Мережа АТБ має ідентичну модель з німецьким дискаунтером Lidl — своїм головним конкурентом. І саме це стане її головною перевагою, коли лідер продовольчого ритейлу Європи зʼявиться в Україні.
Водночас не тільки АТБ, а й іншим ритейлерам, у випадку заходу Lidl доведеться відстоювати свої позиції на ринку, заявив менеджер з інновацій мереж «Наш Край"|SPAR Роман Корсак у своєму блозі на сайті мережі SPAR.
На його переконання, українські ритейлери повністю готові зустріти німецького дискаунтера і показати, хто вдома господар. Для цього є всі передумови, тому не варто боятися приходу Lidl, яким страшним він би не здавався.
«Звісно, будуть гравці, які злякаються, закриються, продадуться чи ще гірше – почнуть грати в цінові війни з дискаунтером, а це війна на чужому полі, яка призведе до 100% поразки», — вважає експерт.
Схожість моделей АТБ і Lidl: які ознаки
АТБ і Lidl, на думку Романа Корсака, мають фактично однакові моделі, які приносять успіх їм обом. Однакові риси:
- дуже низька ціна;
- швидкість обслуговування;
- обмежений асортимент пропозиції;
- акцент на товари власної торгової марки;
- висока ефективність процесів;
- сучасні концепції закладів;
- мобільні додатки/чат-боти;
- каси самообслуговування;
- інтернет-платформи;
- автоматизація операційних процесів.
«Навіть екстер’єр і форма будівель, які вони споруджують для своїх торговельних закладів, дуже подібна. Тобто можна зробити простий висновок: так, формат дискаунтера Lidl підходить українському ринку», — наголосив експерт.
Суперсила Lidl: чотири ключові переваги
Водночас стратегія мережі Lidl, як вважає Роман Корсак, будується не тільки на низьких цінах, а й на просуванні досить відомих в Європі продуктів власної торгівельної марки, яку знають не гірше, ніж Coca-Cola чи Nestle.

Lidl використовує тактику scrambled merchandising — коли центральний острів в магазині постійно наповнюють вигідними товарами протягом обмеженого часу. Фото: discountretailconsulting.com
По-друге, Lidl сильний високою операційною ефективністю всередині магазинів, яка досягається завдяки інноваційним рішенням з автоматизації процесів.
По-третє, мережа Lidl активно використовує тактику scrambled merchandising — коли центральний острів всередині магазину постійно наповнюють вигідними товарами, які наявні лише протягом обмеженого часу.
«Це мотивує покупців постійно повертатися в магазин, оскільки є очікування сюрпризу, шансу «виграти» для себе щось класне», — пояснив експерт.
І ще дуже важливе: Lidl активно працює з асортиментом випічки та фруктів-овочів, що нехарактерно для класичної концепції жорсткого дискаунтера. Наприклад, Lidl зацікавлює своїх клієнтів, продаючи за кілька євро великі коробки-набори фруктів-овочів, які вже не мають ідеального зовнішнього вигляду.
Загалом дисконтні магазини Lidl працюють у 33 країнах світу. Минулого тижня мережа зайшла в Латвію, де одразу відкрилися 15 її магазинів. Однак найбільшу кількість магазинів мережі має рідна для неї Німеччина — приблизно 3 200. На німецькому ринку в компанії працюють понад 90 тисяч людей. Компанія заснована понад 90 років тому — у 1930-му.
Водночас найбільша українська мережа продовольчих знижок в Україні АТБ із приблизно 1 270 магазинами посіла третє місце з-поміж дискаунтерів на ринку Центрально-Східної Європи.