Кількість кіберзагроз для користувачів і організацій зросла зі 100 млн до 750 млн на день у 2024 році. Йдеться, зокрема, про шкідливе програмне забезпечення, фейкові посилання, атаки на бази даних та злам акаунтів.
Про те, що робити, якщо зламали акаунт в месенджері, розповідає Rakuten Viber.
Які найбільш розповсюджені схеми злому акаунтів у Viber
Злам акаунту через доступ до коду активації
Досить часто самі користувачі дають всю необхідну інформацію, щоби зловмисник зайшов в акаунт.
Шахраї видають себе за представників іншого відомого сервісу, наприклад, OLX, мобільного оператора, сервісу оголошень тощо. Після цього вони просять повідомити код з СМС, нібито для підтвердження своєї реєстрації, публікації обʼяви чи підтвердження акаунту.
Однак у цей момент шахраї намагаються увійти в акаунт Viber на іншому пристрої, і для цього просять код.
Як протидіяти зламу акаунту через доступ до коду активації:
- Нікому не повідомляйте коди з СМС та повідомлень у Viber.
- У випадку будь-яких підозрілих повідомлень від невідомих контактів натисніть «Блокувати та повідомити про спам».
- Увімкніть «Автоматичну перевірку на спам». Повідомлення, які містять адреси електронної пошти, сумнівні запити, посилання і номери телефонів, будуть перевірятися на спам і шкідливий вміст, та чи не відправлені вони спамерами.
- Увімкніть функцію «Ідентифікація абонентів» (для користувачів Android). У випадку дзвінків від невідомих контактів, навіть мобільною мережею, буде відображатися позначка — чи є контакт потенційним шахраєм.
Злам акаунту через фішингові посилання
Фішингові посилання ведуть на фальшиві сайти, котрі вимагають від користувача вказати особисті дані для входу в акаунт або ж надати до нього доступ.
Їх можуть поширювати через SMS, соцмережі або ж електронну пошту. Текст повідомлення зазвичай містить термінову інформацію або гарячу пропозицію.
Як протидіяти зламу акаунту через фішингові посилання:
- Завжди перевіряйте контакт, від якого отримали повідомлення. Для цього також працює «Автоматична перевірка на спам». Якщо ж це SMS або повідомлення в соціальній мережі від незнайомого адресата — перевірте цей номер через пошук.
- Увімкніть захист від фішингу в браузері. Сучасні браузери мають вбудовані функції, котрі попереджають користувача про підозрілі сайти.
Злам акаунту через шкідливе програмне забезпечення
Шкідливе ПЗ — це фейкові застосунки, які замасковані під справжні, щоб перешкодити нормальній роботі компʼютера чи отримати потрібну інформацію.
Коли користувач завантажує таку програму і відкриває її — зловмисник може отримати доступ до системи. Після чого він може керувати пристроєм та копіювати дані, зокрема для доступу в різні акаунти.
Крім того, зазвичай у такому шкідливому програмному забезпечені є приховані віруси, які й зламують систему.
Як протидіяти зламу акаунту через шкідливе ПЗ:
- Користуйтеся лише офіційними магазинами застосунків і платформами для завантаження програм.
- Не відкривайте файли від невідомих контактів та документи, які вивантажені у відкритий доступ на незнайомих сайтах.
Що варто перевірити у разі підозри на злам акаунту у Viber
Щоб убезпечити себе від можливого зламу акаунту необхідно виконати наступні дії:
- Перевірте «активні сесії» — перелік пристроїв, з яких виконаний вхід у ваш обліковий запис. Для того, щоб перевірити, де активований запис у Rakuten Viber: перейдіть до «Додатково» → «Параметри» → «Обліковий запис» → «Компʼютер і планшети». У переліку будуть відображені всі пристрої, час останнього входу та розташування. Ви можете відключити всі пристрої, які видаються сумнівними.
- Встановіть двофакторну автентифікацію. Для входу в обліковий запис необхідно буде ввести PIN-код або підтвердити через пошту. Щоб увімкнути перевірку в Rakuten Viber: «Додатково» → «Конфіденційність» → «Двоетапна перевірка». Також можна змінити пошту та PIN-код, які вже встановлені для входу в акаунт.
- Змініть паролі до всіх основних застосунків.
- Зверніться до служби підтримки платформи або месенджера.