Ідея Twitter ввести платну підписку може стати прикладом для інших соціальних мереж.
Соціальний контент за гроші
Сервіс мікроблогінгу Twitter вивчає можливість введення платних функцій. Головна мета запуску платних функцій — диверсифікація доходів. У такий спосіб компанія хоче знайти для себе альтернативний варіант монетизації, запропонувавши своїм користувачам оплатити деякі можливості, що мають найбільший попит.
Не виключена також поява мікроплатежів для власників популярних блогів на Twitter (умовних донатів, до яких аудиторія вже звикла) і платного використання сервісу Tweetdeck, що дає можливість переглядати кілька Twitter-акаунтів.
З одного боку, сучасні онлайн-користувачі вже готові сплачувати за контент, до того ж із початком пандемії збільшена частка платного контенту допомогла багатьом онлайн-медіа вижити в умовах кризи, про що йдеться у звіті Reuters Institute Оксфордського університету про медіаспоживання в перші місяці пандемії коронавірусу.
З іншого боку, оплата функцій соціальної мережі, яка монетизується коштом реклами, іншими словами, використовуючи дані користувачів для демонстрації їм релевантних оголошень, може викликати не особливо активний інтерес і навіть протести з боку аудиторії. Водночас у разі успіху ця спроба Twitter може стати хорошим прикладом для інших соціальних платформ.
Довгий шлях
Компанія працювала над впровадженням платних функцій уже давно й не приховувала цього. Ще торік фінансовий директор Twitter Нед Сігал (Ned Segal) стверджував, що платні підписки забезпечать компанії стабільний дохід.
«Ми впевнені: надійність нашому бізнесу можуть принести потоки доходів, що не пов'язані з рекламою».
Нед Сігал
Фінансовий директор Twitter
А влітку 2020 року, коментуючи фінансові результати Twitter за другий квартал, про платні підписки заговорив і генеральний директор компанії Джек Дорсі.
«Поки що ми перебуваємо на дуже, дуже ранніх етапах дослідження... Ми дійсно думаємо про впровадження додаткових функцій за умови платної підписки, ми вивчаємо це та наймаємо людей для роботи в цьому напрямку».
Джек Дорсі
Генеральний директор Twitter
Уже пізніше з'явилася інформація про те, що компанія почала тестування платних функцій у рамках спеціального закритого проєкту під назвою Rogue One.
Саме тоді, у липні 2020 року, з'явилася інформація про опитування, які компанія проводить серед своїх користувачів щодо введення платної підписки. Twitter питала, які функції мають з'явитися на платній основі. В опитуваннях фігурували саме ті можливості, які можуть стати платними вже 2021 року.
За що Twitter планує брати гроші
Поки що точний перелік платних функцій Twitter офіційно не представлений. Проте на підставі аналізу попередніх досліджень компанії та заяв її керівників можна припустити, що користувачі Twitter зможуть доплачувати за такі переваги:
- відключення реклами;
- використання сервісу Tweetdeck;
- доступ до преміумконтенту, який є недосяжним для безоплатних користувачів;
- верифікація акаунта;
- розширені аналітичні функції;
- персоналізоване налаштування профайла;
- робота з довшими відеороликами.
Частина з них, наприклад, функції аналітики та використання Tweetdeck, можуть бути цікавими для брендів, які користуються Twitter як маркетинговим каналом, так само як і для медіа, у яких у Twitter є значна частина аудиторії.
Перспективи платного контенту
Зазвичай такі функції, як платна підписка, мають попит у лояльної аудиторії. Можливість відключити рекламу або отримати більше контенту може зацікавити користувачів, для яких Twitter є основним джерелом медіаспоживання. Однак за наявності безоплатних альтернатив успіх такої монетизації Twitter не гарантований. Якщо проаналізувати аудиторію сервісу, то 99,8% його передплатників зареєстровані та використовують інші соціальні платформи.
Майже 87% із них використовують Facebook, майже 86% — Instagram. А за умов зростання популярності інших соціальних мереж нових форматів пропозиція оплачувати преміумфункції цього проєкту може бути не особливо активно сприйнята аудиторією.
Крім того, ще навесні цього року Instagram обійшов Twitter як джерело новин для молоді віком до 25 років.
Автори дослідження Reuters Institute Digital News вважають, що ця тенденція зберігатиметься й надалі, що теж викликає питання щодо успіху Twitter у разі введення платної підписки.
"На відміну від Facebook, Twitter виглядає більш гідно зі своїми політиками приватності та конфіденційності даних. Сьогодні Тwitter монетизується гірше за Facebook, й останньому особливо не потрібно замислюватися про нові моделі монетизації — доходів у цієї соцмережі достатньо.
У Twitter же планують піти шляхом експериментів щодо способів монетизації та, ймовірно, запропонують фоловерам донатити кошти іншим користувачам — наприклад, хтось влаштовує флешмоб на підтримку якоїсь важливої ініціативи, створює корисний безоплатний контент і проситиме допомогти грошима.
Інший спосіб — цифрові підписки на контент у Twitter. Ймовірно, у цьому випадку йтиметься про медіа, бренди та відомих інфлюенсерів. Але реалізація цих планів вимагає інвестицій у нові функції соцмережі, і, найімовірніше, спочатку ці нововведення будуть доступними лише західним користувачам".
Зараз Тwitter монетизується гірше за Facebook.
"Соціальні мережі постійно шукають нові шляхи монетизації. Зокрема, Workplace — корпоративна версія Facebook — пару днів тому відключила безоплатний тарифний план. Щодо Twitter, гадаю, компанія насамперед орієнтуватиметься на досвід YouТube.
У всякому разі анонс нових функцій Twitter виглядає схоже: можливість відключити рекламу, доступ до унікального контенту та розширені можливості для SMM-фахівців.
Навряд чи Twitter і Facebook будуть якось обмежувати функціонал у безоплатній версії для звичайних користувачів".
Twitter насамперед орієнтуватиметься на досвід YouТube.
А що конкуренти
У соцмережі Facebook практично ніколи не говорили про запуск платних функцій. Єдина згадка про цю можливість прозвучала у квітні 2016 року від Шеріл Сендберг (Sheryl Sandberg), головної операційної директорки компанії.
Ці коментарі з'явилися після скандалу, пов'язаного з витоком даних понад 87 млн Facebook-профайлів завдяки діяльності фірми Cambridge Analytica. Однак не виключено, що ця заява була своєрідним способом заспокоїти обурену аудиторію, зокрема американських регуляторів і конгресменів, які саме готувалися заслухати голову компанії Марка Цукерберга під час спеціального засідання.
Наприкінці 2020 року про монетизацію свого соціального проєкту Telegram заговорив Павло Дуров, а кілька днів тому він розкрив подробиці, як саме працюватиме реклама в Telegram. Засновник проєкту не виключив появи платних функцій для користувачів сервісу, але вони, за словами Дурова, більшою мірою стосуватимуться бізнес-акаунтів, а не звичайних користувачів.
Водночас у разі успіху з впровадженням компанією Twitter моделі платної підписки на окремі функції можна припустити, що приклад цього соціального сервісу мікроблогів можуть наслідувати й інші аналогічні проєкти.