Facebook Pixel

Типи босів і як поводитись з кожним із них

Наталія Кутняк
HR, коуч та кар’єрна консультантка, експертка Happy Monday

Стиль управління директорів компанії може значно вплинути на успіх організації. Ті стилі управління, які вони обирають, можуть позначитись на моральному стані співробітників, продуктивності й прибутках компанії. Наталія Кутняк, HR, коуч та кар’єрна консультантка, експертка Happy Monday розглянула не тільки стратегії управління, які обирають для себе керівники, а й те, як працювати з кожним, щоб досягати успіху, працюючи в компанії.

Існує багато різних стилів управління, які можуть використовувати директори. Кожен стиль має свої сильні та слабкі сторони, і найкращий підхід залежатиме від таких факторів, як культура компанії та її цілі.

Зазвичай в організаціях спостерігаються такі типи босів:

  • Автократичні: ці боси є авторитетними та дотримуються підходу згори донизу. Вони приймають рішення, не консультуючись зі своїми співробітниками, і очікують, що їхні підлеглі будуть беззаперечно виконувати їхні вказівки.
  • Демократичні: залучають своїх співробітників до прийняття рішень і заохочують їхні ідеї та думки.
  • Начальники-ліберали: ці боси надають своїм співробітникам велику свободу і не дуже втручаються в їхню роботу. Вони більш відсторонені й дозволяють підлеглим розбиратися у всьому самостійно.
  • Мікро-менеджери: ці боси відомі тим, що уважно стежать за своїми співробітниками та надають постійний зворотний зв’язок. Вони мають тенденцію до надмірного контролю та можуть не довіряти своїм співробітникам, якщо вони виконають роботу без постійного нагляду.
  • Трансформаційні: ці боси надихають своїх співробітників і мотивують їх досягати своїх цілей. Вони заохочують колег бути інноваційними та мислити нестандартно.
  • Транзакційні: більше зосереджені на досягненні конкретних цілей і результатів. Використовують винагороди та покарання, щоб мотивувати своїх співробітників, такий собі метод «батога й пряника». Керівники такого типу ретельно аналізують дії своїх підлеглих для виявлення помилок і неточностей у них.
  • Боси-слуги: віддані служінню своїм співробітникам і допомагають їм рости та розвиватися в кар’єрі. Вони ставлять потреби своїх співробітників вище власних.

Як працювати і знайти спільну мову з кожним типом керівника?

Ефективна робота з різними типами начальників вимагає здатності до адаптації та розуміння їхнього стилю керівництва. Ось кілька загальних порад щодо роботи з різними типами босів:

  • Автократичні боси: важливо виконувати їхні вказівки та чітко спілкуватися, щоб переконатися, що ви розумієте їхні очікування. Намагайтеся регулярно надавати інформацію про поточну робочу ситуацію та звіти про прогрес і уникайте публічних сумнівів у їхніх рішеннях.
  • Боси-демократи: ви маєте бути готові висловлювати свої ідеї та думки, а також бути відкритими до відгуків і співпраці. Переконайтеся, що ви ефективно доносите свої ідеї та активно слухаєте свого боса та колег.
  • Начальники з ліберальним стилем: вам може знадобитися проявити ініціативу та бути самостійним у своїй роботі. Активно спілкуйтеся, щоб переконатися, що ви відповідаєте очікуванням, і просіть поради, коли це необхідно.
  • Мікро-менеджери: важливо часто та активно спілкуватися з цими босами. Інформуйте їх про свій прогрес, дії й помилки і шукайте їхньої думки щодо важливих рішень. Будьте відкриті до відгуків і вживайте заходів для вирішення будь-яких проблем, які вони можуть мати.
  • Трансформаційні боси: ви повинні бути готові ризикувати та мислити творчо. Активно спілкуйтеся зі своїм начальником і колегами, будьте готові співпрацювати та підтримувати інших у досягненні спільних цілей. Також такі керівники, дуже болісно сприймають відповіді на зразок «це не вийде», «неможливо» і т.п. Будьте готові працювати у високому темпі, коли швидко змінюються напрямки дії й часто немає робочих шаблонів, що і як робити. Щоб бути успішними в компаніях із таким стилем управління, треба мати гнучкість, нешаблонне мислення й вміння «йти крізь стіни» в хорошому значенні.
  • Транзакційні боси: зосередьтеся на задоволенні їхніх очікувань і досягненні результатів. Активно спілкуйтеся та шукайте відгуки, щоб переконатися, що ви на шляху до досягнення своїх цілей.
  • Боси-слуги: обов’язково повідомляйте про свої потреби та цілі й будьте готові співпрацювати і підтримувати інших. Просіть відгуки та поради від свого керівника, щоб допомогти вам рости та розвиватися у своїй кар’єрі.

Пам’ятайте, що кожен керівник унікальний, і важливо будувати з ним стосунки на основі взаємної поваги та розуміння. Будьте відкриті до зворотного зв’язку, активно спілкуйтеся та будьте готові адаптувати свій підхід за потреби для ефективної роботи з різними типами начальників.

Які стилі керівництва є найпопулярнішими у компаніях?

Дослідження показують, що більш демократичні та трансформаційні стилі керівництва, як правило, пов’язані з вищим рівнем задоволеності, мотивації та продуктивності працівників. Це пояснюється тим, що ці стилі лідерства надають пріоритет залученості та розширенню можливостей співробітників, що може призвести до більшої креативності, інновацій та командної роботи. Однак важливо зазначити, що кожен стиль лідерства має свої сильні та слабкі сторони, і те, що найкраще працює в одній організації, може не працювати в іншій.

Розуміючи, що у компаніях не існує одного «популярного» типу боса, можна сказати: успіх керівника залежить від того, наскільки він здатний побудувати довіру, може ефективно спілкуватися та вести свою команду до досягнення спільних цілей.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора