Facebook Pixel

Режим віддаленої роботи: як адаптуватися на новому місці

Тетяна Шаталова
PR-координатор Asters

Три місяці тому я почала працювати в новій компанії. У період пандемії співробітники здебільшого працювали віддалено, до офісу приїздили лише вакциновані та за потреби. Штат — понад 200 осіб, офіс розташований на кількох поверхах бізнес-центру, обличчя людей наполовину приховані масками. Як познайомитися з командою, що працює віддалено? Як розпочати вибудовувати стосунки в новому колективі? Як проявити себе та успішно пройти випробувальний строк?

Ці питання турбували мене як на стадії співбесіди, так і в перший день роботи. Ділюся своїм досвідом адаптації на новому місці. Можливо, він буде корисним для тих, хто опинився в подібній ситуації або боїться ризикнути та змінити роботу в період пандемії.

Фундамент для успішної адаптації варто закласти ще до того, як ви прийняли оффер, а саме на етапі співбесіди.

  • Зробіть домашню роботу. У доковідні часи перед співбесідою кандидат вивчав сайт компанії, її соцмережі, відгуки співробітників та іншу інформацію із загальнодоступних джерел. Її було достатньо, щоб вирішити — йти на співбесіду чи ні. Зараз до цього to-do list додалося важливе питання: як компанія справляється з викликами під час пандемії? Зберіть інформацію про роботодавця: чи були звільнення, затримки з виплатою зарплати або її невиплата, медичне страхування. Це допоможе уникнути помилки і вибрати роботодавця, який цінує й піклується про своїх співробітників.
  • Познайомтеся з людьми до співбесіди. Перед співбесідою уточніть, хто її проводитиме. «Познайомтеся» з його учасниками до зустрічі: вивчіть профілі на сайті або в соцмережах, перегляньте виступи, почитайте статті та інтерв'ю. Так ви зможете звикнути до незнайомих людей і позбутися додаткового стресу під час особистого спілкування. Також ви зможете з'ясувати, чи є у вас щось спільне: цінності, інтереси, погляди.
  • Ставте запитання. Заздалегідь підготуйте перелік питань: обов'язки, графік роботи, зарплата, кар'єрні перспективи, соцпакет, медичне страхування. Рекомендую поставити питання, які допоможуть дізнатися більше про компанію та людей, з якими ви працюватимете. Наприклад, як ставляться до помилок працівників? Яка людина ідеально впишеться в команду? Як ухвалюються важкі рішення? Також на цьому етапі рекомендую перевірити зібрану інформацію про роботодавця й поцікавитися, як компанія поводилася під час карантину, чи налагоджена внутрішня комунікація, чи є програма онбордингу для адаптації нових працівників у режимі віддаленої роботи. Важливо пам'ятати, що на співбесіді обирає не лише роботодавець, а й кандидат. Тому ставте запитання й уважно слухайте відповіді, щоб не розчаруватися надалі.
  • Попросіть про зустріч зі співробітниками відділу. У мене було 4 співбесіди: з HR-менеджерами, топменеджментом, керівником і співробітниками відділу, після яких мені запропонували оффер. Кожну зустріч я сприймала не як співбесіду, а можливість дізнатися про людей, з якими працюватиму. Наприклад, на одній зі співбесід мені сказали, що моя майбутня керівниця нещодавно отримала підвищення. Для мене це означало, що в компанії цінують співробітників, заохочують таланти й дають можливість розвиватися. Якщо на цьому етапі трапилася хімія і ви побачили у своїх майбутніх колегах однодумців, процес адаптації пройде легко та комфортно.

Перші 90 днів, або випробувальний строк

Перші 90 днів у компанії допомагають зрозуміти співробітнику та роботодавцю, спрацюються вони чи ні. Щоб пройти цей період успішно, рекомендую почитати книгу Майкла Воткінса «Перші 90 днів». Що важливо на цьому етапі?

  • Досліджуйте територію. Не чекайте, що за тиждень ви знатимете всіх в обличчя та на ім'я. Якщо в компанії понад 50 осіб, це нереально й на цьому етапі марно. Сфокусуйтеся на іншому — ознайомтеся з процесами, структурою, внутрішньою культурою, познайомтеся з керівниками відділів, визначте свої цілі та роль у команді. У мене була докладна інструкція, яка допомогла на старті. У ній були описи проєктів, важливі контакти, доступи до платформ, посилання на корпоративні ресурси, приклади комунікацій.
  • Спілкуйтеся з колегами офлайн і онлайн. Для успішної адаптації дуже важливою є комунікація з командою та вміння налагоджувати зв'язки. У новій компанії мені запропонували вибрати зручний формат роботи — в офісі або віддалено. Я вакцинована, тож вирішила працювати в офісі. Керівник відділу також працювала в офісі, що допомогло на старті. Я могла швидко отримати відповіді, інструкції, поради. Інші співробітники відділу працювали й далі працюють віддалено. Щотижня ми проводимо онлайн-зустрічі з робочих питань і 1 — 2 рази на місяць зустрічаємося за вечерею обговорити новини. Підтримуємо комунікацію в месенджерах і електронною поштою. З іншими колегами також спілкуємося в гібридному форматі. Якщо я спілкуюся онлайн, переходжу на відеодзвінок. Це допомагає встановити особистий контакт і зрозуміти, наскільки людина залучена до спілкування, як реагує, чи зрозуміли ви один одного.
  • Виявляйте ініціативу. Якщо бачите, що якісь процеси можна поліпшити, змінити, спростити — не бійтеся говорити про це. Як нова людина в команді зі свіжим поглядом ви можете розв'язати проблему, оптимізувати процес або запропонувати новий проєкт. Наприклад, в Asters майже половина працівників працюють понад 7 років. Показник для консалтингової галузі дуже високий. Розуміючи, що це конкурентна перевага, я запропонувала запустити рубрику, у якій співробітники розповідають, чому вони залишаються лояльними до роботодавця стільки років. Ініціативу підтримали, і я познайомилася з колегами з інших відділів, доки збирала матеріал.
  • Навчайтеся нового, ставте запитання. Переходячи на нове місце, будьте готові вчитися. Навіть якщо за спиною багаторічний досвід роботи, на новому місці можуть виникнути питання, з якими ви не стикалися раніше. Чесно зізнайтеся, у якому питанні вам потрібна допомога, і натомість запропонуйте свої знання та навички. Не варто звинувачувати себе, що чогось не знаєте. Якщо не знаєте, що робити, як вчинити — запитайте. Це допоможе уникнути помилок і заощадити час на їхнє виправлення.

І найголовніше – слухайте себе та прислухайтеся до себе. Якщо під час співбесіди відчувається напруга в комунікації, відповіді майбутнього роботодавця для вас є неприйнятними, то краще попрощатися на цьому етапі. Процес адаптації не буде легким, а робота не принесе нічого, окрім стресу.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора