Компанія Gradus Research представила на 18-му Українському маркетинг-форумі унікальне споживче дослідження, яке окреслює оновлений портрет українського споживача та основні культурні тренди 2025 року. Дослідження зосереджене на темах адаптації до тривалого стресу, трансформації споживчих звичок і переосмислення життєвих цінностей.
Турбота про себе як стратегія виживання
Тривалий і надзвичайно високий рівень стресу, що стабільно тримається на рівні близько 90%, спонукає українців приділяти більше уваги власному здоров’ю. За словами 52% опитаних, турбота про себе нині потребує значно більше зусиль, ніж у минулому. Водночас 39% респондентів зізнаються, що відчувають емоційне виснаження.
Ціна важливіша за бренд
В умовах економічної нестабільності українські споживачі все частіше надають перевагу доступним цінам. Згідно з опитуванням, 64% респондентів обирають бюджетні бренди, тоді як лише 25% — схиляються до дорожчих варіантів. Водночас серед молоді поколінь Z і Y поступово зростає готовність інвестувати в преміальні продукти.
«Ми спостерігаємо глибоку переоцінку цінностей у всіх сферах життя: від щоденних витрат до великих мрій. Війна сформувала новий тип українця — гнучкого, уважного до себе й близьких, а також критичного до вибору», — коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research.
Спонтанність повертається
Після тривалого періоду обережного планування споживачі знову відкривають для себе спонтанні покупки. У 2025 році частка тих, хто діє імпульсивно під час шопінгу, зросла до 21%, а серед молоді цей показник ще вищий.
Переорієнтація на базові потреби та емоційні ресурси
Структура витрат теж змінилася. Українці збільшили видатки на продукти харчування, ліки та комунальні послуги. Натомість найбільше економлять на розвагах та побутовій техніці. Водночас важливим емоційним ресурсом стали святкові моменти — дні народження, Великдень та інші сімейні події, які повертають відчуття нормальності.