Facebook Pixel

Від таргету до нетворкінгу: де рекрутери шукають працівників та скільки це коштує

Інструменти пошуку персоналу та ціни на послуги рекрутерів у 2024 році. Обкладинка Олександра Шатова

Інструменти пошуку персоналу та ціни на послуги рекрутерів у 2024 році. Обкладинка Олександра Шатова

В умовах зростаючого дефіциту кадрів пошук працівників стає все більш складним завданням. Малі підприємці, що раніше закривали це питання через сарафанне радіо або з мінімальними витратами через сайти пошуку роботи, тепер вимушені звертатися по допомогу до фахівців. The Page розповідає, які інструменти для підбору персоналу наразі використовують рекрутери та скільки коштує знайти працівника.

Самостійний пошук кандидатів

Найдешевший спосіб вирішити кадрове питання для роботодавця — це знайти потрібну людину самостійно. Рекрутери кажуть, що це дійсно можливо, коли, наприклад, підприємець має гарний персональний бренд та велику аудиторію у соціальних мережах. Решта випадків — це везіння.

Quote«В офлайн-магазин у березні взяв дівчину. Знайшов цікаве резюме, зателефонував, під час розмови зрозумів, що кандидатка варта уваги. Дівчина вже була на стажуванні в іншому місці, довелося вмовляти зустрітися. Кажу: «Подивитесь наші умови, я вам гарантую що вони кращі». Мені пощастило, що стажування їй не оплачували, а ми платимо за вихід 1000 грн», — поділився власним досвідом рекрутингу Сергій, власник магазину у Києві.

Скільки коштує знайти працівника

Вартість послуг агенції з рекрутингу або рекрутера-фрілансера зазвичай дорівнює зарплаті працівника, якого шукають.

Quote«Ця послуга може коштувати від 10 до 33% річного заробітку такого працівника. Винагорода рекрутера залежить від того, наскільки рідкісну позицію він закриває. Пошук касира — це 10-12% його річного заробітку. Так, роботодавці досі дивуються, що треба платити за послуги рекрутера, щоб не шукати самому. Але навіть сайтам треба платити за послуги», — розповідає Анна Зайцева, HR і кар'єрна коучиня.

Олексій Сорокін, CEO агенції WorkHunter Ukraine, зауважує, що послуга рекрутингу може коштувати від 50 до 100% місячного заробітку кандидата. Винагорода залежить від категорії працівника.

Quote«Якщо компанія шукає менеджера по роботі з клієнтами на зарплату 20 тис грн, то підбір може коштувати 20 тис. грн. По лінійному персоналу зазвичай менше, бо там більша плинність. І така людина, коли заходить в компанію, встигає створити менший результат, ніж гарний менеджер з продажу, що буде працювати в компанії роками», — пояснює Сорокін.

Крім власне послуг рекрутерів, під час пошуку працівника роботодавець також сплачує за послуги сайтів або несе витрати на таргетовану рекламу. Так, наприклад, на сайті Work.ua опція «гаряча вакансія», яка дозволяє виділити певне оголошення та підняти його вверх списку, — це вже 5 тис. грн.

Які інструменти пошуку персоналу найефективніші у 2024 році

Кращим інструментом рекрутери називають спеціалізовані сайти з пошуку роботи, але є нюанси: наприклад, вузьких фахівців там не знайти.

Quote«Сайти не допоможуть, коли потрібен спеціаліст, що «не сидить» на Work.ua, наприклад, гарного головбуха там не буде, його забирають з компанії в компанію. Тоді потрібно активувати особистий бренд, шукати через чати спільноти рекрутерів міста», — зауважує Сорокін.

Зайцева каже, що недостатньо розмістити вакансію на сайті та чекати відгуків. Набагато більше результатів дає так званий «ручний пошук»: коли треба контактувати з кандидатами за резюме, шукати за фільтрами.

Де шукати персонал у 2024 році

  • спеціалізовані сайті з пошуку роботи;
  • сайти-дошки оголошень;
  • таргетована реклама у соцмережах;
  • оголошення на сторінках роботодавців та рекрутерів у соцмережах;
  • оголошення у спільнотах;
  • платні оголошення у телеграм-каналах;
  • чати галузевих конференцій.

Експерти погоджуються, що соціальні мережі — гарний інструмент. Таргетована реклама і в інстаграмі, і в фейсбуці дає непоганий результат, але це залежить від категорії працівників. Для певних позицій добре працює linkedin, не лише для пошуку айтішників, але й, наприклад, молодих і прогресивних освітян, лікарів. Також гарно працює публікація вакансій на корпоративній сторінці компанії.

Quote«Дуже добре працюють соцмережі, якщо є особистий бренд власника компанії або у рекрутера, або загалом у компанії. Деякі великі мережеві гравці в ритейлі нині активно використовують соцмережі для формування бренду роботодавця та залучення собі лояльних працівників. Але це потребує певних ресурсів, фахівців. Малий та середній бізнес не завжди може це собі дозволити», — каже Сорокін.

Зайцева наголошує, що постійно займається нетворкінгом: знайомства під час онлайн- та офлайн-конференцій зазвичай мають чати, які перетворюються на бази потенційних кандидатів або посередників, що допоможуть з пошуком.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉