Навколо торгової марки Yaro, яка виробляє натуральні солодощі та комплекси корисного харчування, спалахнув скандал. Причина — фото на сторінці в Instagram власниці Юлії Привалової і невдалий анекдот про «бандерівців» у коментарях під ним. Це спричинило шквал критики від користувачів соцмереж та публічних особистостей, а також відмову рітейлерів, служб доставок від співпраці з Yaro. Що сталося, хто оголосив бойкот бренду та чи законно це, а також чим може обернутися цей скандал — у матеріалі .
Скандал із Yaro: що сталося
Уже понад тиждень громадськість обговорює скандал навколо бренду. Все почалося з того, що Привалова, яка також є дружиною сина покійного мера Харкова Геннадія Кернеса Данила Привалова і сестрою народного депутата від «Слуги народу» Володимира Козака, опублікувала в своєму Instagram селфі з чоловіком на Червоній площі біля Кремля. У коментарях її звинуватили в «сепаратизмі», у відповідь на що, власниця Yaro опублікувала недоречний анекдот про «бандерівців», який їх висміює.

Скандальна публікація власниці Yaro Юлії Привалової. Скріншот: Сергій Стерненко
Реакція соціальних мереж на анекдот Привалової про «бандерівців»
Після цього вона піддалася ще більшій критиці, ніж після самого фото. І хоча публікацію незабаром видалили, під публікаціями Привалової та Yaro користувачі з сарказмом писали про анекдот, нагадували, що засновниця нашкодила своїй репутації, називали «малороскою» тощо.
Незабаром з'явилися і коментарі компетентних осіб у цій сфері. Наприклад, директор мережі магазинів «Рідні Медтехніка» Олексій Давиденко на своїй сторінці в Facebook написав, що для нього бренд безпосередньо пов'язаний із його власником, а власник — з брендом і поведінка власника впливає на ставлення до бренду.
Водночас блогер Сергій Стерненко закликав відмовитися компанії та установам від співпраці з Yaro, що вони й зробили.
Керівник відділу цифрового маркетингу VARUS Поліна Левитська написала, що якщо жарти про Україну будуть такі недоречні, то це для неї «червоне світло».
«Вважаю, що потрібно дуже обережно ставити питання мови, релігії, національності, політики і сексуальних меншин. Просто не варто жартувати з вогнем, тим більше, якщо ти живеш і ведеш бізнес на території своєї країни», — написала вона.
Нардеп від фракції «Європейська Солідарність» Володимир Ар'єв написав, що раніше купував продукцію компанії, але більше цього не робитиме і закликав читачів чинити так само.
Скандал з Yaro: відповідь Привалової та самої компанії
Привалова пізніше опублікувала новий пост українською мовою під фото прапора нашої країни. За її словами, ситуація нібито вирвана з контексту.
«Щодо анекдоту, то я не переслідувала мети образити ним когось. Я щиро прошу вибачення, якщо це обурило чиїсь почуття», — написала вона, додавши, що людину визначають не анекдоти, які вона розповідає, а те, що вона робить, де та як живе.

Пост, де Юлія Привалова вибачається. Скріншот: Instagram
На офіційній сторінці Yaro в Instagram майже за тиждень після публікації фото Привалової, написали, що «не згодні з низкою звинувачень і вірусних інформаційних атак у соцмережах і вибачилися перед тими, «чиї почуття образили».
«Уявлення про антипатріотичність компанії Yaro абсолютно помилкове. Ми бажаємо Україні процвітання і сподіваємося й надалі робити свій значний внесок в її розвиток», — заявили там, додавши, що ідея заснування компанії з самого початку була винятково українською.
Хто відмовився працювати з Yaro
Водночас ряд компаній вже відмовилися від співпраці з Yaro, що може загрожувати втратою не тільки репутації, а й прибутковості для бренду. Мова йде про такі компанії:
- Rozetka;
- Сільпо;
- Winestore;
- Алло;
- мережа кав'ярень «Ідеаліст»;
- сервіси доставки Rocket і Glovo;
- Епіцентр;
- Ашан;
- онлайн-супермаркет Cooker.
попросило прокоментувати ситуацію в компаніях, щоб дізнатися подробиці. Так, наприклад, в Rocket нам розповіли, що в службі доставки були підключені три точки, і вона припинила їхню роботу, і умов договору про співпрацю з Yaro це не порушує.
«Їхня продукція також може бути представлена в асортименті наших партнерів, на який ми вплинути не можемо. Тобто, якщо ресторан/магазин вилучить продукцію з каталогу, то вона автоматично зникає з Rocket», — повідомили в компанії.
Натомість у самому Yaro на наш запит заявили, що найближчим часом компанія виступить із коментарями.