Ви любите нетворкінг? Дайте здогадаюсь: скоріше ні. Насправді це не просто здогадка, а оцінка вірогідності: нетворкінг не люблять 80% бізнесменів в Україні.
Найпоширеніші відмовки займатись нетворкінгом
- Нетворкінг для екстравертів. Вочевидь, інтроверти менше схильні до спілкування загалом. Але сипати анекдотами – не єдина стратегія спілкування. Можна просто слухати, і все одно бути в серці подій. До того ж люди люблять, коли їх слухають.
- Це зайві зусилля – я і так зв’яжуся з будь-ким, коли буде потрібно. Так, є теорія шести рукостискань. Якщо ви не вчора увійшли в бізнес – зможете знайти контакти необхідної людини. А що далі? Що з емоційним контактом? Як відчути справжні настрої потенційного партнера? А як проявляти свою харизму та переконливість?
- Нетворкінг – це лицемірство. Презентувати себе і свій бізнес з кращого боку – це нормально. Ніхто не вимагає від вас бути нещирим. Вимагають: поважати одне одного, бути ввічливим та проявляти інтерес до співрозмовника. Це не лицемірство, а культура спілкування.
Як без навичок нетворкінгу розвиватись, об'єднуватись, виходити на ринки Європи та світу?
Вочевидь, ніяк. Знання англійської, навички small talk, дружня посмішка – це мінімум, яким треба володіти.
Не любите нетворкінг? Доведеться полюбити, якщо ви серйозно в бізнесі. Бо це must.
Наведу опитування інвесторів, проведене Chicago Booth. 42% заявили, що нетворкінг допоміг їм провести комплексну оцінку ринку, 41% завдяки нетворкінгу отримали пораду щодо керування, 38% дізналися про нову галузь, 37% знайшли професійних постачальників послуг, і 37% визначило найкращі практики.
Тому треба виховувати в собі любов до нетворкінгу. Інакше – ви вже програли.
Приходить нова епоха: Україна стає суб’єктом на карті світу – зокрема, економічним. Європа та світ відкривають усе більше можливостей. Навіть якщо у вас є абсолютно унікальний продукт чи послуга, ви не виведете його в Європу без нетворкінгу.
Тож –
Найефективніші методи нетворкінгу
- Профільні події. Бізнес-форуми, бізнес-конференції – саме з вашої галузі. Бо це нетворкінг у турбо-режимі: ви опиняєтеся серед кількох десятків або сотень мотивованих фахівців, що прийшли налагоджувати зв’язки й обмінюватися спеціалізованим досвідом. І час на це досить обмежений. На подібних івентах використовую такий лайфхак: готую коротенький пітч про себе (особливо актуально для міжнародних подій), маю заготовані електронні та друковані бізнес-картки, а найголовніше – розслабляюсь та однаково готовий спілкуватись як на теми, що стосуються мого бізнесу, так і на ті, що не мають до нього жодного відношення.
- Якісно проводити вільний час. Спорт, мистецтво, некомерційні заходи. Свій світогляд постійно потрібно розширювати, пробувати себе в нестандартних ситуаціях. Наведу декілька прикладів для натхнення: Воррен Баффет є членом приватного гольф-клубу, Ларрі Еллісон колекціонує японські картини, а Білл Гейтс відвідує екологічні форуми. Як визначити, де буде найкращий нетворкінг саме для вас? Опирайтеся на те, що вас уже цікавить. Інакше – сенсу немає. В непрофесійному середовищі корисних фахівців і власників буде менше, ніж на конференціях і бізнес-клубах. Проте ті, кого ви знайдете таким шляхом, матимуть з вами більш ніж просто професійний зв’язок. Адже у вас з’являється шанс встановити емоційний контакт, а він, як відомо, – найміцніший зі всіх.
- Бізнес-клуби. Складно уявити бізнесмена, якому не підійдуть бізнес-клуби. Адже нас формує наше оточення. І його треба підбирати дуже ретельно. Ваших власних «бізнесових» контактів може бути близько 10. Набути ці контакти вже потребувало зусиль і часу. Варто тільки прийти в бізнес-клуб, як контактів стає 100. Ділова людина одразу побачить переваги. Крім того, формат бізнес-клубу – це спосіб «все готово»: ви приходите в місце, де спілкуються бізнесмени, зацікавленні в побудові зв’язків. За вас зробили максимум – користуйтесь. Нетворкінг має мати регулярний характер. Як фізична зарядка. І тут клуби теж допомагають – записався на ряд івентів на місяць, і отримуєш стабільний зв’язок з кількома десятками підприємців. І наостанок – емоційна цінність бізнес-клубів. Як часто у власників бізнесу виникає потреба обговорити операційку, конфлікти з конкурентами, появу гіпертрофованого відчуття відповідальності? Правильно, щодня. І ці питання не обговориш з сім’єю чи співробітниками. А от обговорити такі питання з людьми, які також ними живуть щодня – безцінно.
Отже, для гравців високого рівня немає варіанту «не любити» нетворкінг. Вам необхідно обирати між двома опціями:
- полюбити нетворкінг усім серцем;
- попри всі складнощі, завзято вчитися нетворкінгу.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора