Facebook Pixel

Mazda вперше очолила щорічний споживчий рейтинг Consumer Reports. Топ автовиробників

Виробник із Хіросіми прорвався нагору завдяки надійності та «консервативному підходу до оновлення модельного ряду».

«Висока надійність автомобілів цього бренду пояснюється консервативним підходом до оновлення модельного ряду, — пояснюють успіх Mazda експерти Consumer Reports. — Їхні конструктори уникають ризикованих технологічних рішень, які потенційно можуть призвести до проблем, надаючи перевагу перевіреним технологіям».

Рейтинг кращих авто від Consumer Reports

Головний споживчий ментор США — журнал Consumer Reports — опублікував свій традиційний рейтинг кращих автомобільних марок. Висновки видання ґрунтуються на безпрецедентній кількості досліджень і є настільки авторитетними, що потрапляння тієї чи іншої новинки до «переліку рекомендованих моделей» одразу згадується в її рекламі. Це стосується всіх без винятку брендів і моделей — і масмаркетівської Kia, і президентського Cadillac.

Журнал із 7,3 млн передплатників є рупором американської «спілки споживачів» (Consumers Union) і публікує її численні огляди, результати перевірок, досліджень та порівняння товарів і послуг, що базуються як на відгуках користувачів, так і на результатах тестувань, що проводяться в пів сотні лабораторій і дослідницьких центрів самої «спілки».

Фото: Mazda

Фото: Mazda

За підсумками анкетування кращим брендом вперше стала Mazda, яка обігнала традиційних лідерів: Toyota, BMW, Subaru, Porsche, Honda та Lexus, який був лідером упродовж цілих шести років поспіль. «Висока надійність автомобілів цього бренду пояснюється консервативним підходом до оновлення модельного ряду, — пояснюють успіх Mazda експерти Consumer Reports. — Їхні конструктори уникають ризикованих технологічних рішень, які потенційно можуть призвести до проблем, надаючи перевагу перевіреним технологіям».

Наприклад, для автомобільного департаменту Consumers Union щорічно закуповує приблизно 70 найпопулярніших новинок, які потім всебічно випробовує за власною методикою (50 позицій) на своєму полігоні площею 132 га. Передусім роблять заміри таких суто споживчих властивостей, як-от: витрата пального, рівень шуму в салоні, «читаність» панелі приладів, довжина гальмівного шляху. Плюс у відповідь на кількість електронних помічників, що дедалі збільшується, оцінюють інтуїтивність призначених для користувача інтерфейсів і коректність роботи асистансів на кшталт систем аварійного гальмування та автоматичних парктроніків.

Як створюється рейтинг кращих авто

Щорічний споживчий рейтинг журналу Consumer Reports базується на квартеті ще чотирьох чартів: надійність, безпека, керованість і задоволеність власників покупкою. Тобто враховує результати їздових випробувань, краш-тестів плюс колосального анкетування (приблизно пів мільйона респондентів) власників автомобілів.

Але власна інформація про споживчі властивості — лише незначна частина досліджень. За 17 років складання рейтингу «спілка» зібрала статистику щодо краш-тестів і поламок принаймні 1,2 млн автомобілів. У першому випадку джерелами інформації служать звіти державної (Національне управління безпеки руху на трасах) та приватної (Страховий інститут дорожньої безпеки IIHS) установ, у другому — самі покупці й сервісні центри, які мають за честь співпрацювати з Consumers Union.

У середньому за рік обробляються понад пів мільйона онлайн-анкет. У них респондентів просять перерахувати всі проблеми 17 основних вузлів і агрегатів (ДВЗ, трансмісія, гальма, електроніка, ЛФП, кузов, оббивка салону тощо), з якими вони зіткнулися за останні 12 місяців користування автомобілем. На їхній основі виводять «ступінь задоволеності» покупців приблизно щодо трьох сотень новинок автомобільного ринку.

Під час складання рейтингу враховується статистика поламок за три останні роки, однак якщо модель проходила рестайлінг, то до відома береться тільки останній рік її експлуатації.

ТОП-10 автомобілей року

Традиційно перші місця в рейтингу посідають японські марки, конкурувати з якими сьогодні можуть хіба що преміумні «німці»: Audi, BMW, Mercedes і Porsche. І лише час від часу до top-10 потрапляють MINI та Volvo. Через проблеми з надійністю американські виробники вже не в змозі змагатися за позиції лідерів, а корейські — поки що не можуть. Але Genesis (преміумний суббренд Hyundai), схоже, прописався в першій «десятці» буквально з дня своєї появи.

А от головна американська надія — Tesla — традиційно пасе задніх, змагаючись не за останнє місце з Lincoln, JLR, Maserati, Alfa Romeo і Fiat. Попри любов американців до бренду за його інноваційність і особисто до Ілона Маска за волелюбність і широту розмаху, за споживчими якостями «тесли» стабільно серед аутсайдерів. Особливо їм дістається за проблеми з надійністю й низьку «культуру виробництва». Найчастіше нарікання викликають нерівномірне фарбування, огріхи в підгонці елементів кузова й панелей салону, проблеми з відчиненням дверей, тріщини в шибках, глюки в роботі систем клімат-контролю та сенсорних дисплеїв.

Фото: Tesla

Фото: Tesla

«Ми дуже серйозно ставимося до відгуків наших клієнтів і швидко впроваджуємо поліпшення кожного разу, коли чуємо про проблеми, — прокоментував глава компанії Tesla виключення Model 3 із рейтингу Consumer Reports. — Переважну більшість недоліків ми вже усунули завдяки поліпшенню конструкції й технологій виробництва».

Утім, проблеми з бортовою електронікою є характерними взагалі для всієї автомобільної галузі. Різке збільшення кількості розважальних програм, комунікаторів і асистансів вивело електроніку на впевнене перше місце в переліку слабких місць, відсунувши на друге проблеми з відмовою електричного обладнання: доводчиків, сервоприводів, підігрівачів, систем безключового доступу тощо.

Зрештою з кожним роком видання все більше впевнюється в думці, що купувати нові або рестайлінгові моделі одразу після їхнього виходу на ринок не варто. І радить покупцям почекати рік — два, поки виробники зберуть рекламаційну статистику й усунуть «дитячі хвороби» своїх неофітів.

Частково через обережний підхід до глобальної діджиталізації своїх автомобілів Mazda й посіла позицію лідера. З часу минулого рейтингу хіросімський бренд піднявся на три позиції вгору саме завдяки надійності та задоволеності власників.

Фото: Сергiй Суховський

Фото: Сергiй Суховський

Разом із Mazda прорвався нагору й BMW, який раніше посідав лише 6-й рядок — значною мірою «баварці» прискорилися завдяки високим оцінкам за керованість. А от 3 і 4 позиції залишилися незмінними — як і рік тому, їх посіли Subaru та Porsche. Найбільший ривок зробила Honda, яка раніше замикала top-10.

Таблиця: Consumer Report

Таблиця: Consumer Report

Mazda вперше очолила щорічний споживчий рейтинг Consumer Reports. Топ автовиробників

Подякувати 🎉