Зустрічають по резюме, проводжають по співбесіді. Здавалося б, що може бути простіше – розписати свій досвід на дві сторінки та відправити роботодавцю? А ні. Виявляється, є купа нюансів та особливостей, які заважають гарним спеціалістам та експертам знайти роботу. Розберемося разом із Альоною Федько, кар’єрною консультанткою, спеціалісткою з профорієнтації, експерткою платформи з розвитку кар’єри Happy Monday.
У вас є тільки один шанс справити перше враження і всього 6-10 секунд, щоб змусити рекрутера зупинити свою увагу та приділити більше часу саме вашому резюме.
Оформлення резюме
Ваше резюме має займати одну-дві сторінки, не більше. Читати талмуди вашого досвіду жоден рекрутер не буде, бо у нього на це просто немає часу.
Резюме має бути чітко структуроване та не перевантажене текстом. Будь ласка, не треба використовувати всі опції Word та підкреслювати, виділяти жирним та застосовувати різні шрифти.
Якщо ви вставляєте фотографію, переконайтеся, що це бізнес-фото на однотонному фоні і ви на ньому привітні та усміхнені. Ні фотографіям з паспорта, селфі та вирізаним фото з другом або на природі.
Наповнення резюме
Головне правило резюме – воно має бути релевантним до вакансії, на яку ви відгукуєтеся. Опис вакансії – це ваша головна шпаргалка з написання резюме.Максимально уважно і декілька разів прочитайте вакансію, обов'язки, вимоги, навички та знання. Визначте ключові потреби роботодавця і спробуйте в своєму резюме їх максимально відобразити. Тільки чесно, бо обман дуже швидко розкривається.
Вказуйте посаду, на яку ви претендуєте. І так, ця посада має бути такою самою, яка вказана у вакансії, на яку ви подаєтеся. Не пишіть перелік із декількох позицій, тоді складається враження, що ви не дуже розумієте, а куди ж ви, взагалі, хочете.
В контактних даних вказуєте тільки e-mail, номер телефону, місто та посилання на профіль в LinkedIn. І все! Дата народження, сімейний стан, адреса проживання – все це зайва інформація. Delete!
Перше, що рекрутер шукає очима і з чого має починатися резюме – це короткий опис вашого ключового досвіду. Так зване «Резюме» вашого резюме :) Йдеться про те, щоб в чотирьох-шести реченнях описати ваші головні навички, знання та «продати» те, що написано нижче. Хто ви? Скільки років у професії? В чому ваша головна експертиза? Ось ці питання мають бути там розкриті.
У наступному розділі відобразіть ваші професійні навички. Що ви знаєте, вмієте, якою експертизою володієте. Короткий перелік, так званих, ваших hard skills.
Досвід роботи в резюме
Досвід роботи прописуємо починаючи з останнього, рухаючись в минуле. Ось тут важливий момент. Починайте опис не з функціоналу, а з досягнень. Бо цікаво не те, що ви робили, а те, що ви зробили, чого досягли на своїх останніх місцях роботи. Якщо ви маєте великий досвід роботи і багато компаній, в яких ви працювали, опишіть декілька останніх. Те, що ви робили 10-15 років тому, не дуже цікавить роботодавця. Йому важливо розуміти, чим ви займалися останні декілька років і яким чином ваша робота була корисна компанії.
Спробуйте описати ваш функціонал через досягнення, використовуючи якісні та кількісні показники. Скільки заходів, які проєкти, який відсоток збільшення продажів, який відсоток зменшення операційних витрат, на скільки млн збільшився чистий прибуток в💲тощо.
Якщо ви залучалися до проєктів поза основною роботою і ці проєкти позитивно підсвічують ваш досвід та є релевантними до посади, на яку ви подаєтеся, сміливо розписуйте їх у розділі «Додаткові проєкти».
Освіта в резюме
Освіта завжди, як і досвід роботи, вказується в порядку, починаючи від найновіших. І курси або майстер-класи, які ви пройшли п’ять років тому, краще не вказувати, хіба що там є MBA або дуже фундаментальне навчання, яке допоможе вам сьогодні. Також не потрібно писати списки всіх вебінарів, семінарів та тренінгів, в яких ви брали учать. 4-5 ключових, які, знову ж таки, стосуються посади та вашої спеціалізації.
Додаткова інформація в резюме
Далі можна вказати додаткові навички, якими ви володієте. Знання мов, специфічних програм та програмного забезпечення. Будь ласка, приберіть із розділу навичок MS Office, Word, Excel, Internet. Сьогодні за замовчуванням людина володіє цими навичками.
Якщо ви вирішите описати свої особисті якості, обов’язково вкажіть, як це позначається на вашій роботі. Наприклад: «Комунікабельна – знайду спільну мову навіть із найбільш вибагливим клієнтом, завжди у гарних відносинах із колегами і готова підказати та зорієнтувати у разі необхідності з усіх питань у рамках моїх компетенцій». Просто перелік: комунікабельна, пунктуальна, стресостійка — виглядає дуже шаблонно і не додає жодної вартості вашому резюме.
Пишіть резюме так, щоб ви самі себе захотіли запросити на співбесіду. І пам’ятайте, що у вас є тільки один шанс на перше враження і воно має бути досконалим.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора