Ніхто з нас не мав досвіду керування та утримання команди, бізнесу, робочих та адміністративних процесів під час воєнних дій. Цього нікого не вчили. Не було такого досвіду, не розроблялись алгоритми, механіки, процеси. Директор HR-департаменту аптечного холдингу АНЦ Юлія Кузьменко розповіла про зміни в керуванні персоналом, необхідну комунікацію та безпеку під час війни.
Виклик перед командою АНЦ під час війни
Структура персоналу аптечного холдингу АНЦ досить складна. Є персонал аптек по містах, є персонал в офісах Харкова, Херсона, Миколаєва, Одеси, Дніпра, Запоріжжя та Києва. Додатково працюють куратори, логістика тощо. Кожна із цих груп має свої робочі алгоритми, нюанси та фактори. Навіть у мирний час керувати нашою командою досить складно, це вимагає високого професіоналізму та особистих якостей. Тож 24 лютого ми отримали суттєвий виклик.
Нам дуже пощастило з двома важливими аспектами керування персоналом. По-перше, ми завжди працювали над спрощенням, автоматизацією процесів та переводили всі можливі дії в онлайн. По-друге, нам вдалося зібрати неймовірну команду з професійних, свідомих та самостійних співробітників. Люди – це наш основний та найцінніший ресурс.
Баланс між функціонуванням аптек АНЦ і безпекою
Першочерговим завданням було витримати баланс між збереженням функціонування аптек та безпекою наших співробітників. З роботою менеджменту в офісах та на віддалених позиціях особливо проблем не було. Як би не було сумно, але ковідні обмеження в попередні роки нас підготували. Усі співробітники продовжували виконувати свої функціональні завдання, навіть фізично знаходячись за кордоном.
Відпрацьовані в мирний час внутрішні засоби комунікації та алгоритми працювали відмінно. Єдине, що потребувало додаткової уваги, – розуміння обставин для кожного співробітника й більш толерантного відношення до можливих збоїв у якості або термінах. Сучасність привносить фактори, котрі впливають на терміни виконання завдань або їхню якість: повітряні тривоги, відключення світла, обмежені побутові можливості, моральний стан. Кожен керівник розуміє ці обставини та враховує їх.
Складніше було з аптечними процесами. Перш за все ми оцінили кожне місто та його райони на загальну безпечність, віддаленість від бойових дій та наявність сховищ. Спростили звітність, комунікацію з питань логістики та організаційних процесів. Передали завідувачам більше прав на прийняття самостійних рішень згідно з обставинами. Аптека має працювати, бо наше завдання – турбуватись про здоров’я людей та надавати їм максимальний доступ до ліків. Але безпека та життя – найвища цінність.
Важливість постійної комунікації з персоналом в мережі АНЦ
Зараз важливо, щоб комунікація була постійна, але не нав’язлива. Я завжди наголошую на необхідності розуміти один одного, дякую, що СЕО задає тон та є прикладом цього. До того ж обов’язково треба враховувати, з яким регіоном іде комунікація. У потенційно спокійних містах усе проходить оперативно в межах робочого дня. З містами, які більше зазнають впливу війни, треба розуміти, що отримання інформації може затягнутись. У випадку АНЦ комунікації жодного разу не давали збій, оскільки все вже було налагоджено. У користуванні співробітники мають багатофункціональний вайбер-бот, внутрішній портал, додаткові канали онлайн-комунікацій з узгодженими процедурами, правилами й алгоритмами. Загалом, щоб цей процес проходив комфортно та якісно, треба небагато: планувати час с запасом, тримати витримку та спокій, завжди бути потенційно онлайн.
Звісно, ми не забуваємо про підтримку та мотивацію співробітників. Компанія зберегла внутрішні програми лояльності, посилився активний, спрямований на залучення та спілкування, контент в онлайн-спільнотах. Організуються мініівенти, онлайн кава-брейки та творчі ініціативи. На початку року запустили річну програму навчання для всіх співробітників холдингу.
АНЦ завжди готова надати підтримку та допомогу своїм співробітникам. З початку повномасштабного вторгнення компанія допомагає співробітникам в питаннях релокації та налагодження побуту. Забезпечує необхідним тих, хто став до лав ЗСУ. Завжди готова надати юридичну, логістичну, матеріальну та моральну підтримку своїм колегам за необхідних обставин. А головне, що АНЦ як сім’я. Керівники слідкують за станом своїх підлеглих та завжди з ними на зв’язку, а кожен співробітник готовий прийти на допомогу та огорнути турботою своїх колег.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора