Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×
IT

Релокація IT-бізнесу в Україні: як найбільші аутсорсери рятували працівників від війни

Релокація бізнесу-2022: досвід GlobalLogic, EPAM, Sigma Software, Luxoft та Intellias. Фото: The Page

Релокація бізнесу-2022: досвід GlobalLogic, EPAM, Sigma Software, Luxoft та Intellias. Фото: The Page

Від початку повномасштабного вторгнення ринок релокації бізнесу в Україні став надзвичайно актуальним. Компанії переносять свої виробництва в безпечніші регіони України, а задля їхньої підтримки уряд навіть запустив програму релокації. Так, станом на кінець травня з її допомогою переїзд у безпечні області завершили вже майже 600 підприємств.

Про те, як рятувався від війни технологічний бізнес і які фахівці допомагали компаніям у цьому, The Page розповіли п’ять аутсорсингових IT-компаній України: GlobalLogic, EPAM, Sigma Software, Luxoft та Intellias. Головне — у матеріалі.

Досвід релокації GlobalLogic

«Релокація, точніше, евакуація спеціалістів GlobalLogic із Києва та Харкова розпочалася вранці 24 лютого», — ділиться пресслужба компанії із The Page. До цього долучилися майже 100 фахівців компанії з відділів Travel і Employee Service.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

У Львові GlobalLogic розгорнула цілодобовий координаційний хаб, і натепер обидва офіси в місті є доступними для спеціалістів і їхніх сімей у будь-який час. Там вони можуть відпочити, скористатися душовими, зоною відпочинку та кухнею.

Релокація для компанії не стала проблемою, адже вона мала план дій на випадок небезпеки. «Понад 10 років наша компанія має відповідний вusiness сontinuity рlan. Ми готувалися до різних сценаріїв, тому розробляли плани евакуації спеціалістів», — говорять у компанії, додаючи, що завчасно домовилися з готелями та автоперевізниками, які вже з першого дня почали вивозити інженерів у безпечніші локації.

Підписуйтесь на нас в Google News!

Як релокував EPAM

Відповідний алгоритм дій мав і EPAM. З початком повномасштабної війни компанія активувала черговий етап BCP-плану (business continuity plan — план безперервності бізнесу).

«Один із найважливіших компонентів цього плану — убезпечення команди, зокрема допомога з евакуацією з небезпечних регіонів, підтримка під час релокації та багато інших заходів. Усі необхідні структури та відділи з першого дня вторгнення були сфокусовані на питанні безпеки, а координувала всі напрями окремо створена ВСР-група, до якої входили топменеджери компанії», — розповідають у пресслужбі.

Перші два тижні війни ЕРАМ займалася безпосередньо організацією евакуації та прихистку колег і їхніх родин із місць, що опинилися під агресією з боку росії. Сотні колег залучили до таких напрямів роботи:

  • цілодобова гаряча лінія підтримки, яку запустили 24 лютого для отримання консультацій із найрізноманітніших питань від спеціалістів компанії. Натепер вона опрацювала понад 12 тис. запитів;
  • організація евакуації та релокації 14 тис. спеціалістів компанії, що працюють в Україні в центральних, східних і південних регіонах. В ЕРАМ зізнаються, що організувати евакуацію такої кількості людей — неабиякий виклик для компанії, тому до цього процесу залучили представників різноманітних служб і відділів від продакшн-спеціалістів до HR, а також менеджмент компанії. В ЕРАМ уже багато років працює підрозділ внутрішньої (у межах України) та глобальної релокації, а також окремий підрозділ, який займається організацією відряджень. Тож завдяки їм ЕРАМ вдалося релокувати в межах країни 4 тис. своїх співробітників і вивезти за кордон 2,5 тис. людей;
  • організація гостинності та прихистку. У перші дні вторгнення на базі офісів і коворкінгів компанії у Львові, Чернівцях, Івано-Франківську, Вінниці та Дніпрі було розгорнуто прихистки для фахівців EPAM, їхніх родин і близьких. В оперативному режимі компанія розгорнула локацію в Надвірній та Ужгороді. У кожному такому прихистку компанія створила окрему групу, що відповідала за гостинність — hospitality team. Ця команда відповідала за забезпечення кожного офісу-шелтеру всім необхідним, розміщенням людей в офісі, допомагала заселяти колег до орендованих заздалегідь готелів або сприяла пошуку іншого тимчасового житла. Понад 5 тис. людей скористалися офісами як тимчасовими шелтерами. Вони були відкриті й для спеціалістів інших ІТ-компаній, що не мали офісів у цих містах;
  • фінансова підтримка. Компанія надавала й далі надає фінансову допомогу. У перші тижні війни компанія перерахувала кожному фахівцю $1 тис. допомоги. Також ЕРАМ додатково допомагає тим колегам, які виїхали за кордон або були змушені вивезти туди членів своїх сімей. Окрему фінансову підтримку компанія надає мобілізованим колегам.
Quote«До кожної з описаних вище команд долучили внутрішніх фахівців відповідних напрямів. Ці групи також посилили волонтерами з усіх рівнів компанії — від старших директорів до спеціалістів, які були готові цілодобово витрачати свій час, аби допомогти своїм колегам, їхнім родичам і близьким. Це була складна, проте злагоджена робота всіх наших підрозділів, ціла екосистема, яка допомогла нам за декілька тижнів релокувати всіх охочих у межах країни та за кордон. Уже в середині березня ми змогли повернутися до повноцінної проєктної роботи й до довоєнних показників продуктивності», — резюмували в компанії.

Хто займався релокацією в Sigma Software

У Sigma Software релокацію також реалізовували власними силами. Відповідна група сформувалася з менеджменту, адміну команди, HR, PR і розробників. «Це була справжня аgile team, яка працювала з величезним запалом і мала широкі повноваження. Як завжди, в agile підході допомогла наявність плану — business contingency plan, який розробили заздалегідь», — діляться в компанії.

У Sigma Software зазначають, що керувалися принципом «Не проси дозволу — за потреби попросиш вибачення», адже всі рішення необхідно було ухвалювати терміново й без багаторівневого погодження. Саме це дало змогу провести релокацію дуже швидко та ефективно.

Щодо облаштування нових офісів, то цим також займається внутрішня команда, яка змогла не лише забезпечити технічний бік нових локацій, а й зберегла традиційний для компанії скандинавський стиль і комфорт.

Досвід релокації Luxoft

У компанії Luxoft розповіли, що на початку війни релокувати спеціалістів допомагали всі: і делівері-директори, і розробники, і команда OPR. «Однак коли ми зрозуміли, що за декілька днів не впоратися, у Luxoft розпочала свою роботу спеціальна аccommodation team, що складалася з колег-волонтерів. Фактично в режимі non-stop вони обробляли запити, зв’язувалися із власниками житла та рієлторами, а також скеровували наших спеціалістів до місць розселення», — розповідають у компанії, додаючи, що за майже два місяці роботи команда допомогла поліпшити умови проживання більш як 140 колегам і їхнім сім’ям.

QuoteRecruiter Luxoft Ірина Авраменко, яка долучилася до аccommodation team однією з перших, розповідає, що труднощі виникли через те, що Львів і область не були готові одночасно прийняти таку велику кількість людей. «Доводилося робити «сухі» обдзвони готелів, пансіонатів, квартир із надією знайти вільні місця. На третій чи четвертий день нас уже впізнавали й розуміли, що ми хочемо. Тому щойно в готелях з’являлися номери, вони самі нам телефонували», — розповідає вона.

Релокація Intellias

Компанія Intellias також власними силами реалізувала релокацію бізнесу з регіонів, де точилися активні бойові дії.

Адміністративні команди в Києві, Харкові та Одесі організували евакуацію фахівців, а також вивезли критичне обладнання та техніку. Адміністративний відділ Intellias з допомогою Talent Marketing Department (TMD), а саме відділу внутрішніх комунікацій і волонтерів зі складу команди Intellias, забезпечили можливість продовжити роботу над проєктами компанії вже з львівського, івано-франківського, а пізніше й нового офісу в Ужгороді. Частина спеціалістів компанії за допомогою адміністративного відділу та релокейшн-менеджерів евакуювалися до краківського офісу Intellias.

За бажанням спеціалістів компанія також релокує їх до інших країн, де має офіси, адже крім того, що компанія й далі розвивається в Україні, вона також відкриває нові офіси в Польщі, запускає розробницькі центри в Болгарії та Хорватії, працює над відкриттям офісів у Португалії, Іспанії, Колумбії та Індії. У цих країнах Intellias також винаймає критично необхідний для запуску нового офісу персонал (наприклад, менеджера з локації та рекрутерів). TMD формує та втілює маркетинг-стратегію бренду, а адміністративна команда паралельно працює над пошуком і відкриттям фізичного офісу. «Усе це компанія реалізує власними силами, залучаючи консультантів лише за потреби», — резюмують у пресслужбі.

Коментарі

Всі новини