Facebook Pixel

Акції Tesla. Погляд інвестора

«Інвестуй в те, що ти знаєш», — говорить легендарний Пітер Лінч. Компанія Tesla є прикладом найбільш суперечливих паперів на ринку, і, як наслідок, це відбивається на високій волатильності.

Бізнес компанії складається з виробництва, продажу та обслуговування електромобілів через власні центри, виробництва сонячних батарей, систем зберігання електроенергії, розвитку технологій штучного інтелекту, зокрема технології автономного таксі.

Читайте також: Четверта індустріальна революція. Інвестиційні можливості

Ключові метричні дані, які використовуються більшістю традиційних фінансових інститутів під час аналізу компанії, можна представити у вигляді зведених ключових фінансових показників.

znimok-ekrana-2020-01-08-o-104347.png

Ці дані про діяльність бізнесу порівнюються з показниками аналогічних компаній. Наприклад, компанії General Motors, Ford, BMW, Daimler AG мають показники прибутку набагато вищі за результати Tesla, водночас їхня капіталізація нижча. Наприклад, капіталізація GM становить близько $52 млрд проти $79 млрд Tesla, а розмір річного чистого прибутку – близько $9 млрд.

QuoteПотенціал обсягу ринку автономного таксі оцінюється у трильйони доларів. Тому компанії, як-от Tesla, Google, Waymo, Uber, намагаються зрозуміти нову модель бізнесу.

Виникає закономірне запитання: чому компанія, яка генерує чистий прибуток у розмірі $9 млрд щорічно, коштує менше за компанію, яка генерує збитки?

Глобальна трансформація, яка відбувається в автомобільній галузі, може бути поясненням. Зокрема, компанія Tesla є безумовним лідером у галузі, продаючи близько 77% від усього обсягу продаваних електромобілів у США. Співвідношення ціна та якість, рівень технологій і безпеки є кращими на ринку.

Наприклад, технологія штучного інтелекту custom chip (ASIC) Tesla щонайменше удесятеро швидша за аналог компанії NVIDIA graphics chip (GPU). Обробляючи понад 2000 операцій за секунду, вона дозволяє ефективно використовувати автопілотне обладнання з підтримкою повністю автономного управління (Рівень 5). Технологія Tesla підриває домінування компанії Nvidia, яка забезпечує платформою автономного керування понад 370 компаній, зокрема Audi, Mercedes-Benz, BMW і Honda. Зі свого боку Nvidia оголосила про розробку технології Orin, що працює на 40% швидше за технологію Tesla, яку ринок повинен побачити у 2022 році.

Тесла є також інформаційною компанією, використовуючи дані (більше двох мільярдів миль експлуатації машини в режимі автопілота), штучний інтелект, технологію machine learning з метою створення нейронної мережі — системи сенсорів, систем комунікацій, процесингу, периферійного обладнання, програмного забезпечення, які обробляють інформацію, як людина.

Читайте також: Чого чекати інвесторам і бізнесу в 2020 році. Прогноз Fidelity

Потенціал обсягу ринку автономного таксі оцінюється у трильйони доларів. Тому компанії, як-от Tesla, Google, Waymo, Uber, і традиційні автовиробники намагаються зрозуміти нову модель бізнесу.

Створення повноцінної індустрії автономного таксі є складним завданням, оскільки потрібно, щоб комп'ютер на колесах був в змозі думати, реагувати, приймати правильні рішення в непередбачуваних ситуаціях. Сотні тисяч автомобілів Tesla на дорогах становлять величезну базу даних, кожна машина розглядається як окремий сенсор, кожна ситуація аналізується як окреме джерело інформації. Після аналізу цієї інформації створюється новий або поліпшений алгоритм, який відправляється у вигляді оновлення програмного забезпечення кожній машині. Тобто коли одна машина з усього флоту Tesla отримала урок, він поширюється на всі машини.

Читайте також: 368 тис. машин – Tesla виправдала свій прогноз на 2019 рік

Важливо розуміти, що майбутнє галузі не в тому, щоб продавати робокари, а в створенні індустрії послуг, які полягають у тому, щоб здавати в оренду роботаксі. За цим напрямком також розвиваються компанії Lyft, Uber.

Tesla також має запатентовану літій-іонну технологію зберігання електроенергії, працюючи над створенням мільйон плюс миль акумулятора.

QuoteЗ точки зору технологій Tesla є безперечним лідером, як порівняти з конкурентами.

З точки зору технологій Tesla є безперечним лідером, як порівняти з конкурентами. Великі автовиробники роблять те, що вони можуть найкраще, – дизайн і виробництво автомобілів, оптимізуючи витрати та ефективно конкуруючи на ринку. Tesla цим підходом не обмежується, створюючи свій чіп, обладнання, програмне забезпечення, нейронну мережу, закладаючи основи для нової індустрії mobility as a service. А виробництво машин є лише однією частиною всієї бізнес-моделі.

Водночас учасники ринку оцінюють перспективи бізнесу Tesla дуже суперечливо, сумніваючись, чи в змозі компанії вирішити питання з введенням нових моделей на ринок, фінансуванням бізнесу й обслуговуванням боргу в умовах конкуренції з традиційними гравцями, які поступово виходять на ринок електрокарів.

Читайте також: Apple, Google і Tesla вимагали компенсації за дитячу працю в Африці

Однак, спостерігаючи за динамікою розвитку бізнесу Tesla, можна побачити зростання в розмірі 1600% з моменту початку діяльності в 2008 році. Зважаючи на початок випуску автомобілів на заводі в Шанхаї (з 2020 року) та будівництво заводу в Берліні, можна припустити, що динаміка обсягів виробництва буде багаторазово зростати.

image1.png

Більшість учасників ринку вважають, що ціна акцій компанії занадто висока. Наприклад, J. P. Morgan Chase має target price – 220 доларів за папір. Fidelity на основі аналізу оцінок 29 фінансових інститутів вказує на дуже високе переоцінення паперів. В ARK-invest вважають, що ціна буде $6000 на горизонті 5 років.

Купівля акцій компанії Tesla повинна грунтуватися на стратегії інвестування та на інвестиційних цілях, які визначаються багатьма факторами, зокрема віком, рівнем доходу та планами на майбутнє. Важливо розуміти, що інвестиції та спекуляції – це не одне й те саме. Розумний підхід вимагає пам'ятати не тільки про можливості, але й про ризики.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора