Facebook Pixel

Майже кіно: топ-10 найдорожчих реклам в історії

Щоб зняти всього двохвилинний рекламний ролик, компанія Honda зробила 606 дублів. У відео деталь за деталлю вибудовується справжній «механічний оркестр», в якому кожна частина машини запускає іншу. Це була візуальна метафора злагодженості та якості — і коштувало це задоволення $6,2 млн.

Цей ролик став найдорожчим рекламним відео 2007 року. Але це майже в шість разів менше, ніж коштувала найдорожча реклама всіх часів. За останні два десятиліття бренди не шкодували грошей на те, щоб здивувати глядача, особливо під час трансляції «Супербоулу» — фінальної гри сезону в професійному американському футболі, де секунди трансляції коштують мільйони.

The Page підготував топ-10 найдорожчих реклам в історії на основі відео каналу «Бесіда про бренди».

Kia та Морфіус

У 2014 році на Super Bowl компанія Kia вирішила зіграти на образі культового Морфіуса із «Матриці» (актор Лоренс Фішборн).

Усе починається класично: містер Морфіус з’являється у звичному плащі, пропонує дві таблетки й переконує придбати Kia, а далі… несподівано починає співати оперну арію.

Дії навколо перетворюються на сцени з другої частини «Матриці»: літаючі авто, підйоми у повітря. Спецефекти, атмосфера та «крінж-гумор» — усе для запам’ятовування. Цінник — $8 млн.

Pepsi і Брітні Спірс

На початку 2000-х Брітні Спірс була на піку слави, і компанія Pepsi не проґавила можливість заробити на цьому.

Компанія витратила $8,1 млн на рекламний ролик, у якому Брітні виконує яскравий пісенний номер, інтегруючи джингл Pepsi. Це виглядало радше як новий кліп співачки, ніж реклама. Але мета була досягнута — шоу, танці, впізнаваність.

Carlton Draught і парашутисти

У 2008 році австралійський бренд пива Carlton Draught показав масштабний перформанс. Сотні парашутистів падають із неба, складна хореографія просто в повітрі, глядачі, що завмерли від напруги.

Все йде ідеально… поки гігантська пінта пива не виходить з-під контролю і не починає трощити сцену. Катастрофа, але видовищна. Ідеальне поєднання драми й комедії, що коштувало компанії $9 млн.

Реп-батл Mountain Dew vs Doritos

Супербоул-2018. Справжній реп-батл між двома брендами: Doritos Blaze та Mountain Dew Ice. На сцені — Пітер Дінклейдж (Тіріон з «Гри престолів») та легендарний актор Морган Фрімен.

Дінклейдж читає куплет Басти Раймза, буквально дихаючи вогнем, а Фрімен заморожує сцену під Missy Elliott. Коротка вибухова реклама за $10,2 млн.

Bud Light і вечірка року для випадкового хлопця

Bud Light у 2014 році створив грандіозну історію. Головний герой — звичайний хлопець, який після ковтка пива опиняється у вирі пригод: лімузин із зірками, вечірка з ламою та актором Доном Чідлом, матч з пінг-понгу з Арнольдом Шварценеггером і виступ із гуртом OneRepublic. Такий зірковий склад коштував виробнику пива $12 млн.

Топ-5 найдорожчих реклам в історії

Варто зазначити, що головним драйвером витрат у більшості реклам є саме гонорари зіркам, які роблять їх впізнаваними, проте є й винятки.

Наголос на патріотичності в Chrysler

У 2011 році Chrysler зробив ставку на глибоку емоцію та гордість за рідне місто. Реклама із репером Eminem не просто просувала новий Chrysler 200, вона намагалась відродити віру в Детройт, який постраждав через закриття виробництв у США. Це місто символізує спадщину американського автопрому, але у 2008-2009 роках воно буквально стояло на межі банкрутства.

У ролику бачимо похмурі, але сповнені гідності вулиці Детройта. Eminem їде за кермом, не промовляючи ані слова, поки не заходить у будівлю театру Fox. Там він обертається до камери і промовляє фразу, яка стає кульмінацією всього послання: «This is the Motor City. And this is what we do» («Це місто дигунів. А це те, що ми робимо» – українською).

Реклама вийшла без зайвого пафосу. Її вважають однією з найсильніших у сфері «brand revival» – $12,4 млн.

Aviva — кампанія про зміну імені

Страхова компанія Aviva (раніше Norwich Union) провела ризиковану, але ефектну кампанію, щоб заявити про зміну імені через історії зірок, які наважилися змінити своє ім’я — і досягли успіху.

Брюс Вілліс розповідає, що раніше був Уолтером. Рінго Старр — Річардом Старкі. Еліс Купер — Вінсентом Фурньє. Кожна з історій демонструє: ім’я — це не просто набір звуків, а сміливий вибір, за яким стоїть особистість, і саме такий вибір зробила й Aviva.

Глядачі дізнаються, що реклама була не про зірок, а про бренд, лише наприкінці. Така подача зробила кампанію справді влучною, а коштував ролик $13,4 млн.

Amazon — «Алекса втрачає голос»

Інтрига починається з того, що голосовий помічник Amazon Alexa втрачає голос. Компанія в паніці. Навіть сам Джеф Безос з'являється у кадрі, щоб вирішити проблему.

Вирішення — замінити Alexa зірковими голосами. Але кожен новий асистент — це катастрофа:

  • Гордон Рамзі зривається на людину, яка не вміє готувати сирний сендвіч;
  • Карді Бі відмовляється телефонувати комусь, тому що «вона Карді Бі»;
  • Ентоні Гопкінс перетворює відповідь на моторошну сцену.

Поєднання сюжету, іронії та зіркового складу зробило ролик хітом «Супербоула». Amazon не просто прорекламував Alexa, він зробив її зіркою культурного контексту. І коштувало це $15 млн.

Guinness — переломний момент

Компанія Guinness обрала для себе надзвичайно складну, але вражаючу концепцію. У центрі сюжету — гігантська реакція доміно з об'єктів реального світу: холодильники, шини, столи, меблі, навіть палаючі копиці сіна.

Дія починається зі звичайного доміно, але з кожною сценою масштаб зростає. Все село ніби оживає в єдиному механізмі. Усі об’єкти були справжні, а сцени — зняті наживо.

Уся ця грандіозна інсталяція вела до наливання ідеального келиха Guinness. Ролик працює не тільки на раціональному рівні — він викликає відчуття магії та глибокої винагороди за терпіння – $20 млн.

Chanel №5 — «Фільм»

Цей рекламний фільм більше схожий на трейлер до великої романтичної драми, ніж на рекламу парфумів. Режисером став Баз Лурманн, відомий за фільмами «Мулен Руж» та «Великий Гетсбі».

Ніколь Кідман грає всесвітньо відому актрису, яка тікає від світської метушні, щоб провести кілька днів із загадковим незнайомцем. Весь ролик сповнений блиску, емоцій, кінематографічної якості.

Романтика, нічне місто, таємниця, емоції — усе це знято з розмахом, який раніше був характерний лише для великих кіностудій.

Витрати на зйомки та гонорари акторів зробили цей ролик найдорожчим у світі. Рекламі вже 21 рік, але досі ніхто не витратив більше. Справжнє мистецтво коштувало $33 млн.

Подякувати 🎉