Український бізнес після 24 лютого зазнав великих втрат. Але загалом він не лише вистояв, а й поповнився новими гравцями. YouControl Market проаналізував, які напрями діяльності та регіони обирали нові бізнеси в Україні у воєнному році.
Реєстрація нових бізнесів в Україні після 24 лютого 2022 року
Загалом у період з 24 лютого 2022-го до 12 лютого 2023 року в Україні було зареєстровано 17,1 тис. нових компаній і 178,5 тис. ФОП.
Очікувано найменше реєстрацій було в березні: 14 нових компаній і 2050 ФОП. Однак потім почалося швидке відновлення темпів відкриття нових бізнесів або переоформлення старих на нові юридичні особи. Піка було досягнуто у вересні: 2082 компанії та 20 298 ФОП.
За словами фінансового аналітика YouControl Романа Корнілюка, фундаментальними передумовами для старту економічного відновлення стали звільнення від окупації північних регіонів і адаптація бізнесу до нових умов, насамперед налагодження нових логістичних маршрутів і перезапуск експорту «зерновим коридором». Оптимізму бізнесу надавали й значні успіхи ЗСУ у звільненні Харківщини.

Динаміка реєстрації нового бізнесу
Хвиля масштабних ракетних ударів по об'єктах критичної інфраструктури, атаки міст дронами-камікадзе та, як наслідок, регулярні відключення електроенергії знизили бізнес-активність у 4-му кварталі. У грудні відкрилися 1869 компаній і 12 056 ФОП. І хоча січень нового 2023 року додав ще менше компаній — 1505, кількість нових ФОП різко зросла — 17 061.
Топсфери для нових бізнесів у 2022 році
Найпоширенішими секторами для новостворених ФОП за воєнний час стали:
- комп'ютерне програмування – 20,9 тис. або 12% загальної кількості;
- роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах (6,2%);
- вантажний автомобільний транспорт (5%).
Види діяльності ФОП, що посіли четверту та п'яту сходинки, пов'язані з наданням населенню послуг у сфері роздрібної торговлі. Підприємці обирали для себе КВЕД «роздрібна торгівля через мережу інтернет» (e-commerce) і «діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування».

Топ-сфери для нових бізнесів у 2022 році
Нові компанії найчастіше обирали для роботи напрямок неспеціалізованої оптової торгівлі – 7,7%. Також популярними були вирощування зернових, бобових і олійних культур (5,4%) і надання в оренду нерухомого майна (4,1%).
На популярність галузей для відкриття нових бізнесів насамперед впливали два чинники:
- розрахунок на отримання валютної виручки (IT, агро, експорт деревини);
- споживчий попит на базові продукти першої необхідності, який на макрорівні підтримано стабільністю бюджетних виплат.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
PUMA переосмислює гру: старт наймасштабнішої та найгучнішої кампанії року — "GO WILD"
Головна подія ресторанного бізнесу цієї весни – PRORESTO’25 в Одесі 28 квітня!