- Сонечко, а купи мені «Пепсі»?
І Сонечко, обтяжений постійною боротьбою за виживання в окремо взятому законодавчому органі середньої за розміром і дуже демократичної держави, раптом розуміє, що його Нове Щастя вимагає не газований напій, а годинник. І посилає Сонечко свого бойового помічника в магазин в центрі столиці щоб купив він там годинник для Нового Щастя.
Рішуче прогуглів вартість годинника по дорозі, бойовий помічник з'являється в царстві високоточних швейцарських механізмів, в королівстві «Пепсі» і «Халка», в султанаті найбільш затребуваних годинників в світі, де його зустрічають дві тітки — одна в футболці Balmain, друга в тапочках, що віддалено нагадують балетки. Стомлено вислухавши прохання бойового помічника народного з народнійших депутатів, вони повідомляють йому, що «про що Ви говорите? Так Ви знаєте, що це одна з найбільш затребуваних моделей на ринку і що вона кожен (зауважте кожен, включно з вихідними та святковими днями — коментарі автора) день отримують більше 20 запитів саме на цю модель, і що можуть вони запропонувати ось це, але за 40 000». Бойовий помічник, який не чекав зіткнутися з настільки просунутим сервісом на 30-тому році незалежності, набирає Сонечко і в двома словами описує йому ситуацію. На що Сонечко відповідає йому, що на 40 000 йому його Нове Щастя ще не...
Отже, якщо ви ще не здогадалися, то мова йде про «Ролекс», символ і статус успіху і найбільш відомомий бренд годинників. Але чи це так?
Чи знаєте ви, що:
- Щорічно в світі виробляється більше 1 200 000 годинників «Ролекс».
- Саме «Ролекси» підробляють найбільше. За різними оцінками, до 3 000 000 копій, копій близьких до оригіналу і відвертих підробок викидається щороку на ринок за ціною від $100 до $1000 (вже з досить пристойним швейцарським механізмом).
- «Ролекси» не виробляються руками. Це роботизоване виробництво.
- У «Ролекса» немає складних годинників. Немає турбійонів, вічних календарів і репетирів. «Ролекс» не можна віднести до високого часового мистецтва. Це не Haute Horlogerie.
- У «Ролекса» немає титанових моделей, немає бронзи, немає кераміки і полімерів. Все або сталь, або золото, або платина. Рідкість — шкіряні або каучукові ремінці.
- Колекції роками не змінюються, дизайн залишається практично незмінним.
- Ви коли-небудь бачили механізм «Ролекса»? Ні? А чому? Тому що ви не знайдете модель з відкритою задньою кришкою, як у Brequet, Omega або навіть у деяких Tag Heuer.
- «Ролекс» не ламається — міф. Ніхто і ніколи не бачив статистику по гарантійним ремонтам.
- Купівля «Ролекса» — інвестиція в майбутнє? Ви серйозно? За скільки ви продасте свій Datejust або Daytona за пару років? А за 10? Це Daytona Пола Ньюмана продалася за $17.75 млн в Нью-Йорку. А чому? Тому що Пол Ньюман.
Так, «Ролекси» — прекрасні годинники, повагу викликає якість обробки деталей, механізм і маркетинг бренду. Але якщо ви хочете Годинники, саме Годинники з великої літери, то ринок набагато більше ніж «Пепсі» і «Халк». На ринку є Brequet (c 1775 року, тоді як «Ролекс» існує з 1915-го), є Omega, яка колись досить успішно змінила «Ролекс» на Seamaster Diver 300, є креативні Urwerk і поки ще незатребувані на нашому ринку MB&F і, звичайно ж, є Richard Mille, за яким зараз йде справжнє полювання.
Так, «Мерседес» — хороша машина, але «Роллс-Ройс» — це мистецтво.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора