Facebook Pixel

Де знайти роботу: в месенджері чи на рекрутинговому сайті

Більше половини українців уже стали користувачами соціальних каналів: соцмереж і месенджерів. І навчилися шукати там роботу. Це удар по класичних сервісах, але не остаточний. І ось чому.

Де шукають роботу

За даними IT-компанії GlobalLogic, до початку 2021 року кількість користувачів соціальних каналів в Україні перевищила 26 млн (це на 26% більше порівняно з попереднім роком).

Згідно з дослідженням Employer brand research 2021, ці канали для пошуку роботи використовували 30% опитаних. Частка традиційних сайтів (Robota.ua, Work.ua, Grc.ua Olx.robota) все ще висока — 49%. Але пошук через соціальні канали за рік збільшився на 10%, а через традиційні — лише на 1%.

Ось так виглядають результати цього дослідження. Більше половини респондентів шукали роботу на таких соціальних каналах, як в Facebook, трохи більше третини — у Telegram і чверть — в Instagram:

zvit-2021.png

Що вибрати: Telegram або надійність

Найпростіший спосіб вибрати канал для пошуку роботи — визначитися, що для вас важливіше: оперативність або безпека.

На традиційних сайтах оголошення розміщують за гроші, а значить, там присутні заможніші роботодавці. За словами PR-менеджера рекрутингового сайту Work.ua Каріне Макіян, сайти з пошуку роботи перевіряють кожну компанію і вакансію, про які повідомляють. Зокрема, дивляться, чим фірма займається і наскільки сталий її розвиток.

«Але слабке місце цих ресурсів — майже відсутній зворотний зв'язок», — вказує експерт ринку праці Тетяна Пашкіна.

У соціальних каналах усе інакше.

Quote«У Telegram є негласне правило: якщо кандидат надіслав нам своє резюме, ми повинні йому відповісти протягом 24 годин. А на традиційному сайті ми можемо взагалі не відповідати. І ніхто не дізнається, чи дійшло до нас резюме», — пояснює співвласниця рекрутингового агентства Opeople Олена Журочкіна.

Але в месенджерах багато так званого інформаційного шуму, оголошень від нікому не відомих компаній. Тому там можна потрапити в серйозні неприємності.

«Наприклад, так званий роботодавець може запитати у вас копію паспорта нібито для перевірки вашої профпридатності до телефонного інтерв'ю. А потім, коли ви відправите копію документа, може виявитися, що на вас оформили кредит у банку».

Тетяна Пашкіна

Тетяна Пашкіна

експерт ринку праці

Проте всі ці недоліки не заперечують суттєвих плюсів соціальних каналів. Не дивно, що вони розвиваються швидше за традиційні. За словами рекрутера Jooble Олени Живець, у багатьох нині обмежені фінанси, а часу в обріз.

«Роботу через Telegram, Viber або Facebook можна знайти в один клік. До того ж пошук легко сегментувати: робота в IT, підробіток, робота для студентів, віддалена робота», — зауважує рекрутер.

Альтернативний варіант пошуку роботи

Конкуренція між традиційними каналами та новими медіа приводить до створення ресурсів, які намагаються поєднати плюси обох підходів.

Наприклад, IT-фахівці, які в більшості шукали роботу на традиційних сайтах, тепер передусім підуть, наприклад, на той же Djinni — український сайт анонімного пошуку роботи для IT-фахівців. А щоб захистити себе від інформаційного шуму та шахраїв, вони створять профіль не у звичайній, а в професійній мережі Linkedin — і робота сама знайде претендента.

Для таких претендентів також добре працюють корпоративні домашні сторінки компаній. Там можна безпосередньо подивитися інформацію про вакансії та компанії, пояснює Живець.

Де шукатимуть роботу в найближчому майбутньому

Ситуація з пошуком роботи в Україні слідує світовій тенденції. З тією лише різницею, що традиційні канали там використовує менше людей. Частково їх заміняє старий добрий пошук у Google. А ось до месенджерів там не прихильні.

Згідно з даними Randstad Employer Brand Research 2021, у глобальному масштабі передусім на сайти з пошуку роботи (Indeed.com, Monsterboard, Jobs.com, Recruit.com) виходять 32% претендентів. Гуглять, використовують особисті зв'язки та звертаються до рекрутингових агентств — 25%. На соціальні канали припадає ще 25% опитаних. Але серед них немає месенджерів.

Як у світі шукають роботу. Інфографіка: ANCOR, Randstad

Як у світі шукають роботу. Інфографіка: ANCOR, Randstad

Тетяна Пашкіна зазначає, що частка сервісів із пошуку роботи поступово зменшуватиметься аналогічно тому, як сталося з оголошеннями в друкованій пресі, без яких ще 20 років тому важко було влаштуватися на роботу. А тепер їх зовсім витіснили інтернет-ресурси. Так само буде і з традиційними сайтами. Вони залишаться для невеликої кількості цінителів.

Але з'являться нові сервіси, які намагатимуться втілити сильні сторони традиційного рекрутингу, а потреба в структурованому поширенні інформації про роботу або свої вміння та ділові якості нікуди не подінеться і навіть набуватиме все більшого значення.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉