Facebook Pixel

Пліч-о-пліч із Lidl. Українська мережа АТБ увійшла до трійки найбільших дискаунтерів Центрально-Східної Європи

Найбільша українська мережа продовольчих знижок в Україні АТБ із приблизно 1 270 магазинами посіла третє місце з-поміж дискаунтерів на ринку Центрально-Східної Європи.

За кількістю магазинів провідним ритейлером назвали мережу польського дискаунтера Biedronka з-понад 3 100 магазинами. Німецька компанія Schwarz Group, до якої належить Lidl, посідає друге місце з-понад 2 тис. магазинів.

Таких висновків дійшли експерти Colliers у своєму звіті ExCEEding Borders про торговельну нерухомість і ринок дискаунтерів регіону ЦСЄ. У випуску розглядається ситуація на 16 ринках торговельної нерухомості в регіоні ЦСЄ: Албанії, Білорусі, Боснії і Герцеговині, Болгарії, Хорватії, Чеській Республіці, Естонії, Угорщині, Латвії, Литві, Чорногорії, Польщі, Румунії, Словаччині, Словенії та Україні. У документі проаналізовано перспективи ринку дискаунтерів у регіоні ЦСЄ-16, зокрема й в Україні.

Окрім Lidl і Kaufland, у регіоні ЦСЄ розвиваються й інші німецькі мережі: Aldi працює в Польщі як Aldi Nord і в Угорщині як Aldi Süd; Penny представлена в Чехії, Угорщині та Румунії.

Щодо України експерти Colliers наголошують, що глобальним поштовхом для розвитку дискаунтерів тут є не тільки загальний низький рівень доходів, а й інші чинники.

Quote«Дискаунтер – це дуже чітка модель: зрозумілі стандартизовані магазини зі стабільним набором товарів. Завдяки цьому дискаунтери орієнтовані на максимальне зниження собівартості відкриття нових локацій. Як порівняти з іншими операторами, об'єм інвестицій у відкриття буде нижчим на 20 — 30%, а інколи й на 50%. Як результат — дискаунт-оператори можуть собі дозволити щільніше покриття районів і розташовуються ближче до свого споживача», – пояснив Ігор Заболоцький, провідний експерт консалтингової компанії Colliers Ukraine в сегменті торговельної нерухомості.

Про ринок дискаунтерів в Україні

У звіті також йдеться про те, що після спалаху пандемії ринок роздрібної торгівлі України відновлюється, реагуючи на поліпшення купівельної спроможності та суспільних настроїв.

Експерти наголошують, що ринок дискаунтерів продовольчих і непродовольчих товарів наразі насичений тільки місцевими операторами. З огляду на той факт, що більшість українських міст мають нижчий рівень доходів, ніж, наприклад столиця, ринок є сприятливим для дискаунт-ритейлерів.

Загалом пандемія COVID-19 не прискорила розвиток дискаунт-мереж в Україні. Кожна мережа йде за своїм власним планом розвитку. Однак вільні приміщення, що з'явилися після спалаху COVID-19, допомогли деяким операторам відкриватися в локаціях, які раніше були для них недоступними.

Щодо найбільшої продовольчої мережі дискаунтерів АТБ як за оборотом, так і за кількістю магазинів, то вона планує відкривати нові магазини в густонаселених районах для розширення зони покриття.

У липні 2021 року Emerging Europe Growth Fund придбав міноритарний пакет акцій мережі знижок непродовольчих товарів «Аврора» задля її розвитку. Продовольчі та непродовольчі мережі знижок відкриваються переважно в регіональних і невеликих містах, наближених до цільової аудиторії. Однак критерії залежать від формату конкретної мережі.

Як оператори в ЦСЄ-16 долають наслідки пандемії

Lidl посідає друге місце в Центральній і Східній Європі з-понад 2 тисячами магазинів. Фото: gondola.be

Lidl посідає друге місце в Центральній і Східній Європі з-понад 2 тисячами магазинів. Фото: gondola.be

Як і в більшості країн світу, ринок роздрібної торгівлі в ЦСЄ пристосовується до нових реалій у зв'язку з пандемією. Мережі магазинів-дискаунтерів набувають усе більшого значення через низку причин: підхід «співвідношення ціни та якості», обcяги заощаджень і менший середній рівень доходів, як порівняти з країнами Західної Європи.

У результаті за півтора року — з початку 2020 року до кінця І півріччя 2021-го — у Центральній і Східній Європі було відкрито понад 1 350 магазинів продовольчих дискаунтерів. У регіоні ЦСЄ-16 налічується понад 30 мереж продовольчих дискаунтерів. Загалом регіон і досі перебуває на шляху розвитку.

Щодо непродовольчих дискаунтерів, то в регіоні ЦСЄ налічується понад 45 мереж. Найбільшим за кількістю магазинів є Pepco, за ним ідуть KIK, Aurora та Ostrov Chistoty. Мережа Pepco з майже 2 500 магазинами представлена в 11 країнах. Pepco Group також є власником торгової марки Dealz із приблизно 100 магазинами в Польщі.

Друга за величиною мережа – KiK — налічує майже 1 000 магазинів у 8 країнах. Низка дискаунтерів є великими місцевими мережами, зосередженими в одній країні, як-от «Аврора» з приблизно 650 магазинами в Україні та Ostrov Chistoty з приблизно 550 магазинами в Білорусі.

Подякувати 🎉