Facebook Pixel

Як українка перемогла на Скандинавському бізнес-форумі, та чому це важливо для України

Марина Саприкіна
керівниця CSR Ukraine, Центру «Розвиток КСВ», переможниця NBF Speaker Contest-2023

10 травня я стала першою жінкою-переможницею й першою українкою за шість років існування Конкурсу спікерів в рамках Nordic Business Forum (Скандинавський бізнес-форум). Моя промова була про незламний український бізнес та про те, що компанії, не чекаючи на допомогу, роблять для країни та її розвитку під час війни. Призом є виступ на одній із найбільших бізнес-конференцій в Скандинавії на 7500 людей (Гельсінкі, вересень 2023), а також виступи в Амстердамі та Осло. Радію, що історію українського бізнесу почують ще більше людей, і рада поділитись своїми роздумами про перемогу.

Що таке Nordic Business Forum (Скандинавський бізнес-форум)

Щороку восени Гельсінкі приймає Скандинавський бізнес-форум з лідерства. Ця подія збирає понад 7500 учасників з більш ніж 40 країн, біля 20% з яких – менеджмент компаній. Додатково організовуються форуми в Осло та Амстердамі. Історія форуму розпочалась з 2010 року, а серед його спікерів були: колишні президент США Барак Обама та віце-президент США Альберт Гор, мотиваційний спікер Лес Браун, Річард Бренсон та інші. В цьому році серед спікерів вересневого Форуму під назвою «Будь зміною» будуть: активістка доступу жінок до освіти у всьому світі та наймолодша Нобелівська лауреатка Малала, американський експерт з бізнесу, письменник та дописувач до найвідоміших ділових видань Патрік Ленсіоні (його відома книга – «П’ять вад у роботі команди», американський підприємець та автор концепції «чотирьох годин» Тімоті Феріс. І я.

Марина Саприкіна стала першою жінкою-переможницею й першою українкою за шість років існування Конкурсу спікерів в рамках Nordic Business Forum.

Марина Саприкіна стала першою жінкою-переможницею й першою українкою за шість років існування Конкурсу спікерів в рамках Nordic Business Forum.

Що таке Конкурс спікерів в рамках Nordic Business Forum?

У 2018 році було проведено перший Конкурс спікерів, на який подались 170 аплікантів, серед яких обрали одного переможця. В цьому році було більше 200 робіт, я конкурувала у фіналі з чотирма крутими спікерами, два з яких – письменники. Радію, що виграла з розповіддю про незламний український бізнес та його основні цінності. Призом є виступ на ось тій крутій події у Гельсінкі, у вересні.

Рефлексуючи про свою підготовку й перемогу, думаю, важливим в моїй промові стала її унікальність, тому що про український бізнес ще не написано багато книг. Також, винайшла і презентувала два нові терміни – надзвичайна життєстійкість українського бізнесу (extreme resilience) та 5-тикомпонентна модель сталого розвитку під час війни. Надзвичайна життєстійкість – це те, наскільки високо українські компанії підняли планку життєстійкості. А 5-тикомпонентна модель сталого розвитку воєнних часів про плани безперервності бізнесу, турботу про працівників та їх родини, допомогу армії, єдність та підтримку громади. На мій погляд, цю модель можна використовувати під час різноманітних криз. Слухачі після виступу обговорювали зі мною наступне питання: якщо український бізнес у таких умовах робить так багато для суспільства та людей, то чому їхній бізнес робить ще так замало.

П’ять факторів, які допомогли мені перемогти:

Фактор 1. Знати своє Why (навіщо ви знаходитесь тут)

Моє Why – про мрію, щоб якомога більше людей почули про злочини раші, про надзвичайну життєстійкість українського бізнесу і його неймовірний внесок в економічний тил в умовах війни. На жаль, про діяльність українського бізнесу за кордоном ще мало знають, і тому питання на кшталт «чи працюють ресторани, торговельні центри» є доволі частими. Я особисто дуже надихаюсь діяльністю наших компаній, і особливо жінками Ukrainian Women Entrepreneurs Hub, які під час навчання підприємництву реєструють або розширюють свій бізнес сьогодні. Моє WHY давало мені неймовірну підтримку та силу йти до фіналу та перемагати.

Фактор 2. Завжди говорити «так»

Це настільки очевидно, але завжди не про нас. Ми боїмось, стидаємось, щось відкладаємо («зроблю це наступного разу»). Наприклад, коли я запропонувала нещодавно представникам українського бізнесу податись на стипендію для навчання у міжнародній лідерській програмі зі сталого розвитку, то подалось аж дві людини. Під час підготовки до Конкурсу я сказала «так» двічі. Перший раз це було під час запису та відправки свого відео на Конкурс взимку, в перервах між відключеннями світла. Другий раз – коли запропонували зустріч із коучем з публічних виступів. До речі, деякі з фіналістів відмовились від цієї опції. А для мене – це стало абсолютно новим та важливим етапом на шляху до перемоги.

Фактор 3. Вміти дослухатись до критики, але робити так, як вважаєш за потрібне

Моїм коучем став Андре Ноель Чекер, Голова Правління MySpeaker (партнера цього Конкурсу з публічних виступів) і один із найкращих спікерів Фінляндії. Сам процес коучингу був цікавезним: штучний інтелект проаналізував мій виступ за чотирма параметрами – голос та ритм, емоції, підбір слів, релевантність (у відповідності до мотивації та інтересів аудиторії) – і поставив 80 зі 100. Серед показників для покращення був такий показник, як «зговірливість» – про ступінь співчуття, співпраці та загальної доброзичливості людини через використання жартів. Мені складно було жартувати в моїй промові, але я знайшла такі моменти, коли розповідала про себе. Також від Андре отримала і чесну критику, коли свої враження від моєї п’ятитикомпонентної моделі сталого розвитку він охарактеризував одним словом «нудно». Саме завдяки роботі з ним і виник новий термін «надзвичайна життєстійкість», а модель сталого розвитку стала цікавішою. До речі, перед фіналом штучний інтелект оцінив мою промову вже на 85 балів.

Фактор 4. Люди мають пам'ятати, про шо ви говорите

Думаю, всі знають, що структура промови та персональні історії важливі. Перша частина мого виступу була присвячена умовам нашого життя під час війни, друга частина – про сучасні виклики для бізнесу. Третя частина – про історії бізнесу, який працює і дивує нас щодня: Укрзалізниця, ДТЕК, Розетка, Нова пошта, і про колективний образ малого та середнього бізнесу. Це все об'єднала нашими цінностями, які допомогли і допомагають бізнесу триматись: патріотизм, сміливість, сталий розвиток і надзвичайна життєстійкість. В моїй промові було багато статистики та цифр, але цікаво, що після виступу, багато слухачів обговорювали зі мною саме ці цифри та факти. І звичайно, розказала про 5-тикомпонентну модель сталого розвитку. До речі, багато зі спікерів, також виводили свої формули та абревіатури, дотичні до своїх виступів.

Фактор 5. Цілісний підхід важливий

Важливо бути органічним. Тобто чудова промова, вичитана 10 разів англомовними спікерами, має бути доповнена чудовою презентацією, і не тільки. Ваш одяг, ваші емоції та жести також мають відповідати вашій темі та вашому Why. Мої емоції, як у всіх українців, є щирими, тому що ми кожен день проживаємо цей біль війни, яка почалась у 2014 році. Саме через цілісний підхід я відкинула декілька порад, який мені дав коуч, тому що відчувала, що це тоді буде не про мене. Тому вірити і знати те, що ти хочеш сказати – це теж органічна історія, яка допомагає відсікти все несуттєве, щоб вкластися в 12 хвилин промови. До речі, переможець минулого року Дункан Вардл, екс-керівник Діснея з інновацій та креативності, на моє питання про рекомендації щодо виступу на Форумі «Будь зміною» відповів: «Мені дали коуча, і рекомендували не показувати картинки, намальовані від руки, не залучати аудиторію, не дуже жартувати та не перебирати час. Всі поради були дуже щирими, але я розумів, що якщо я їх виконаю, то це буду не я. Тому я порушив всі правила, але це всім сподобалось. Тому будь собою». І це теж – про органічну історію та цілісний підхід.

І головне – іноді потрібно додавати собі стресу, щоб розвиватись. В день полуфіналу та фіналу я час від часу через нервування думала «навіщо це мені потрібно», а потім згадувала своє Why і йшла розказувати про реалії війни та незламний український бізнес, який допомагає країні розвиватись.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора