Facebook Pixel

Як поводитися в перший робочий день на новому місці

Наталія Поставна
кар’єрна консультантка, HR, експертка платформи з розвитку кар’єри Happy Monday

Перший робочий день у новій компанії може бути дуже непростим. Про те, як краще підготуватися до відповідального моменту та справити гарне враження на нових колег, The Page розповіла Наталія Поставна, кар’єрна консультантка, HR, експертка платформи з розвитку кар’єри Happy Monday.

Ваше резюме витримало критичний погляд рекрутера, HR та керівника. Ви пройшли низку співбесід та ось настав той час – сьогодні ваш перший день на роботі. Іноді цей день може бути дуже хвилюючим: треба з'ясувати, що робити, куди йти, познайомитись із новими колегами… це трохи лякає!

Кожна людина по-своєму переносить перші дні в компанії: хтось легко включається в нову діяльність, для когось – це час значної напруги. Те, як пройдуть перші дні, залежить від багатьох чинників: від психологічних особливостей особистості, від ставлення нових колег, від умов праці, інтенсивності навантажень тощо.

Щоб цей день пройшов успішно, до нього бажано підготуватися. Також це допоможе вам швидко адаптуватися на новому робочому місці та серед нових колег. Як нічого не забути та справити гарне перше враження? Давайте розберемо, що може вам допомогти зробити перший робочий день успішним.

Поради для успішного першого робочого дня

Приходьте завчасно на нову роботу

Наприклад, коли ви їхали на співбесіду, то витратили на дорогу 30 хвилин. Але тепер ви повинні врахувати, що до нової роботи вам потрібно їхати в годину пік, тому треба вийти з дому заздалегідь. Бажано приїхати принаймні за 15 хвилин до початку робочого дня.

Ставте запитання на новій роботі

Щоб процес адаптації пройшов швидше і легше – ставте запитання! Заздалегідь ви маєте можливість дізнатися, як в компанії відбувається процес адаптації. Також у вас є можливість підготувати перелік запитань, щоб прояснити свої обов’язки, процеси та ієрархію компанії. Незалежно від вашого віку, в цій компанії ви новачок, і з цим нічого не поробиш. Необхідно вчитись. Не пускайте справи на самоплив, запитуйте, щоб не допустити непоправних помилок. Не сподівайтеся на свою пам’ять: краще запишіть те, про що вам розповідають.

Заведіть органайзер на новій роботі

Вам необхідно вивчити великий обсяг інформації: імена, номери кабінетів, телефони. Органайзер допоможе вам впорядкувати всі необхідні дані. Це може бути звичайний блокнот або електронний додаток. Обирайте те, що вам буде зручніше.

Не вдавайте з себе «всезнайку»

Навіть якщо ви є переможцем десятка конкурсів і олімпіад, маєте купу звань – не потрібно зайвий раз це демонструвати. Якщо ви дійсно фахівець своєї справи, не турбуйтеся, вас обов’язково оцінять і без зайвої самореклами.

Не сперечайтесь через дрібниці!

Тим більше не кажіть фраз на зразок: «А у нас на колишній роботі робили так…», «Я точно знаю, що так буде краще». Ви на новій роботі, тому зобов’язані підкорятися наявним правилам, а не давати сумнівні поради.

У розмовах з колегами згадуйте про колишні місця роботи і про керівництво тільки гарне

Якщо гарного сказати нічого – промовчіть.

Зрозуміло, дуже велика спокуса розповісти новим колегам про колишнього шефа-тирана і про жадібну жінку-головбуха, але не поспішайте цього робити хоча б у період адаптації. Адже вас поки теж оцінюють. І хтозна, не чи подругою «жадібного головбуха» є ваш нинішній головбух?

Одягайтеся відповідно компанії

У перший день обов’язково дотримуйтесь дрес-коду. Перевірте будь-яке повідомлення від контактної особи вашої компанії щодо вказівок стосовно одягу або зв’яжіться з ними за кілька днів до цього, щоб підготуватися. Якщо ви не впевнені, що вам потрібно одягнути, як правило, найкраще носити бізнес-кежуал або бізнес-професіонал. Можливо, у перший день під час екскурсії будівлею ви будете більше ходите або стояти, тому взувайте зручне взуття.

Будьте готові до всього

Перші дні можуть значно відрізнятися залежно від галузі та компанії. Деякі підприємства витрачають принаймні тиждень на ознайомлення та навчання, тоді як інші можуть залучити до роботи з першого дня.

Вивчіть мову організації

Кожна компанія використовує різні абревіатури та фрази, які ви повинні швидко вивчити. Якщо ви почули або знайшли слово чи абревіатуру, яку не розумієте, обов’язково запитайте колегу чи керівника та візьміть це до уваги. Ведення запису використаних фраз може полегшити їх запам’ятовування, і ви завжди можете звернутися до них у будь-який час.

Спілкуйтеся правильно

Завдання — вникнути в інтереси працівників, їхні характери. Ставте запитання по роботі, просіть про допомогу, експертну оцінку, дякуйте щиро. Люди люблять почуватися героями, порадниками. Якщо вони відчують себе так з вами, вважайте, що ви їм сподобалися!

QuoteІ, найголовніше, вірте в себе. Всі колись були новачками, тож не засмучуйтесь через дрібниці, і все буде добре!
Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора