Інновації в логістиці, ритейлі, HR та фінмоніторигу. На що здатна цифрова трансформація

Богдан Хорощак
Директор IBM Україна

За останній рік в Україні мало не щодня лунали заяви про необхідність цифрової трансформації (ЦТ) бізнесу. З'явилося навіть спеціалізоване міністерство, яке відповідає за державну політику цифровізації та діджитал-стратегію.

Усе це, безумовно, позитивні маркери, які свідчать про те, що Україна поступово переходить до фази активного технологічного розвитку.

Цифрова трансформація: що це і навіщо вона потрібна?

В інтернеті є чимало статей про те, що бізнесу необхідна цифрова трансформація. Найчастіше можна почути про те, що це — процес, причому процес іноді тривалий і не завжди успішний. Але насправді ІТ-директори знають, що цифрова трансформація бізнес-процесів почалася ще у 50-ті роки минулого століття, коли електронні обчислювальні машини стали широко застосовуватися в корпоративному світі.

Читайте також: Акції TESLA. Погляд інвестора

Сучасний етап цифрової трансформації пов'язаний із поширенням нових бізнес-моделей (фінтехи, уберізація, екосистеми) і впровадженням сучасних інформаційних технологій (чат-боти, прогностична аналітика, машинне навчання, блокчейн, промисловий інтернет речей та ін.).

Цифрова трансформація бізнес-процесів почалася ще у 50-ті роки минулого століття.

Показовий приклад цифровізації внутрішніх бізнес-процесів у компанії — економія більше 40% часу HR-команди ŠKODA AUTO після впровадження віртуального помічника з підбору персоналу, що працює на основі сервісів IBM Watson. Цифровий помічник, адаптований під вимоги чеського автовиробника, допомагає кандидатам заповнювати онлайн-заявки про прийом на роботу, спрощуючи HR-команді компанії збір та зберігання даних претендентів. Цей простий спосіб взаємодії з кандидатами за допомогою чату створює хороше враження про ŠKODA AUTO під час першого контакту з компанією як потенційним роботодавцем.

Інший цікавий кейс, пов'язаний із взаємодією зі споживачами, нещодавно реалізувала Boots UK — провідна роздрібна мережа товарів для краси і здоров'я у Великобританії.

До автоматизації аналітичних процесів компанія витрачала на збір і підготовку даних з шести окремих інформаційних систем близько 80% часу, а також використовувала загальні маркетингові стратегії, що не враховували персоналізацію клієнтських переваг.

Читайте також: Суд дозволив Telegram не розкривати додаткові фінансові дані

Boots UK тепер використовує програмне забезпечення IBM для організації центрального сховища даних про операції продажу, а також аналітичні рішення для зіставлення транзакцій з окремими клієнтами за усіма 15 млн карт лояльності. Таким чином, клієнтські переваги визначаються на основі унікальної передісторії покупок. Крім того, компанія тепер може спілкуватися з кожним із клієнтів найбільш зручним для нього способом, а максимально персоналізованих повідомлень стало на 70% більше. Клієнти відзначили поліпшення якості персональних рекомендацій у програмах лояльності, що позитивно позначилося на продажах мережі.

Таким чином, цифрова трансформація — не разова купівля обладнання або програмного забезпечення. Це гармонійне впровадження сучасних технологій у різні бізнес-процеси.

Якщо ваш проєкт спрямований на перетворення управлінських процесів, розвиток корпоративної культури і маркетингових комунікацій, що робить їх простішими, зрозумілішими, швидшими і бажанішими для споживача вашого продукту, — ви на правильному шляху.

Цифрова трансформація — не разова купівля обладнання або програмного забезпечення. Це гармонійне впровадження сучасних технологій у різні бізнес-процеси.

Окремо варто відзначити досвід цифрової трансформації у промисловому секторі. Найчастіше йдеться про великі транспортні та інфраструктурні підприємства.

Два роки тому Maersk – данська логістична компанія – і IBM оголосили про створення спільного рішення TradeLens з використання технологій блокчейн для відстеження вантажів і контейнерів. Ця платформа дає змогу перевізникам та власникам вантажів обмінюватися інформацією про операції в режимі реального часу, а також пересилати один одному фінансові документи. Екосистема проєкту нині налічує понад 100 учасників за усім логістичним ланцюжком, а географія охоплює п'ять материків.

Італійська дорожня компанія Autostrade per l'italia (ASPI) у співпраці з IBM розпочала пілотні випробування цифрової платформи для моніторингу стану і обслуговування інфраструктури, що дасть змогу відстежувати і контролювати в режимі реального часу впродовж усього життєвого циклу основні інфраструктурні об'єкти – дороги, мости та тунелі — як зі стаціонарних, так і з мобільних пристроїв.

Читайте також: Sony представила власний електромобіль

На єдиній цифровій платформі будуть зібрані тривимірні моделі усіх споруд разом із проєктною документацією, оперативними даними стану об'єктів зі встановлених датчиків, фотографіями, зробленими технічними фахівцями, і інформацією, що надходить у процесі техобслуговування. Обробка фотографій за допомогою AI дозволить оперативно визначати ділянки, де необхідне технічне обслуговування. Пілотний проєкт проходить на трьох естакадах, а 2020 року планується охопити всі основні 2 тис. об'єктів.

Цифрова трансформація в Україні

В Україні, безумовно, є успішні кейси цифрової трансформації – як у бізнесі, так і у держсекторі. На нещодавній конференції IBM в Києві замовники самі представляли свої нові проєкти. Попри те що проєкти були дуже різними і безпосередньо не стосувалися взаємодії з клієнтами (впровадження Держфінмоніторингом системи багатовимірного візуального аналізу для виявлення прихованих зв'язків і закономірностей у даних, модернізація ІТ-інфраструктури «Першим Українським Міжнародним Банком» і побудова Оперативного центру безпеки концерном «Галнафтогаз»), їх об'єднує те, що вони виведуть на новий рівень аналітичну роботу з наявними у розпорядженні організацій і компаній даними. Отже, вони мають потенціал перетворення бізнес-процесів та розвитку корпоративної культури, а зрештою і поліпшення користувацького досвіду – як з точки зору внутрішніх користувачів, так і зовнішніх споживачів продукції та послуг.

Наведені кейси цифрової трансформації у світі та в Україні ще раз підтверджують, що неможливо, та й недоцільно одразу впроваджувати абсолютно всі новинки цифрового світу.

Наведені кейси цифрової трансформації у світі та в Україні вкотре підтверджують, що неможливо, та й недоцільно одразу впроваджувати абсолютно всі новинки цифрового світу. Але вони свідчать про те, що тільки трансформуючись ви зможете бути успішними і лідирувати на ринку сьогодні і в майбутньому.

Висновки і рекомендації

Отже, цифровізація бізнесу:

  • допомагає поліпшити клієнтський досвід завдяки персоналізованому підходу і більш цінним пропозиціям;
  • прискорює ухвалення рішень за рахунок спрощення комунікації між відділами;
  • оптимізує процеси в компанії і роботу працівників, збільшуючи продуктивність кожного члена команди.

На завершення наведу три аргументи, чому планувати цифрову трансформацію потрібно вже зараз.

Читайте також: Четверта індустріальна революція. Інвестиційні можливості

По-перше, компанії сьогодні просто не можуть дозволити собі зупинитися на досягнутому успіху. Занадто високою є і традиційна конкуренція, і волатильність за рахунок появи нового типу гравців (стартапи, фінтехи тощо). Якщо підприємство не використовує можливості сучасних технологій, спрямовані на прискорення прийняття рішень, гнучкість бізнес-моделі та клієнтоорієнтованість, не адаптується до нових тенденцій ведення бізнесу, конкурувати з іншими гравцями буде все складніше.

І споживачі, і бізнес-клієнти все більше піклуються про те, яким чином компанії використовують їх власні дані.

По-друге, і споживачі, і бізнес-клієнти все більше піклуються про те, яким чином компанії використовують їх власні дані. Годі вже й казати про повсюдне запровадження та посилення регулювання у сфері використання персональних даних (наприклад, GDPR). При цьому нещодавнє міжнародне дослідження IBM показало, що чим вище довіра з боку клієнтів і споживачів щодо того, як компанія поводиться з їхніми даними, тим краще фінансові результати такої компанії.

По-третє, не варто чекати «слушного» кейса цифрової трансформації з досвіду іншої компанії чи організації або ж заспокоювати себе відсутністю такого у публічному доступі. Проєкти цифрової трансформації вимагають занурення в бізнес окремо взятої компанії і синхронізації з загальною стратегією розвитку. Отже, вони мають не тільки технологічну інтеграційну частину, але й бізнес-консультаційну.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини

Список 42 потягів, які «Укрзалізниця» запланувала запустити з 1 червня

«Укрзалізниця» збільшила кількість потягів, на які можна буде купити квитки з 1 червня, відтепер їх 42, яких 10 – «Інтерсіті+» і 32 – далекого сполучення, про це 28 травня розповів в.о. голови правління компанії Іван Юрик. The Page має цей список у розпорядженні.

Приватбанк виявив підробку в судовій тяжбі з Суркісами

Приватбанк засумнівався в достовірності заяв братів Суркісів, які стосуються примусового виконання рішення і роз'яснення Печерського районного суду Києва про відшкодування банком на їхню користь понад $250 млн. У зв'язку з цим банк зажадав у Державної виконавчої служби повернути виконавчі документи по цим заявам.

Віктор Ляшко відреагував на ідею з імунологічним паспортом

Головний санітарний лікар України Віктор Ляшко вважає, що країни не будуть вводити імунологічний паспорт, оскільки питання збереження гідності людини, збереження універсального доступу до послуг, які гарантовані Конституцією та міжнародними угодами, для людини є першочерговим. Про це він розповів в інтерв'ю The Page.