Facebook Pixel

У 100-й день президентства Трамп полегшив життя автовиробникам

У 100-й день президентства Трамп полегшив життя автовиробникам

У 100-й день президентства Трамп полегшив життя автовиробникам

У вівторок президент США Дональд Трамп підписав кілька указів, щоб пом'якшити удар своїх автомобільних тарифів за допомогою комбінації кредитів і звільнення від інших зборів на матеріали, а його торгова команда заявила про свою першу угоду з зовнішньоторговельним партнером. Про це повідомляє Reuters.

Ці події допомогли послабити занепокоєння деяких інвесторів щодо нестабільної торговельної політики Трампа, оскільки президент відвідав Мічиган, колиску американської автомобільної промисловості, за кілька днів до того, як нові 25% імпортні мита на автомобільні компоненти мали набути чинності.

Поїздка Трампа напередодні його 100-го дня перебування на посаді відбулася в той час, коли американці все більш негативно оцінюють економічне управління Трампа, вказуючи на те, що його тарифи будуть перешкоджати зростанню і можуть призвести до підвищення інфляції та безробіття.

Читайте також:
Куди зник Маск
Куди зник Маск

У своїй останній частковій зміні тарифної політики президент-республіканець погодився дати автовиробникам два роки для збільшення частки вітчизняних компонентів у автомобілях, що збираються всередині країни.

Це дозволить їм компенсувати тарифи на імпортні автозапчастини, що використовуються в автомобілях, зібраних в США, на рівні 3,75% від загальної вартості запропонованої виробником роздрібної ціни автомобілів, які вони збирають у США, до квітня 2026 року, і 2,5% від обсягу виробництва в США до 30 квітня 2027 року.

Лідери автомобільної промисловості несамовито лобіювали адміністрацію протягом декількох тижнів після того, як Трамп вперше оприлюднив свої 25% тарифи на імпортні автомобілі та автозапчастини. Мита, спрямовані на те, щоб змусити автовиробників відновити виробництво всередині країни, загрожували зруйнувати північноамериканську мережу автомобільного виробництва, інтегровану в США, Канаді та Мексиці.

За словами Трампа, він пропонує галузі «невелике полегшення», оскільки компанії інвестують у збільшення обсягів виробництва в США, коли він виїхав з Вашингтона до Мічигану.

Quote«Ми просто хотіли допомогти їм ... якщо вони не можуть отримати запчастини, ми не хотіли їх карати», — сказав він.

Білий дім заявив, що ця зміна не вплине на 25% тарифи, запроваджені минулого місяця на 8 млн автомобілів, які Сполучені Штати імпортують щорічно.

Autos Drive America, група, що представляє Toyota Motor, Volkswagen, Hyundai та дев'ять інших іноземних автовиробників, заявила, що наказ Трампа приніс певне полегшення, «але необхідно зробити більше для того, щоб прискорити розвиток американської автомобільної промисловості».

Більше тарифної невизначеності

Кендіс Лейнг, президентка Канадської торгової палати, зазначила, що встановлення тарифів не відповідає потребам компаній глибоко інтегрованої північноамериканської промисловості.

Quote«Тільки скасування тарифів принесе реальне полегшення. Постійні злети і падіння увічнюють невизначеність, а невизначеність відштовхує бізнес як в Канаді, так і в США», — сказала вона у своїй заяві.

Невизначеність, викликана тарифами Трампа в автомобільному секторі, стала ще більш очевидною у вівторок, коли GM відкликала свій річний прогноз, навіть попри те, що вона повідомила про високі квартальні продажі і прибуток. Незвичним кроком автовиробник також вирішив відкласти заплановану телефонну конференцію з аналітиками до кінця тижня, після того, як стануть відомі деталі тарифних змін.

Тим часом міністр торгівлі США Говард Лутнік повідомив CNBC, що він уклав угоду з однією іноземною державою, яка має назавжди послабити «взаємні» тарифи, які планує запровадити Трамп. Лутнік відмовився назвати країну, сказавши, що угода очікує на місцеве схвалення.

Quote«Я уклав угоду... але мені потрібно дочекатися схвалення їхнього прем'єр-міністра і парламенту», — сказав він.

Офіційні представники Білого дому не надали жодних коментарів щодо цієї країни, але Трамп оптимістично висловився про угоду з Індією.

Quote«У Індії все йде чудово. Я думаю, що ми укладемо угоду з Індією», — заявив він журналістам.

Коментарі Лутніка допомогли ще більше підняти ціни на акції, які постраждали від кроків Трампа, спрямованих на реформування світової торгівлі і змушення виробників товарів перенести виробництво в США. Базовий індекс S&P 500, закрився на 0,6% вище на шостий день зростання, що є найдовшою серією зростання з листопада.

Помиляється в кожному прогнозі

Трамп і його команда мають намір укласти 90 торгових угод протягом 90-денної паузи щодо взаємних тарифів, оголошеної раніше в квітні. Його адміністрація неодноразово заявляла, що веде переговори про двосторонні торговельні угоди з десятками країн.

Головна мета Трампа — зменшити величезний дефіцит торгівлі товарами в США, який у березні сягнув рекордного рівня через сплеск імпорту, спрямований на те, щоб випередити мита.

Агресивна торговельна позиція Трампа каскадом вплинула на світову економіку з моменту його повернення на посаду в січні, а 90-денна пауза була оголошена після того, як побоювання рецесії та інфляції призвели до падіння фінансових ринків.

Послаблення впливу автомобільних зборів — це останній крок Трампа, який демонструє гнучкість щодо тарифів, які посіяли сум'яття на фінансових ринках, створили невизначеність для бізнесу та породили побоювання різкого економічного спаду. Опитування Reuters/Ipsos, опубліковане у вівторок, показало, що лише 36% респондентів схвалюють його економічне управління, що є найнижчим показником за його поточний термін або за весь період його президентства 2017-2021 років.

Тим часом сьогодні США опублікують перший квартальний звіт про валовий внутрішній продукт США за час президентства Трампа. Очікується, що він відобразить значний негативний вплив його тарифів, головним чином через рекордний сплеск імпорту, оскільки компанії та споживачі масово закуповують іноземні товари, намагаючись уникнути нових мит. Згідно з опитуванням економістів, проведеним агентством Reuters, очікується, що з січня по березень економіка зросте на 0,3% в річному обчисленні, порівняно з 2,4% за останні три місяці 2024 року.

Американські та світові компанії все частіше б'ють на сполох щодо впливу тарифів на їхню здатність планувати.

У вівторок компанія UPS (UPS.N) заявила, що скоротить 20 000 робочих місць, щоб знизити витрати, тоді як американський виробник кетчупів Kraft Heinz і шведський виробник побутової техніки Electrolux також заявили про негативний вплив тарифів.

Близько 40 компаній по всьому світу переглянули або знизили свої прогнозні показники за перші два тижні сезону звітності за перший квартал, як показав аналіз Reuters.

Quote«Кожен прогноз виявився помилковим. Я здивований, якщо люди стверджують, що вони знають, куди будуть рухатися тарифи», — заявив генеральний директор Electrolux Яннік Фірлінг.
Подякувати 🎉