Facebook Pixel

Як 11-річна Діана Кідісюк, яка народилася в Україні, стала зіркою YouTube

Діана Кідісюк у 2025 році

Діана Кідісюк у 2025 році

Сім'я Кідісюків почала використовувати YouTube живучи в Україні, у Києві, як спосіб ділитися домашніми відео з родичами. Володимир був програмістом, а Олена працювала менеджером з маркетингу у будівельній компанії.

Батькам подобалося спостерігати за грою та взаємодією своїх маленьких дітей, тому вони зберігали відеоспогади, розміщуючи короткі кліпи з дітьми, яким на той момент було два та один рік, на YouTube з 2015 року, щоб члени сім'ї могли бути в курсі їхнього дорослішання.

Запуск їх відеоблогів збігся зі створенням ресурсу YouTube Kids у 2015 році, який був запущений як безпечніша та більш контрольована версія стандартної платформи з батьківським контролем та обмеженими налаштуваннями пошуку.

Згодом Олена та Володимир вирішили підганяти свої відео під зовнішню аудиторію, редагуючи їх та роблячи їх професійнішими. Вони почали публікувати контент у стилі влога про своїх дітей на окремих каналах, які називалися Kids Diana Show та Kids Roma Show.

У 2016 році Kids Diana Show набрав мільйон підписників, і Кідісюки вирішили повністю присвятити себе YouTube. У 2018 році вони переїхали до США та почали орієнтуватися на глобальну аудиторію, роблячи субтитри до своїх відео англійською мовою та більше розмовляючи англійською під час зйомок. Усього за три місяці 2018 року кількість підписників збільшилася з 10 до 15 мільйонів. Останні п'ять років сім'я живе та працює у Дубаї.

Сім'я Кідісюків у 2021 році

Сім'я Кідісюків у 2021 році

Коли стало очевидним, що канал Діани росте набагато швидше, ніж її старшого брата Роми, батьки вирішили зосередитися на її каналі, і тепер вони розглядають Kids Diana Show як канал для всієї родини. Натепер канал має 135 млн підписників — це шостий показник у світі.

YouTube-імперія Діани включає близько 20 сестринських каналів мовами від арабської до в'єтнамської та має понад 10 млрд переглядів на місяць.

Слава Діани сконцентрована серед дітей молодшого віку. Згідно з нещодавнім дослідженням, проведеним у Великій Британії, діти до 15 років, яких називають «поколінням альфа», проводять майже вдвічі більше часу на платформах для обміну відео, ніж на передоплачених стрімінгових сервісах типу Netflix, і втричі більше, ніж перед телевізорами.

Брати Діани – їм 12 років, 4 та 2 роки – також беруть участь у зйомках. Діти знімаються по черзі, щоб контент постійно оновлювався. «Якщо одна дитина недоступна, – каже Олена, – ми просто переключаємося на іншу. Так працює наша система».

Як виробляється контент

Канал Kids Diana Show вдало адаптувався до алгоритму YouTube, що постійно змінюється. Зараз його відео – це переважно рольові ігри, часто з легким освітнім ухилом: один із недавніх роликів розповідає про те, як сортувати сміття у різні контейнери. Діана – головна героїня всіх роликів.

Олена вигадує ідеї для відео, а Володимир займається фінансовими та юридичними питаннями. Виробництво відео займає до чотирьох місяців, цим займається спеціальна команда. Сім'я наймає декораторів, знімальну групу, сценаристів та акторів. Вони збудували кілька знімальних майданчиків у Дубаї, які можна перетворити на будинок, лабіринт чи сад.

Батьки Діани відмовляються говорити про свої фінанси. Але, за оцінками Джеремі Голдмана з дослідницької компанії eMarketer, основний канал може заробляти близько $10 млн. на рік на рекламі після того, як YouTube забере свої 45%. Крім того, є прив'язки до брендів. В одному з недавніх відео, спонсором якого виступив виробник іграшок Mattel, Діана демонструє новітні ляльки Барбі цієї компанії (Круто!, Круто!, Ура! – вигукує хор звукових ефектів).

Найбільша аудиторія каналу – у США, де ціни на рекламу на YouTube одні з найвищих. Діана також популярна в Індії та має шанувальників у Бразилії, Іспанії, Португалії та на Близькому Сході.

Kids Diana Show

Kids Diana Show

Батьки також ведуть україномовний канал – «ми відчували, що це наш обов’язок», – каже Олена.

Проблема експлуатації дітей при створенні інтернет-контенту

Зростання кількості «кідфлуенсерів» порушило питання про їх правовий статус. Індустрія розваг розробила правила захисту дітей-виконавців (хоча не завжди ефективні). Діти на YouTube, чиї кліпи часто записують та завантажують батьки, перебувають у сірій зоні. Декілька американських штатів ухвалили закони про захист дітей-зірок соціальних мереж після гучних випадків експлуатації. Один із останніх таких законів, прийнятий у штаті Юта, зобов'язує батьків, які заробляють понад $150 000 на рік на подібному контенті, відкладати 15% у трастовий фонд для дитини, яка має право видалити будь-який відзнятий матеріал, коли йому виповниться 18 років.

Подякувати 🎉