За даними дослідження Rakuten Viber, 48% українців заявили, що не переглядають російськомовних блогерів, а 52% — відмовилися від музики російською мовою. В опитуванні взяли участь понад 7 тис. респондентів, які поділилися своїм ставленням до російськомовного контенту.
Результати опитування показують, що кожен четвертий українець раніше дивився російськомовні відео, але припинив це, тоді як 23% взагалі ніколи не стежили за російськомовними блогерами. Водночас 15% учасників продовжують дивитися та не планують обмежувати себе. Серед тих, хто інколи звертається до російськомовних відео, третина робить це через брак альтернатив.
- Іноді дивлюся, якщо немає альтернативи (наприклад, на тему, що мене цікавить) — 30%.
- Ні, раніше дивився/-лася, але перестав/-ла — 25%.
- Ні, зовсім не дивлюсь і ніколи не дивився/-лась — 23%.
- Дивлюся, але планую позбутися цієї звички, знайшовши наші/іноземні аналоги — 7%.;
- Дивлюся і не планую себе обмежувати — 15%.
Щодо музики, 35% респондентів зазначили, що повністю відмовилися від російськомовних виконавців, хоча раніше їх слухали, а 20% інколи повертаються до старих улюблених треків. Лише 13% заявили, що слухають російськомовних артистів за умови їхньої проукраїнської позиції, а ще 13% продовжують слухати російську музику без обмежень.
- Ні, раніше слухав/-ла, але перестав/-ла — 35%.
- Слухаю дуже рідко, найулюбленіші або старі треки — 20%.
- Ні, ніколи не слухав/-ла — 17%.
- Слухаю, тільки якщо артист займає проукраїнську позицію — 13%.
- Слухаю і мене це не бентежить — 13%.
- Слухаю, але планую це змінити — 2%.
Крім того, Rakuten Viber дослідив вплив контенту на дітей: 67% респондентів відзначили, що діти в їхньому оточенні споживають російськомовний контент. Із них 32% намагаються обмежувати його або пояснювати дітям, чому це недоцільно.
- Так, споживають, стараюся обмежувати/пояснювати, чому так не можна — 32%.;
- Так, споживають, але мене це не бентежить — 23%.
- Ні, споживають виключно український та іноземний контент, бо так хоче дитина — 18%.
- Дуже рідко помічав/-ла подібне, не бачу сенсу звертати увагу на поодинокі випадки — 12%.
- Не знаю подібних випадків — 10%.
- Ні, не споживають, оскільки не мають до нього доступу — 5%.
