Вважається, що найбільш звиклі до віддаленої роботи — фахівці IT-сектора. І не даремно, адже з оголошенням карантину в Україні тут одразу ж перевели працівників на remote-режим. розпитало фахівців українських IT-компаній, як пройшов перехід на віддалену роботу, чи змінилися умови їхньої праці і як роботодавці допомогли облаштувати робочий процес вдома.
Юлія Кузнєцова, менеджер з продажу ASKfm, Київ
Мені дуже подобається, що з настанням карантину і віддаленої роботи в нас особливо нічого не змінилося. Це говорить про те, що все стабільно. Хіба що сумую за гарним видом з вікна в офісі.
Зі змін у роботі: почали з командою робити відеодзвінки (раніше були аудіо). Це вже більше соціальний фактор. Тепер під час дзвінків керівники більше цікавляться, як у кого справи, а кожен ділиться досвідом, як переживає нинішній період. З плюсів віддаленої роботи: не потрібно витрачати час і гроші, аби дістатися офісу.
Щодо організації роботи — спочатку потрібно було адаптуватися. Часу на роботу витрачалося більше, ніж в офісі. Але зараз все добре – можна визначити свої найефективніші години і користуватися цим. А робочий день у нас стабільно починається о 9 ранку із загальної відеоконференції, а далі кожен займається своїми завданнями. Моя команда є інтернаціональною, я звикла до того, що з деякими хлопцями ми працюємо онлайн, тому, повторюся, особливих змін немає.
Анастасія Апреленко, дизайнер Maxpay, Київ
Наша компанія дуже швидко відреагувала на ситуацію з карантином, ще коли ходив транспорт. Я, наприклад, їжджу швидкісним трамваєм. Коли туди набивається купа людей, стає трохи моторошно. Уже тоді ми отримали листа від керівника про перехід на віддалену роботу. Кому треба – забирайте свої комп'ютери. У мене величезний Mac. Це перша компанія в моєму житті, яка без проблем віддала додому робочу техніку. За цим комп'ютером дуже зручно працювати з дому, адже є всі необхідні файли, макети. На домашньому в мене і половини файлів немає, довелося б десь шукати, смикати колег.
Наші HR-менеджери часто пишуть нам, цікавляться, як справи, як здоров'я. Нещодавно прийшов лист, що найняли лікаря, якому можна дзвонити з будь-яких питань зі здоров'ям. Адже у страхові компанії зараз не додзвонишся, та й ніхто особливо не хоче розбиратися у тонкощах. А тут дуже зручно – зрозуміло, до кого звертатися в разі чого. Це офігенний плюс, що про тебе подбали.
Щодо роботи вдома: у мене класний керівник і команда. Жорсткого контролю в нас немає, швидше, навпаки. У нас такий підхід: якщо ти фахівець, то сам повинен розуміти, що робиш. І ми викладаємося, а керівник дбайливо до нас ставиться. З командою спілкуємося кожного дня, обговорюємо, хто що зробив, які плани за завданнями. Щодо спілкування всередині команди, то в офісі ми звикли говорити на особисті теми. Зараз, коли всі сидять по домівках, перекинутися на дзвінках парою слівець не за завданнями особливо приємно.
Віддалений режим не вплинув на мою роботу. Так, вдома працюєш більше, ніж в офісі. В офісі поки сходиш до одного відділу, до іншого, поп'єш кави на кухні... А вдома все поруч, і одразу поринаєш у роботу. Плюс ти не витрачаєш час на дорогу. Я присутня в різних айтішних групах. Бачу, що ситуації в деяких хлопців на роботі різні, не завжди позитивні. У такі моменти особливо цінуєш, що в тебе в компанії все добре.
Максим Павлюк, менеджер проєктів GDM Group, Київ
До роботи з дому ставлюся трохи скептично. Але в теперішній ситуації це оптимальний вихід. У нас компанія до карантину поставилася лояльно, всіх керівників одразу сповістили, аби відпускали співробітників працювати з дому. Від компанії не помітив якихось негативних моментів — керівництво швидко зреагувало. На початку розвитку подій в офісі одразу був потрібний мінімум: антисептики і маски. А після оголошення карантину почали швидко діяти.
У мене як менеджера проєктів уже є досвід віддаленої роботи з командою, тому зараз це не болісно. Так, контролювати стало трохи складніше, більше часу витрачається на дзвінки. Але це краще, ніж усе розписувати в чатах.
Для команди процес переходу на віддалену роботу не був довгим — майже всі з робочими ноутбуками, які легко взяти з собою. З розробниками трохи довше, бо їм потрібно розгорнути код і т. д., але й це успішно вирішили. Я чув, що деякі IT-компанії почали зменшувати зарплату через ситуацію, що склалася. Благо, в нас такого немає. Ми працюємо повний час, усі процеси налагоджено, і якість роботи не постраждала.
Сергій Моїсеєв, менеджер проєктів ArtOS, Дніпро
Наше керівництво давало можливість працювати з дому ще до офіційного карантину. Здоров'я понад усе, тому хто хотів, міг без проблем працювати віддалено. Для ефективної роботи нам надали доступ до всіх потрібних ресурсів. Є можливість використовувати будь-яке обладнання в домашніх умовах, робочий комп'ютер без проблем можна забрати додому.
Усі комунікації за процесами ми ведемо заздалегідь встановленими каналами. Для відстеження ефективності в нас є необхідні ресурси. Стендапи, мозкові штурми, наради проводяться, як і раніше, але в скайпі або в WhatsАpp. З керівництвом спілкування теж без змін, як і до карантину – робоча пошта, скайп. Незважаючи на карантин і віддалену роботу, в проєкті ArtOS ефективність роботи залишилася стабільною, зривів і ускладнень немає. Усі здорові.
Іван Аксьоненко, SMM-менеджер My Pol, Дніпро
Уже кілька тижнів сиджу вдома на карантині і працюю. Не сказати, що це кардинально новий режим, адже і раніше в компанії була можливість за необхідності працювати з дому. Я був до цього готовий. Сподобалося, як у складній ситуації запобігли поширенню хвороби в офісах.
Ще задовго до оголошення карантину збільшили частоту й інтенсивність прибирань у кабінетах, усіх забезпечили санітайзерами і масками. Головне — щойно керівник помічав найменші ознаки поганого самопочуття у колег, одразу відправляв до лікаря і наполягав на відпочинку. Адже здорова команда — це продуктивна команда.
Щойно з'явилася інформація про можливий карантин, у нас одразу провели опитування щодо організації роботи з дому. Це було дуже зручне рішення, адже команда і так щоранку збирається на стендап по Skype, проблеми з транспортом ми не відчуваємо, не ходимо по вулицях і не заражаємося самі. Хоча головне, що ми не сидимо без діла і нас не відправили у відпустку за власний рахунок, як у деяких інших компаніях.
Андрій Таганський, генеральний менеджер Yola, Київ
Ще до COVID-19 ми були remote-welcome компанія, і команда працювала, в середньому, два дні на тиждень віддалено. Тому перехід на карантин для нас пройшов безболісно. Ми вибудували всі процеси саме під віддалений режим: усі хлопці працюють на ноутбуках, усі івенти проходять у нас виключно в Google Meet, робочі питання ми обговорюємо і вирішуємо в пошті або Slack і т. д. Перехід на повний віддалений режим зайняв у нас 5 хвилин — саме стільки знадобилося часу, аби написати листа команді. І лише двом дизайнерам, які працювали з iMac, довелося їхати в офіс, аби забрати комп'ютери додому.
Олег Ванін, Full Stack розробник S-PRO, Запоріжжя
Я спочатку був здивований, як швидко зреагували в офісі й не поставилися до ситуації з вірусом скептично. У нас дуже багато сімейних людей — напевно, це вплинуло на сприйняття. Одразу розвісили пам'ятки про заходи безпеки під час пандемії, а на кожному столі в коробці стояли антисептик і вітамін С. В офісі стало комфортніше, бо почали частіше провітрювати та робити вологе прибирання.
З 16 березня з'явилася можливість домовитися про роботу вдома, згідно з корпоративною політикою роботи з дому. А вже 17 березня це було обов'язковою умовою. Знаєте, це цікаво й позитивно відбилося на роботі особисто для мене.
По-перше, аби налагодити роботу всіх співробітників з дому, потрібно було ввести нові організаційні моменти — і це вдалося. За моїми відчуттями, тепер віддалена робота точно стала приносити навіть більше виробітку, ніж в офісі. По-друге, вдома дуже теплий емоційний фон, тож настрій у колег більш сприятливий (адже всі висипаються і завжди ситі). Завдяки специфіці роботи в сфері IT людям випала чудова нагода ще більше автоматизувати процеси, прокачати довіру, усвідомити цінність можливостей. Тож працюємо в колишньому режимі, не зменшуючи темпів.