Facebook Pixel

Культура дозвілля в умовах війни. Яким був восьмий сезон «Зимової Країни на ВДНГ»

Євген Мушкін
генеральний директор НК «Експоцентр України»

До останнього ми не знали, чи вдасться запустити черговий сезон проєкту «Зимова Країна на ВДНГ». Але все ж таки вирішили ризикнути, і жодного разу про це не пожалкували. У підсумку зібрали понад 1,5 мільйона гривень на користь ЗСУ й подарували позитивні емоції 650 тисячам гостей.

Початок повномасштабного вторгнення припав на завершальний місяць роботи торішньої «Зимової Країни». Особисто мене війна застала в дорозі. Завершити вдалий сезон 2021/2022 я планував сімейною відпусткою на кілька днів, яку, звісно, довелося скасувати. 24 лютого ніхто з наших партнерів та співробітників «Експоцентру» не вийшов на роботу. Я сам попросив їх залишатися вдома, у безпеці, але дехто прийшов, щоби сховатись у павільйоні від обстрілу. Одразу стало зрозуміло, що життя ВДНГ, як і всієї країни, завмерло, на певний час перетворившись на один суцільний страшний сон.

Зимова країна на ВДНГ. Фото пресслужби ВДНГ

Зимова країна на ВДНГ. Фото пресслужби ВДНГ

Згодом, коли перший шок минув, ми вирішили діяти — так на ВДНГ з’явилися різні волонтерські штаби, а команда стала активно підключатися до їхньої діяльності. Заклади громадського харчування готували обіди для захисників країни, а пекарі, що працюють тут, випікали хліб для щойно деокупованої Бучі, який відвозили наші працівники.

Відновити роботу в режимі парку ми змогли лише у травні, поступово — після майже піврічної перерви відкрилися постійні локації та заклади на території. Водночас місця зимових розваг — ковзанка, гірки, атракціони – і далі стояли нерозібраними весь теплий сезон. Ми вдячні відвідувачам, що пробачили нам цей нюанс, адже саме він дав шанс на запуск наступної «Зимової Країни». В іншому випадку ми просто не змогли б собі дозволити змонтувати все з нуля.

Головною мотивацією для прийняття рішення проводити «Зимову Країну» стали люди. Ключове завдання зимового проєкту ВДНГ — дарувати позитивні емоції, а в такі складні часи вони необхідні як ніколи. Особливо дітям, для яких новорічні свята — чи не найочікуваніша подія року. До того ж за створенням тематичного парку стоїть велика команда — 60 технічних працівників і 30 менеджерів та близько 50 підприємців, котрі наповнюють територію своїми локаціями. Ми раді, що змогли дати цим людям можливість працювати весь зимовий сезон. Адже це не лише допомога їхнім родинам, а й наш особистий вклад у зміцнення української економіки. І, звісно, ми розуміли, що завдяки своїй роботі матимемо змогу активніше допомагати армії.

Пріоритети сезону для ВДНГ – безпека й енергоощадливість

Пріоритетними питаннями цього сезону стали безпека й енергоощадливість. Перше ми закрили, обладнавши укриття одразу в трьох павільйонах: №1, 5 і 13. У разі оголошення повітряної тривоги всі на ВДНГ призупиняли роботу, а відвідувачів просили пройти до найближчого укриття. Щодо енергоощадливості — з червня до жовтня ми замінили близько сотні звичайних лічильників електричної енергії на «розумні» та оптимізували використання електрики для зовнішнього освітлення комплексу. Загалом навантаження системи освітлення на енергомережу зменшили в шість разів. Також кожну локацію обладнали дизельними генераторами та альтернативними джерелами теплової енергії, завдяки чому партнерам-резидентам вдалося зменшити споживання електричної енергії у 2,6 рази порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Тож навіть під час тривалих відключень світла наші локації продовжували працювати, а Експоцентр став місцем, куди кияни могли прийти підзарядити гаджети й погрітися. Спеціально для цього в другому павільйоні ми облаштували пункт обігріву з дров’яними пічками, чаєм і розетками. Також на території з’явився безперебійний мобільний зв’язок. У січні ми приєдналися до програми Kyivstar: оператор під‘єднав свою антену до нашого генератора. Завдяки цьому мобільний зв’язок у центрі ВДНГ та в прилеглих до комплексу мікрорайонах (від 5 до 10 км) не зникає з відключеннями світла і досі.

Через реалії сьогодення нові ролі довелось приміряти на себе й постійним героям «Зимової країни» — сніговикам Няші, Добряку, Товстуну, Ласуну, Бешкетнику та Розумнику. Аніматори отримали геть інший пріоритет у роботі. Пріоритетною також стала безпека відвідувачів. Коли лунала повітряна тривога, сніговики виконували роль стюардів та допомагали гостям знайти шлях до укриттів, супроводжували їх, а потім розважали дітей і дорослих під час очікування відбою.

Зимова країна на ВДНГ. Фото пресслужби ВДНГ

Зимова країна на ВДНГ. Фото пресслужби ВДНГ

Як війна вплинула на відвідуваність ВДНГ

Звісно, ми були готові до того, що відвідуваність цьогоріч дещо знизиться порівняно з минулими сезонами. Так, «Зимову Країну» з грудня 2022 року до кінця лютого 2023-го відвідало близько 650 тисяч гостей, тоді як до повномасштабного вторгнення аналогічний показник перевищив 1 мільйон відвідувачів. Але для нас цей результат — величезне досягнення й чергове підтвердження доречності роботи всіх, хто співпрацює з ВДНГ. 650 тисяч українців упродовж зими прийшли до нас, аби перезавантажитися, видихнути, побути з рідними. І саме завдяки цьому нам вдалося передати 1,5 млн гривень на потреби ЗСУ.

Наприкінці сезону ми провели щорічне опитування гостей, під час якого, окрім постійного питання – «Чи стали ви щасливішими, відвідавши ВДНГ?», поцікавилися також: «Чи вважаєте ви доречним проведення «Зимової країни» під час війни?» 85% відвідувачів відповіли нам, що відчули себе після відвідування наших локацій щасливішими, близько 80% підтвердили думку, що проєкт потрібен навіть у такий надважкий час.

Тож головний підсумок сезону — важливо продовжувати робити свою справу й бути максимально адаптивними до реалій сьогодення. Адже тим самим ми не тільки підтримуємо одне одного, країну, а й генеруємо позитивні емоції. І найголовніше — маємо змогу допомогти нашим захисникам, завдяки яким і можемо сьогодні жити й працювати задля перемоги України та майбутніх поколінь вільних щасливих українців.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора