів настільки великі пізнання щодо нюансів шасі і салону автомобіля?»

Фото: Sony

Фото: Sony

І тут «висовуються вуха»: механічну частину машини Sony експрес-методом підготував один з головних світових асів автомобільного інжинірингу — австрійська компанія Magna Steyr. Саме вона винайшла й останні 40 з гаком років виробляє неповторний «Гелік» — Mercedes Gelandwagen. А разом з ним ще масу крутих автомобілів для відомих марок. Magna Steyr уже встигла прославитися і в галузі електромобілів, у рекордні терміни «з нуля» спроектувавши і налагодивши у своїх цехах випуск чисто електричного Jaguar I-Pace, що став всесвітнім «Автомобілем року 2019».

Фото: Sony

Фото: Sony

Звичайно, за допомогою таких знавців з передгір'їв міста Грац Sony може не хвилюватися за незнайому їм сферу автомобільних нюансів. Magna Steyr усе до останнього гвинтика і розробить, і сама ж виготовить на своїх заводах. Тепер слово за босами Sony – чи варто влазити в цю «єпархію»? Чи вдасться тут повторити таке саме планетарне охоплення, яке фірма практикує у продажу електроніки?

Фото: Sony

Фото: Sony

Враховуючи те, наскільки авангардним сьогодні є світосприйняття користувачів саме електромобілів, то відсутність шоу-румів і дилерської мережі (в її звичному «автомобільному» розумінні) у Sony не викликає жодних побоювань. З'явись Vision-S зараз у продажу за конкурентоздатною ціною, його б «змели» по всьому світу навіть з салонів Sony, де продають смартфони і телевізори.

Фото: Sony

Фото: Sony

Підкреслюючи свою «рідну» компетенцію, фірма додала прототипу купу різноманітної електронної начинки, включно з 33 сенсорними камерами (зрозуміло, рідними, від Sony), що забезпечують високий рівень автономного водіння: Vision-S готовий їздити на автопілоті. Підкреслюючи серйозність задуму, японці залучили до створення машини головних грандів з числа постачальників компонентів автомобільної галузі, включно з Bosch і Nvidia.

Фото: Sony

Фото: Sony

Чи наважиться токійська компанія стати «японською Tesla», покажуть вже найближчі роки. Але те, як світилися очі Кенічиро Йосіди, президента Sony Corporation, під час церемонії презентації Vision-S, видає всю серйозність намірів.

Не секрет, що з технологічної точки зору створити та налагодити випуск електромобіля незрівнянно легше, ніж класичну машину з термічною силовою установкою. Цим і пояснюється нинішній наплив юних марок електрокарів, що «взялися нізвідки», включно з самою Tesla.

Фото: Sony

Фото: Sony

Колектив Sony за останні десятиліття був піонером у впровадженні численних нововведень, що здійснили революції у побутовій техніці. Достаньо згадати плеєри Walkman, професійний відеоформат Betacam або ігрові приставки PlayStation, не кажучи вже про легенду телевізорів Trinitron.

Фото: Sony

Фото: Sony

Зайняти свою нішу на ринку електромобілів японцям буде не важко — варто тільки «не проспати» нинішній важливий момент, коли вся індустрія електрокарів тільки-тільки зароджується. А історія показала, що «стратегічні соні» працюють де завгодно, але тільки не в Sony.

Подякувати 🎉