Facebook Pixel

Правила успішної співбесіди: як справити враження на роботодавця

Аліса Батюк
менторка, карʼєрна консультантка, експертка платформи з розвитку карʼєри Happy Monday

Під час влаштування на нову роботу в середньому інтервʼю триває 30-50 хвилин, і для того, щоб успішно його пройти, достатньо якісно відповідати на запитання. Чи дійсно це так? Про це The Page розповіла Аліса Батюк, менторка, карʼєрна консультантка, експертка платформи з розвитку карʼєри Happy Monday.

Справді, самопрезентація та вміння відповідати на запитання рекрутерів – це важлива навичка, яка відіграє не останню роль у тому, яке враження ви справляєте на роботодавця. Однак є ще ряд факторів, які варто враховувати, якщо ви прагнете отримати омріяний оффер.

Як підготуватися до співбесіди

Ні для кого не секрет, що до інтервʼю слід готуватися. Проте в реальності більшість кандидатів нехтують цим, і дарма.

Дізнайтеся більше про компанію

Ми живемо в часи, коли вже недостатньо бути «просто класним спеціалістом», щоб отримати роботу. Та й ви, напевно, не прагнете працювати будь-де, а хочете, щоб роботодавець цінував вас.

Не лінуйтеся погортати сайт, соціальні мережі та карʼєрну сторінку роботодавця, почитайте відгуки на популярних сайтах. Буде класно, якщо ви знатимете про ключові продукти, проєкти або клієнтів компанії, а на інтервʼю детально розпитаєте про них чи будете давати більш релевантні відповіді під час розмови.

Визначте свої зарплатні очікування

Зробіть дослідження ринку, проаналізуйте, які зарплати пропонують компанії та які очікування є у кандидатів з вашої сфери. Потім оцініть вартість ваших послуг та сформулюйте ваші зарплатні очікування.

Якщо боїтеся, що сума занадто мала або велика, вкажіть вилку (від – до) і попередьте, що готові до переговорів.

Продумайте відповіді на стандартні запитання та підготуйте запитання до рекрутера

Живемо в прекрасні часи: за допомогою бота Google можна пройти тестове інтервʼю, за першим же посиланням в пошуку — знайти мільйон запитань, які зазвичай ставлять рекрутери спеціалістам вашого профілю, а в LinkedIn — отримати карʼєрну консультацію від експерта. Обирайте будь-який із цих способів, що вам подобається, та тренуйтеся проходити співбесіди.

Але не забудьте про те, що не менш важливо розпитати рекрутера про все, що вас цікавить. Будь ласка, залиште запитання про графік роботи наостанок (або взагалі не ставте — скоріше за все, про це писали в описі вакансії), натомість присвятіть цей час тому, щоб дізнатися більше про команду, основні виклики та культуру компанії.

Як поводити себе на співбесіді

Довіртеся рекрутеру

Рекрутер точно краще за вас знає, які компетенції він хоче перевірити та на які запитання важливо почути відповідь — не варто ставити під сумнів його професіоналізм. Звісно, якщо питання порушують етичні норми, миритися з цим не треба, але в іншому випадку просто відповідайте.

Якщо ви не зрозуміли, чому ставлять те чи інше запитання, можна уточнити це у рекрутера, проте не коментуйте в стилі «ваші питання якісь дурні, я не буду на це відповідати», якщо не хочете псувати свою репутацію.

Продайте себе

Коли ми шукаємо роботу, насправді ми шукаємо людину, яка буде платити гроші за наші послуги. Тримайте це в голові протягом усього процесу.

На інтервʼю роботодавцю не цікаво слухати про те, як у третьому класі ви мріяли стати тим, ким ви є зараз, чи як класно ви вмієте вишивати хрестиком (якщо ви, звісно, не швачка). Згадайте про свої основні досягнення і факапи, чому вони вас навчили, як цей досвід допоміг вам стати професіоналом — і підкріплюйте всі свої відповіді цікавими та релевантними прикладами.

Випромінюйте впевненість

Співбесіда — це не іспит, тут немає правильних і неправильних відповідей. Цілком імовірно, що ви не знатимете, що сказати на якесь питання, але не треба цього соромитись. Попросіть хвилинку, щоб подумати, або імпровізуйте — вміння бути гнучким теж важливе в сучасному світі.

Ставтеся до інтервʼю як до корисного досвіду (а він буде корисним у будь-якому разі), а не як до чогось жахливого. Ви з рекрутером в одному човні, бо обидва зацікавлені в тому, щоб якісно провести співбесіду та закрити вакантне місце в компанії :)

Як себе поводити після співбесіди

Хоч запитання вже закінчились, найцікавіше ще попереду.

Зробіть follow-up

Після завершення розмови напишіть рекрутеру короткий лист із подякою за цікаву розмову, надішліть додатковий файл із вашим портфоліо або іншою корисною інформацією.

Додайте, що з нетерпінням очікуєте на подальшу комунікацію і відкриті до уточнювальних запитань, якщо такі виникнуть. Проте не будьте занадто навʼязливим.

Запитайте про детальний фідбек

Запамʼятайте, що відмовляють не вам, а вашому досвіду і навичкам. У разі отримання відмови ввічливо попросіть деталізувати зворотний звʼязок та поясніть, що ви б хотіли в майбутньому стати частиною команди, тому важливо розуміти, що слід покращити.

Отримавши фідбек, проаналізуйте, що варто змінити в резюме або під час співбесіди, щоб не наступати на ті ж граблі. Майте на увазі, що не всі рекрутери дадуть вам відповідь, і це теж окей. В такому разі проаналізуйте процес зі свого боку (але критично), зробіть висновки та займіться покращенням тих навичок, яких вам не вистачило для переходу на наступний етап.

Сфокусуйтеся на потребах компанії та переконайте роботодавця, що саме ви можете їх задовольнити. Так завершуються успішні співбесіди.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора