Що робить бізнес більш стійким під час війни
Більш як половина респондентів готувалися до повномасштабного вторгнення росіян і мали прописані алгоритми дій на цей випадок. Про це йдеться в результатах дослідження, проведеного консалтинговою групою One Philosophy. The Page наводить його основні результати.
Які управлінські рішення виявилися найбільш корисними під час війни
До рішень, які було ухвалено в довоєнний час і суттєво вплинули на стійкість компаній, дослідники віднесли:
- формування сильного бренду;
- розвиток довіри до компанії;
- чітку стратегію розвитку з огляду на можливі загрози;
- гнучкість системи ухвалення рішень;
- прозорість бізнесу.
Більш як половина респондентів (55%) сказали, що з початку війни їхня компанія зазнала економічних втрат, а 45% зазначили часткове зростання доходів.
Що робив бізнес, щоб встояти під час війни
Дослідники виділили основні заходи, які компанії зробили для підвищення своєї економічної стійкості:
- побудова нових зв'язків;
- відкриття нових ринків і напрямів, вихід на міжнародні ринки збуту;
- залучення міжнародних інвестицій;
- фандрейзинг (залучення фінансових ресурсів у вигляді пожертвувань через переконання інших у тому, що діяльність вашої організації заслуговує на увагу та підтримку – The Page);
- підвищення цін на товари та послуги.
Кожна друга опитана компанія розгорнула свій кризовий штаб у перші дні війни. 20% компаній мали кілька таких штабів – на гірший випадок.
74% керівників зазначили, що їм вдалося обійтися без звільнень працівників, 10% суттєво знизили кількість працівників, а 16% розширили свої команди.
Дослідження ґрунтується на 30 інтерв'ю керівників бізнесів і організацій із 12 галузей. З-поміж учасників – представники компаній «Нібулон», Vodafone, Rozetka.ua, McDonald's, EVA, SkyUp!, «Добробут», «Укрзалізниця», а також Патрульної поліції України, Національного центру «Український Дім», мережі «Рідні. Медтехніка», «Мистецького Арсеналу», Суспільного мовлення та інші.
Період проведення інтерв'ю: листопад – грудень 2022 року.