Facebook Pixel

Корпоративне прокляття, або 10 порад, як знайти роботу під час кризи

Олена Поліщук
Засновниця CareerAcademy

Робота на компанію багато в чому є зручною. Це і стабільність, і впевненість у завтрашньому дні, і заплановані відпустки, і певний спосіб життя, до якого звикаєш.

Але є і зворотний бік, коли робота на одному місці стає настільки зручною, що будь-які зміни всередині компанії або на ринку можуть вибити з насидженого роками місця.

Часто це відбувається в найбільш невідповідний час — під час кризи чи коли ви берете кредит і через сімейні або особисті обставини не можете все кинути й почати спочатку.

Ситуація ускладнюється ще й тим, що щорічно на ринок приходить молодь, яка готова працювати більше майже безкоштовно та швидше освоїти комп'ютерні програми. Також не варто забувати про родичів, знайомих і фаворитів начальства, яким теж потрібна робота.

Кар'єра вимагає постійно бути у формі, перебувати в курсі не тільки своєї роботи, а й компанії, індустрії, конкурентів і ринку. Це вміння розставляти пріоритети (що буде важливо завтра), розуміти мотивацію колег, підлеглих і, звісно, знати мету свого боса.

Іншими словами, кар'єра — як здоров'я. Щоби бути у формі, треба стежити за харчуванням, вести активний спосіб життя, керувати своїми емоціями, інакше — прощавай, фігура й душевний спокій.

2009 року останнім предметом у моїй бізнес-школі було підприємництво. І хоча все своє життя я пропрацювала в міжнародних компаніях і не бачила себе поза корпоративним світом, мені пощастило потрапити на курс до одного з кращих професорів Бостона.

Тоді межею моєї кар'єри була позиція регіонального директора або місце в хед-офісі. Через чотири роки після бізнес-школи я отримала посаду директора з маркетингу та комунікацій готелю в Абу-Дабі. Діставати запрошення на співбесіди мені допоміг підхід мого професора: думати як роботодавець.

10 порад, як змінити роботу або отримати підвищення в кризу:

  1. У важкі часи компанії хочуть найняти готового фахівця, який знає, як налагодити роботу, готовий брати відповідальність на себе, знає бізнес, індустрію та клієнтів.
  2. Намагайтеся знайти не компанію мрії, а організацію, у якій ви зможете зростати. Шукайте людей, з якими у вас спільні погляди й цінності.
  3. Якщо мрієте працювати в якихось конкретних організаціях, вивчіть їхній бізнес, почитайте останні новини на сайті, блоги або сторінки в соцмережах. Знайдіть знайомих, які там працюють. Надсилайте резюме та супровідного листа конкретній людині в компанії (hr, начальнику відділу). Більшість відкритих вакансій не рекламуються.
  4. Намагайтеся поставити себе на місце компанії. Чому вони шукають фахівця на цю посаду? Як ваші знання, досвід або контакти можуть допомогти заощадити їм кошти, час, просувати їхній бізнес уперед?
  5. Ніколи не подавайте наосліп — це давно не працює. Не будьте як усі. Ваше завдання — виділитися із сірої маси кандидатів. Уважно читайте опис посади і, якщо вона збігається з вашим досвідом, сміливо відправляйте резюме. У супровідному листі вкажіть 3-4 проблеми, зазначені у вакансії, підкресліть наявність подібного досвіду й досягнень, попросіть про зустріч і подякуйте за увагу.
  6. Менеджери говорять дієсловами. Проблема багатьох професіоналів — невміння писати про свої досягнення, хоча вони є в усіх, навіть у студентів. Організації, як люди, проходять різні стадії: дитинство, юнацтво, зростання, дорослішання, старіння та смерть. На кожному етапі потрібні різні навички та стиль управління. Згадайте, навіщо вас найняли та які завдання ви розв'язували.
  7. У резюме вказуйте, що конкретно ви робили та яких вимірюваних результатів досягли, як це впливало на бізнес. Використовуйте відсотки, цифри, кількість годин, проєктів, співробітників. Наприклад, ви відповідали за впровадження якоїсь комп'ютерної програми. Прив'яжіть вашу роботу до результатів компанії (connect the dots). Покажіть, як цей проєкт допоміг скоротити бюджет, час, збільшити продажі, зробити клієнтів щасливими, здобути нагороду, пройти важливу сертифікацію, розширити частку ринку тощо.
  8. Не бійтеся помилятися. Щодня відкриваються сотні бізнесів, але виживають одиниці. Тестуйте ринок — ніхто вам не скаже, як правильно. Будьте терплячими. Це як у спорті: не має значення, скільки разів ви впали, головне — встати і продовжити гру.
  9. Як ви допомагали колегам і іншим відділам? Наприклад, провели тренінг, налагодили документообіг, що дало змогу виділити час на обслуговування клієнтів тощо.
  10. Не ставтеся надто серйозно до себе. Щодня ми виконуємо різні ролі: чоловік або дружина, батько, партнер, начальник, ментор, колега, підлеглий тощо.

Пам'ятайте, що кожна робота є тимчасовою. Ринок сам диктує, які роботи потрібні, тому стежте за тенденціями. Аналізуйте свої навички та за необхідності проходьте навчання. У резюме та LinkedIn обов'язково вкажіть тренінги та сертифікати, які стосуюються вашої роботи.

Якою б комфортною не була ваша робота, у будь-який момент може статися так, що доведеться піти. Усі ми пасажири, й одного разу кожен із нас зійде на своїй зупинці. Дякуйте людям за подорож і прямуйте далі.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора