Карантин посилив тренд на діджиталізацію, і це логічно. Світ стає глобальним, кордони стираються, щодня кількість користувачів в інтернеті зростає.
Так, за даними Держкомстату, кількість користувачів інтернету в Україні становить 25,7 млн осіб. І цим гріх не скористатися. Але, як і в будь-якій справі, тут важливо й потрібно підходити з розумом.
Коротко про те, що таке digital-маркетинг. Digital-marketing — це напрям маркетингу, що має на увазі просування послуг і товарів із допомогою цифрових технологій.
Важливо, що від інтернет-маркетингу він відрізняється тим, що використовує не тільки інтернет, а й offline-інструменти (smart-гаджети, POS-термінали тощо).
Основні інструменти діджитал-маркетингу:
- соціальні медіа (SMM) та блоги;
- банерна реклама;
- відеореклама;
- e-mail-маркетинг;
- пошукова оптимізація (SEO);
- контент-маркетинг;
- тизерна реклама;
- партнерські програми;
- push-повідомлення;
- онлайн-медіа;
- співпраця з блогерами та лідерами думок.
Але чи всі інструменти потрібно використовувати і в якій пропорції, визначається з огляду на бізнес і цілі, які ставить перед собою компанія.
Так, на початку вересня перед нашим агентством постало завдання розповісти жителям міста Маріуполя про проєкт міської мерії «Стратегія Маріуполя-2030» та долучити їх до online-заходу.
Ефективно реалізувати кампанію в короткі строки допомогли digital-інструменти.
Ми запустили таргетовану рекламу в соціальних мережах, вийшли з анонсом заходу в місцевих Fb-спільнотах і телеграм-каналах, випустили матеріали про проєкт у регіональних online ЗМІ.
У підсумку кампанія забезпечила охоплення аудиторії 350 тис. маріупольців, а сам захід подивилися 8 тис. глядачів. Digital-інструменти дають змогу таргетуватися на вузьку аудиторію і працювати навіть із невеликими бюджетами.
Ще один приклад — це блогерська кампанія для молочного бренду «На здоров'я». Від клієнта надійшов запит розповісти про нові йогурти безлактозної лінійки.
Розуміючи цільову аудиторію бренду та бюджет майбутньої кампанії, ми визначили, що найрезультативнішим буде піти через блогерів у соціальних мережах.
Довіра до них із боку підписників є високою, вони охоплюють велику аудиторію та дають змогу цікаво розповісти й показати продукт. Наші фахівці відібрали 10 блогерів із підпискою від 300 тис., водночас було важливо, щоби цільові аудиторії бренду та блогера збігалися.
Склали технічне завдання для кожного блогера й забезпечили виходи постів. У такий спосіб наша кампанія охопила 1,5 млн споживачів по всій Україні протягом одного місяця.
Але, як ми пам'ятаємо, digital-маркетинг — це не тільки робота в онлайні, але й використання цифрових технологій в офлайні. Тут наведу вдалий кейс нашого агентства для мережі клінік «Добробут».
У рамках просування нового напряму клініки — хірургії ми розробили та реалізували фотовиставку. Ідея була зруйнувати стереотипи про лікарів-хірургів і показати, що ховається за маскою хірурга.
Так народився фотопроєкт «За маскою хірурга» — 6 історій лікарів «Добробут», що ґрунтуються на реальних фактах із біографії. У ТРЦ Ocean Plaza встановили інсталяцію з тизерами історій лікарів клініки.
Повну історію можна було прочитати на сайті «Добробут», скориставшись QR-кодами, нанесеними на інсталяції. За QR-кодом також була доступною кнопка запису до лікаря — героя історії.
Отже, завдяки інструментам цифрового маркетингу ми не тільки розповіли про новий напрям — хірургію в «Добробут», а й залучили нових пацієнтів. Виставку відвідали 4276 осіб. Додатково проєкт посилили через публікації про виставку в ЗМІ та пости блогерів. Загальне охоплення аудиторії з використанням усіх інструментів склало 3,67 млн осіб.
Повертаючись до питання про те, кому ж потрібно використовувати digital-marketing, відповідаю: усім, хто хоче комунікувати та швидко доносити до своєї аудиторії інформацію про бренд.
Водночас не важливо, це велика корпорація чи локальна компанія, адже digital-marketing дає змогу працювати з будь-яким бюджетом і вузько таргетуватися на потрібну аудиторію.
Секретна формула успіху є досить простою: зрозуміти, хто є вашою аудиторією, які канали вона використовує, що їй (аудиторії) цікаво читати/дивитися, і з огляду на це визначити інструменти майбутньої кампанії, скласти план і наповнення кампанії та запуститися, не забуваючи аналізувати кожну активність. Пробуйте, експериментуйте — і результат не змусить на себе чекати!
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора