Ірландська авіакомпанія Ryanair пригрозила скасувати замовлення на сотні американських літаків Boeing, якщо тарифна війна Дональда Трампа значно підвищить ціни. Натомість компанія може купувати літаки, зокрема, у китайського виробника COMAC. Про це пише Reuters.
Чи зможе Ryanair замінити американські літаки на китайські через мита Трампа
Якщо Дональд Трамп не зробить виняток з тарифів для аерокосмічної галузі, це може потенційно її реорганізувати. Заява найбільшого європейського лоукост-перевізника Ryanair про відмову від Boeing стала однією з ознак цього.
Китайський автовиробник COMAC ще не сертифікований у Європі, а головний конкурент Boeing, Airbus, заявив, що у нього вже є замовлення до кінця десятиліття. Тому Ryanair може бути важко виконати свою погрозу і відмовитися від Boeing, сказало джерело Reuters.

Тарифи Трампа можуть загрожувати 330 літакам Boeing 737 MAX, які замовив Ryanair за понад $30 млрд, сказав головний виконавчий директор Ryanair Майкл О'Лірі у листі до високопоставленого законодавця США.
«Якщо уряд США продовжить свій непродуманий план запровадження тарифів, і якщо вони суттєво вплинуть на ціну експорту літаків Boeing до Європи, то ми, безумовно, переглянемо як наші поточні замовлення на Boeing, так і можливість розміщення цих замовлень в іншому місці», – сказав О'Лірі.
Лист від Ryanair був відповіддю на попередження члена Палати представників США Раджі Крішнамурті про наслідки для безпеки від того, що європейська авіакомпанія може перейти на літаки від китайського COMAC.
Джерела в авіаційній галузі повідомляють, що контракти Boeing та Airbus не мають жодних положень про тарифи, оскільки галузь десятиліттями працювала без них. Тарифи набувають чинності лише після того, як право власності на літак переходить до авіакомпанії-покупця, а контракт виконано.
У більшості контрактів на купівлю літаків є пункт, який вимагає від усіх сторін сплачувати власні податки без прямої згадки про тарифи. Водночас багато аерокосмічних компаній переглядають зміст контрактів для майбутніх угод з огляду, що торговельна турбулентність триватиме деякий час, кажуть джерела видання.
У листі О'Лірі зазначив, що Ryanair не вів жодних переговорів з COMAC про купівлю літаків приблизно з 2011 року. Водночас він розгляне це, якщо вони будуть на 10-20% дешевшими, ніж у головного конкурента Boeing, компанії Airbus.
Авіакомпанії рідко скасовують контракти на літаки, щоб не відкладати поставку через невелику кількість постачальників та ризик опинитися в кінці черги на майбутні поставки, кажуть аналітики.
Нагадаємо, у лютому Ryanair скоротив кілька напрямків по Європі через рішення урядів кількох країн підвищити авіаційні податки та збори. Зокрема, тепер генеральний директор Ryanair Майкл О'Лірі пригрозив скоротити кількість рейсів авіакомпанії до Франції, якщо уряд країни ухвалить рішення підвищити податки.