відвідало конференцію «Тренди здорового перекусу», організовану за підтримки бренду «Слов’яночка» компанії PepsiCo Ukraine. Ми занотували, як підтримати своє здоров’я за допомогою правильного вибору продуктів, які тренди у харчуванні спостерігаються в Україні, та навіщо потрібні молочні продукти.
Про продукти правильного харчування

Як харчуватися смачно і корисно. Фото: Anastasiia Rozumna / Unsplash
За словами комерційної директорки Nielsen Ukraine Сніжани Абдуліної, необхідність проводити більше часу вдома через пандемію коронавірусу змінила звички. Так, 51% українців почали більше часу придиляти родині, 47% – більше прибирати, 52% – більше проводити часу в онлайн розвагах, 44% – більше готувати/пекти, 34% – навчатися вдома, 36% – працювати з дому, 30% – робити б’юті процедури вдома, 26% – використовувати відеодзвінки для зв’язку з близькими.

«Тренди Здорового Перекусу». Дослідження Nielsen Ukraine
За час пандемії на українському ринку став спостерігатися тренд турботи про здоров’я та здорове харчування. Тренд турботи про здоров’я був і раніше, але зараз він трансформувався.
«Українці завжди піклувалися про здоров’я. Якщо дивитись на довгостроковий тренд, ми постійно констатували факт, що у топ-5 переживань українців входить здоров’я. 10 років тому українці асоціювали турботу про здоров’я з базовими речами: більше проводити часу на свіжому повітрі, не їсти надзвичайно шкідливі продукти, відвідувати зал. На цьому в принципі піклування закінчувалось», – розповідає Абдуліна.
Проте зараз станом на кінець 2020 ˜– початок 2021 року українці почали дуже свідомо підходити до поняття піклування про здоров’я. Йдеться як про фізичне, так і про ментальне здоров’я. Люди ретельніше обирають, як правильно харчуватись, які конкретно продукти харчування підходять саме їм, як харчуватися збалансовано тощо. Українці почали уважно ставитись до того, що вони споживають, коли і як.

«Тренди Здорового Перекусу». Дослідження Nielsen Ukraine
За часи пандемії змінився кошик споживача. Українці почали робити фокус на свіжі продукти: овочі, фрукти, м’ясо та морепродукти. Водночас нас можна назвати молочною нацією: 61% українців обов’язково у свій кошик додасть щось молочне. Також високим рівнем попиту з часів початку пандемії користуються соки, сокові напої. Загалом 13% українських споживачів почали купувати бренди локального виробництва.
Ключовий пріоритет покупців має суперечливу, але яскраву тенденцію.
Українцям важливо, щоб продукт був здоровий, інгредієнти прості, зрозумілі та поживні. Проте вони не готові жертвувати смаком. Тобто одним із ключових пріоритетів, який українці очікують від продуктів та напоїв, – це те, щоб продукт був збалансованим як з точки зору корисності, так і з точки зору смаку.

«Тренди Здорового Перекусу». Дослідження Nielsen Ukraine
Споживачі потребують здорових альтернатив. Під час пандемії українці стали більше купувати органічних продуктів, продуктів без цукру, вегетаріанських продуктів, напоїв на рослинній основі та натуральних. А Європою поширюється тренд на йогурти без цукру. Наприклад, у Швеції продукти без цукру приносять половину продажів новинок: 55% всіх новинок у 2020 році припало на йогурти без цукру, або з низьким рівнем жиру.

«Тренди Здорового Перекусу». Дослідження Nielsen Ukraine
Щодо раціону здорового харчування
Оксана Скиталінська – лікарка-дієтолог, віцепрезидентка Асоціації дієтологів України, засновниця Академії Довголіття розповіла про раціон здорового харчування, а саме, що має входити у тарілку здорового харчування. Раціональне харчування – це свідомий підхід до того, що саме людина кладе собі у тарілку щодня.

«Тренди Здорового Перекусу». Презентація Оксани Скиталінської.
«Їжа – один із найпотужніших засобів впливу на здоров’я, самопочуття, реакцію, настрій та довголіття. На нашій тарілці мають бути у певному балансі: білкові продукти, зернові продукти, овочеві, фруктові та ягідні», – розповідає вона.
Харчування обов’язково має бути різноманітним та збалансованим. Наприклад, броколі – дуже корисні. Але якщо людина щодня їстиме піввідра броколі – користі буде мало. Також харчування має відповідати способу життя: наприклад, якщо людина займається спортом – то потрібно більше білку та свіжих овочів.
Про важливість молочних продуктів
Молочні продукти є одним із джерел якісного білка, який легко засвоюється. Біохімія молочних продуктів за своїм хімічним складом – це цілий коктейль біологічних сполук, який позитивно впливає на наше здоров'я. Вони низькокалорійні, містять корисний молочний жир, корисний молочний білок, вітаміни А, D, E, мають багато легко засвоюваного кальцію, а також фосфор. Кальцій, який є в молочних продуктах, сприяє профілактиці каменів у нирках. Молочні продукти – це профілактика раку кишківника, кровотворення, нервової та м'язової систем, контроль тиску крові, здоров'я кісток, здоров'я ясен.

«Тренди Здорового Перекусу». Презентація Оксани Скиталінської.
На жаль, у людей із віком погіршується стан кісток та розвивається остеопороз. За статистикою, практично кожна третя жінка та кожен п’ятий чоловік у віці 50+ мають ознаки остеопорозу. Найважливіше – остеопороз можна попередити у молодому віці завдяки споживанню кальцію.
У різному віці кількість кальцію, яка необхідна організму людини, змінюється. І особливо багато потрібно людям старшого віку. Молочно-овочевий раціон має складати основу харчування.

«Тренди Здорового Перекусу». Презентація Оксани Скиталінської.
За словами Оксани Скиталінської, молочні продукти мають надзвичайно високу біологічну цінність, оскільки вони складаються з різних видів білку. Для гарного самопочуття людському організму щоденно потрібно 20 різних амінокислот. 8 амінокислот в організмі не синтезуються і можуть поступати лише з продуктами харчування. Такі амінокислоти насамперед містяться у продуктах тваринного походження: молочні та яєчні продукти. Ці вісім незамінних кислот є будівельними «блоками» для синтезу ДНК, гормонів, імунних клітин та антитіл, гемоглобіну та транспорту кисню, ферментів та оновлення всіх тканин.

«Тренди Здорового Перекусу». Презентація Оксани Скиталінської.
Ще одним важливим компонентом є молочний цукор, або лактоза. Він міститься лише у молочних продуктах та дає енергію і є джерелом для корисних лактобактерій, що корисні для мікрофлори кишечника.
«Лише невелика кількість людей можуть погано переносити лактозу. Але так генетично склалося, що українці мають гарно переносити лактозу. Вона під впливом кисломолочних бактерій розділяється на два цукри: лактозу та галактозу, які дають енергію клітинам кишечника та є основою нашого довголіття», – розповідає Оксана Скиталінська.
Якщо у людини мало лактобактерій – це означає, що людина починає старіти. Це такий маркер молодості.
Здорове харчування — тренд, який не застаріє. Сучасний українець зможе обрати продукти, які поєднують смак і користь.