Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Lidl заходить в Україну: у чому полягає формула успіху мережі супермаркетів

Говорити, що в Україні проєкт «вистрелить» так само, як, наприклад, у Польщі, поки надто рано. Фото: gondola.be

Говорити, що в Україні проєкт «вистрелить» так само, як, наприклад, у Польщі, поки надто рано. Фото: gondola.be

Інформацію про можливий вихід лідера продовольчого ритейлу Європи — відомого німецького дискаунтера Lidl — на український ринок можна порівняти з ефектом бомби, що розірвалася. Хоча офіційного підтвердження від компанії наразі немає. У своїй останній заяві після витоку інформації в Lidl не назвали Україну з-поміж пріоритетів, утім, не пролунало і спростування щодо виходу.

Нещодавно стало відомо, що перший супермаркет Lidl може з'явитися не в Києві, а в Івано-Франківcьку.

Як повідомив міський голова Руслан Марцінків в ефірі місцевого радіо «Західний полюс», у місті планували відкрити французький гіпермаркет Auchan SA — «Ашан Україна». Проте через карантин ця ідея наразі на паузі, зате планують зайти інші міжнародні мережі.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

The Page вирішило розібратися, у чому секрет успіху цієї бізнес-моделі та чи зможе вона прижитися в Україні.

Що таке Lidl і з чим його їдять?

За своєю суттю німецька мережа – жорсткий дискаунтер, чим і приваблює покупців. Концепт побудований на гаслі: ми продаємо вам товари найвищої якості за найнижчою ціною. От що ще вирізняє його з-поміж інших аутлет-мереж:

Підписуйтесь на нас в Google News!
  • дуже низькі ціни;
  • обмежений асортимент із фокусом на товари постійного попиту;
  • акцент на власних мережевих торгових марках, робота з Private Label – системою партнерів-виробників товарів для мережі під власними торговими марками в різних країнах світу. Компанія має і власне виробництво Schwarz Produktion – саме ці товари і є найдоступнішими в кожній із категорій;
  • ще одна фішка – найнижчі ціни на свіжі овочі та фрукти, до того ж із високими вимогами щодо якості та безпеки продуктів;
  • економія на персоналі;
  • розміщення товарів безпосередньо на поличках в оригінальному пакуванні від постачальника;
  • бонусом у просуванні є система лояльності у вигляді застосунку, який діє в різних країнах світу.

Успішний світовий бекграунд

Хоча історія компанії налічує понад 90 років, на світову арену німецький дискаунтер вийшов у середині 80-х. Відтоді мережа розширилася до 12 тисяч магазинів у 33 країнах світу, у яких працюють понад 30 тисяч людей. Однак найбільшу кількість магазинів мережі має рідна для неї Німеччина — приблизно 3,2 тисячі.

Великий успіх мав захід Lidl на територію Польщі — це сталося 8 років тому. Зараз місцева мережа налічує понад 700 маркетів з оборотом понад $6 млрд.

За понад 40 років закордонного досвіду Lidl програв лише на одному ринку – у Норвегії у 2008 році. Не дуже успішно проєкт зайшов і в США. Проте дискаунтер встиг допекти місцевим ритейлерам. Згідно з торішнім дослідженням Університету Північної Кароліни, відкриття Lidl у Лонг-Айленді (Нью-Йорк) змусило конкурентів знизити ціни на продукти на 15%.

Українські реалії

Утім, говорити, що проєкт «вистрелить» в Україні так само, як, наприклад, у Польщі, поки що надто рано. Однак прихід набагато більшого гравця в Україну точно цілком змінить розклад сил у ритейлі. По-перше, компанія «зробить нерви» місцевим мережам своїм агресивним маркетингом. Минулого місяця мережа зайшла в Латвію, де в перший день роботи одразу відкрилися 15 її магазинів.

По-друге, за оборотом Schwarz Group, що реалізує продукцію під брендом Lidl, у рази переважає міжнародні мережі маркетів, що працюють в Україні. Навіть Metro Cash&Carry або Ашан. Оборот мереж супермаркетів Schwarz Group майже дорівнює ВВП України у 2020 році.

Щодо українських споживачів, то вони мають уявлення про Lidl із візитів до Європи, а також за численними інтернет-майданчиками для замовлень продукції німецької мережі.

За словами керівника департаменту стратегічного консалтингу UTG Костянтина Олійника, в Україні вже працюють міжнародні оператори харчових продуктів (Metro Сash&Сarry, Auchan, NOVUS) й інші (Billa, SPAR). «Отже, українці готові до іноземних продуктових мереж, але ступінь лояльності населення залежатиме від стратегії розвитку, маркетингового просування, цінового позиціювання, якості обслуговування та додаткових сервісів», — пояснив експерт.

Як зазначив у коментарі The Page голова правління Асоціації ритейлерів України Андрій Жук, німецька мережа супермаркетів Lidl – безумовно, сильний гравець із міжнародним досвідом, але варто враховувати й українські реалії.

Quote«Його популярність пов’язана з кількісними «приват лейбл», і він зможе скласти гідну конкуренцію лідерам українського ритейлу. Його вихід на ринок змінить конкурентне поле – це вплине як на цінову політику торгових мереж, так і на асортиментну. Вихід на український ринок міжнародного гравця також вплине й на стосунки з постачальниками», — вважає експерт.

Утім, за словами Жука, наразі ще зарано говорити про те, яку стратегію обере Lidl в Україні. Аналізуючи його тактику ведення бізнесу в інших країнах, експерт припустив, що дискаунтер зосередиться на відкритті магазинів як у містах, так і в приміській зоні.

«Варто зазначити, що головний конкурент Lidl в Україні – це передовсім не інші торгові мережі, а особливості ведення бізнесу в Україні, слабкий захист міжнародних інвестицій, високі ставки за еквайрингом і низька купівельна спроможність у регіонах», — додав він.

Коментарі

Всі новини