Більшість компаній готувалися до війни – дослідження

Що робить бізнес більш стійким під час війни

Більш як половина респондентів готувалися до повномасштабного вторгнення росіян і мали прописані алгоритми дій на цей випадок. Про це йдеться в результатах дослідження, проведеного консалтинговою групою One Philosophy. The Page наводить його основні результати.

Які управлінські рішення виявилися найбільш корисними під час війни

До рішень, які було ухвалено в довоєнний час і суттєво вплинули на стійкість компаній, дослідники віднесли:

  • формування сильного бренду;
  • розвиток довіри до компанії;
  • чітку стратегію розвитку з огляду на можливі загрози;
  • гнучкість системи ухвалення рішень;
  • прозорість бізнесу.

Більш як половина респондентів (55%) сказали, що з початку війни їхня компанія зазнала економічних втрат, а 45% зазначили часткове зростання доходів.

Що робив бізнес, щоб встояти під час війни

Дослідники виділили основні заходи, які компанії зробили для підвищення своєї економічної стійкості:

  • побудова нових зв'язків;
  • відкриття нових ринків і напрямів, вихід на міжнародні ринки збуту;
  • залучення міжнародних інвестицій;
  • фандрейзинг (залучення фінансових ресурсів у вигляді пожертвувань через переконання інших у тому, що діяльність вашої організації заслуговує на увагу та підтримку – The Page);
  • підвищення цін на товари та послуги.

Кожна друга опитана компанія розгорнула свій кризовий штаб у перші дні війни. 20% компаній мали кілька таких штабів – на гірший випадок.

74% керівників зазначили, що їм вдалося обійтися без звільнень працівників, 10% суттєво знизили кількість працівників, а 16% розширили свої команди.

Дослідження ґрунтується на 30 інтерв'ю керівників бізнесів і організацій із 12 галузей. З-поміж учасників – представники компаній «Нібулон», Vodafone, Rozetka.ua, McDonald's, EVA, SkyUp!, «Добробут», «Укрзалізниця», а також Патрульної поліції України, Національного центру «Український Дім», мережі «Рідні. Медтехніка», «Мистецького Арсеналу», Суспільного мовлення та інші.

Період проведення інтерв'ю: листопад – грудень 2022 року.

Читати на The Page