До останнього ми не знали, чи вдасться запустити черговий сезон проєкту «Зимова Країна на ВДНГ». Але все ж таки вирішили ризикнути, і жодного разу про це не пожалкували. У підсумку зібрали понад 1,5 мільйона гривень на користь ЗСУ й подарували позитивні емоції 650 тисячам гостей.
Початок повномасштабного вторгнення припав на завершальний місяць роботи торішньої «Зимової Країни». Особисто мене війна застала в дорозі. Завершити вдалий сезон 2021/2022 я планував сімейною відпусткою на кілька днів, яку, звісно, довелося скасувати. 24 лютого ніхто з наших партнерів та співробітників «Експоцентру» не вийшов на роботу. Я сам попросив їх залишатися вдома, у безпеці, але дехто прийшов, щоби сховатись у павільйоні від обстрілу. Одразу стало зрозуміло, що життя ВДНГ, як і всієї країни, завмерло, на певний час перетворившись на один суцільний страшний сон.

Зимова країна на ВДНГ. Фото пресслужби ВДНГ
Згодом, коли перший шок минув, ми вирішили діяти — так на ВДНГ з’явилися різні волонтерські штаби, а команда стала активно підключатися до їхньої діяльності. Заклади громадського харчування готували обіди для захисників країни, а пекарі, що працюють тут, випікали хліб для щойно деокупованої Бучі, який відвозили наші працівники.
Відновити роботу в режимі парку ми змогли лише у травні, поступово — після майже піврічної перерви відкрилися постійні локації та заклади на території. Водночас місця зимових розваг — ковзанка, гірки, атракціони – і далі стояли нерозібраними весь теплий сезон. Ми вдячні відвідувачам, що пробачили нам цей нюанс, адже саме він дав шанс на запуск наступної «Зимової Країни». В іншому випадку ми просто не змогли б собі дозволити змонтувати все з нуля.
Головною мотивацією для прийняття рішення проводити «Зимову Країну» стали люди. Ключове завдання зимового проєкту ВДНГ — дарувати позитивні емоції, а в такі складні часи вони необхідні як ніколи. Особливо дітям, для яких новорічні свята — чи не найочікуваніша подія року. До того ж за створенням тематичного парку стоїть велика команда — 60 технічних працівників і 30 менеджерів та близько 50 підприємців, котрі наповнюють територію своїми локаціями. Ми раді, що змогли дати цим людям можливість працювати весь зимовий сезон. Адже це не лише допомога їхнім родинам, а й наш особистий вклад у зміцнення української економіки. І, звісно, ми розуміли, що завдяки своїй роботі матимемо змогу активніше допомагати армії.
Пріоритети сезону для ВДНГ – безпека й енергоощадливість
Пріоритетними питаннями цього сезону стали безпека й енергоощадливість. Перше ми закрили, обладнавши укриття одразу в трьох павільйонах: №1, 5 і 13. У разі оголошення повітряної тривоги всі на ВДНГ призупиняли роботу, а відвідувачів просили пройти до найближчого укриття. Щодо енергоощадливості — з червня до жовтня ми замінили близько сотні звичайних лічильників електричної енергії на «розумні» та оптимізували використання електрики для зовнішнього освітлення комплексу. Загалом навантаження системи освітлення на енергомережу зменшили в шість разів. Також кожну локацію обладнали дизельними генераторами та альтернативними джерелами теплової енергії, завдяки чому партнерам-резидентам вдалося зменшити споживання електричної енергії у 2,6 рази порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Тож навіть під час тривалих відключень світла наші локації продовжували працювати, а Експоцентр став місцем, куди кияни могли прийти підзарядити гаджети й погрітися. Спеціально для цього в другому павільйоні ми облаштували пункт обігріву з дров’яними пічками, чаєм і розетками. Також на території з’явився безперебійний мобільний зв’язок. У січні ми приєдналися до програми Kyivstar: оператор під‘єднав свою антену до нашого генератора. Завдяки цьому мобільний зв’язок у центрі ВДНГ та в прилеглих до комплексу мікрорайонах (від 5 до 10 км) не зникає з відключеннями світла і досі.
Через реалії сьогодення нові ролі довелось приміряти на себе й постійним героям «Зимової країни» — сніговикам Няші, Добряку, Товстуну, Ласуну, Бешкетнику та Розумнику. Аніматори отримали геть інший пріоритет у роботі. Пріоритетною також стала безпека відвідувачів. Коли лунала повітряна тривога, сніговики виконували роль стюардів та допомагали гостям знайти шлях до укриттів, супроводжували їх, а потім розважали дітей і дорослих під час очікування відбою.

Зимова країна на ВДНГ. Фото пресслужби ВДНГ
Як війна вплинула на відвідуваність ВДНГ
Звісно, ми були готові до того, що відвідуваність цьогоріч дещо знизиться порівняно з минулими сезонами. Так, «Зимову Країну» з грудня 2022 року до кінця лютого 2023-го відвідало близько 650 тисяч гостей, тоді як до повномасштабного вторгнення аналогічний показник перевищив 1 мільйон відвідувачів. Але для нас цей результат — величезне досягнення й чергове підтвердження доречності роботи всіх, хто співпрацює з ВДНГ. 650 тисяч українців упродовж зими прийшли до нас, аби перезавантажитися, видихнути, побути з рідними. І саме завдяки цьому нам вдалося передати 1,5 млн гривень на потреби ЗСУ.
Наприкінці сезону ми провели щорічне опитування гостей, під час якого, окрім постійного питання – «Чи стали ви щасливішими, відвідавши ВДНГ?», поцікавилися також: «Чи вважаєте ви доречним проведення «Зимової країни» під час війни?» 85% відвідувачів відповіли нам, що відчули себе після відвідування наших локацій щасливішими, близько 80% підтвердили думку, що проєкт потрібен навіть у такий надважкий час.
Тож головний підсумок сезону — важливо продовжувати робити свою справу й бути максимально адаптивними до реалій сьогодення. Адже тим самим ми не тільки підтримуємо одне одного, країну, а й генеруємо позитивні емоції. І найголовніше — маємо змогу допомогти нашим захисникам, завдяки яким і можемо сьогодні жити й працювати задля перемоги України та майбутніх поколінь вільних щасливих українців.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора