Facebook Pixel

Про скандал із деревиною, топтовари та новий магазин: в ІКЕА розповіли про плани компанії в Україні

В IKEA довго вивчали, чим Київ відрізняється від інших міст. Фото:  IKEA

В IKEA довго вивчали, чим Київ відрізняється від інших міст. Фото: IKEA

За півтора року роботи в Україні шведська корпорація IKEA розширила свій асортимент у півтора раза та працює над тим, щоб задовольнити попит українців на креативні рішення планування простору.

Про те, як обирають товари для українців і чим завершилися перевірки в компанії після звинувачення у використанні нелегально зрубаної деревини, завезеної з України, розповіла в інтерв'ю The Page виконавиця обов'язків заступника менеджера ІКЕА в Україні Ольга Ільчишина.

Про асортимент IKEA в Україні

Виконавиця обов'язків заступника менеджера ІКЕА в Україні Ольга Ільчишина. Фото: IKEA

Виконавиця обов'язків заступника менеджера ІКЕА в Україні Ольга Ільчишина. Фото: IKEA

Як в IKEA добирають асортимент для українців? Чи ґрунтується компанія на якихось дослідженнях?

Telegram Logo

– Перед виходом на новий ринок IKEA традиційно здійснює home visits — візити в домівки, щоб краще дізнатися про спосіб життя мешканців певної країни. Дуже важливо розуміти, де і як люди живуть, працюють і спілкуються. А їхній простір якраз відображає ці моменти.

Перш ніж вийти на український ринок, ми довго та ретельно його вивчили — відвідали багато осель українців, щоб дізнатися про їхні життєві звички, уподобання, потреби та бажання. Крім того, ми досліджували особливості країни, щоб сформувати відповідний асортимент продукції.

Ми проаналізували життя людей та звернули увагу на те, як місто розташовується вздовж лівого та правого берега, де міститься бізнес-центр Києва та де збираються люди, щоб піти в кафе чи ресторан. Ми хотіли зрозуміти культурну історію та те, чим Київ відрізняється від інших міст.

До того ж ми помітили, що ринок нерухомості стрімко розвивається, з’являються нові комплекси на околицях міста, як-от «Комфорт Таун». Ми вивчали старі будівлі та хрущовки. Нам дуже важливо розуміти відмінності між різними типами житла, щоб запропонувати асортимент, який відповідає потребам покупців.

Перед виходом на ринок IKEA вивчала, як живуть українці — і в хрущовках, і в будинках відомих ЖК. Фото: IKEA

Перед виходом на ринок IKEA вивчала, як живуть українці — і в хрущовках, і в будинках відомих ЖК. Фото: IKEA

Ми відвідали низку квартир, де живуть люди з різними доходами. Поговорили з ними про те, що їх хвилює, чого їм не вистачає та коли вони планують ремонтувати свої квартири.

Наші результати в Україні показують, що є велика потреба в креативних рішеннях для зберігання речей через обмеження житлового простору. Продажі ІКЕА в Україні виправдали наші дослідження, адже особливим попитом користувалися товари для зберігання, від простих коробок і шаф до нашого модульного ряду PAX.

Чи зважає компанія на низьку купівельну спроможність в Україні порівняно з європейськими країнами?

– На всіх ринках, де ми починаємо свою діяльність, наша місія полягає в тому, аби запропонувати рішення для дому, котрі поєднують чудовий дизайн, функціональність і якість, а також доступність для якомога більшої кількості людей. Перед виходом на ринок проводимо дослідження, щоб зрозуміти, яка частина асортименту буде особливо важлива місцевим жителям. Так відбувалося й під час виходу на ринок України.

Що входить до десяти найпопулярніших товарів, які купують українці?

– Коли ми вийшли на український ринок, то помітили, що українці цінують свою кухню, адже саме на ній найчастіше збирається родина та друзі. Їжа – важлива частина української культури, і ми спостерігаємо попит на кухонне приладдя.

Серед найпопулярніших товарів ІКЕА в Україні: тарілка OFTAST, вішак SPRUTTIG, губка SVAMPIG, ролик для чищення одягу BÄSTIS, склянка POKAL, модуль для зберігання взуття MURVEL, коробка для зберігання PÄRKLA, кошик BOAXEL, банка IKEA 365+, кухонний рушник RINNIG.

У Швеції зрозуміли, що їжа – важливий аспект української культури. Фото: IKEA

У Швеції зрозуміли, що їжа – важливий аспект української культури. Фото: IKEA

Коли плануєте розширити асортимент?

– Ми почали свою діяльність в Україні з пропозиції, що налічувала 3600 найменувань з усіх сімейств та стилів нашого асортименту. Завдяки відкриттю магазину міського формату IKEA в Києві наші українські покупці можуть обирати речі вже серед 5 тис. товарів і рішень для дому.

Зовсім нещодавно ми запустили новий ігровий асортимент, який складається з ергономічних меблів і smart-аксесуарів, які дають змогу кожному легко створити ідеальний ігровий простір. Ми постійно вивчаємо попит на різні категорії наших товарів в Україні, щоб краще задовольняти потреби покупців.

Про нові магазини IKEA в Україні

Багато українців були за кордоном і знають, наскільки круто, коли IKEA не в гостях, а в себе вдома, де панує неповторна атмосфера. Чи планує компанія будівництво окремого магазину?

– Ми постійно працюємо над тим, аби задовольнити потреби наших українських покупців. Щоб оптимізувати досвід роботи з клієнтами, ми вирішили відкрити перший магазин IKEA в міському форматі. Це дало можливість зробити товари ІКЕА більш доступними для покупців. Ми прагнемо розвивати та покращувати взаємодію з покупцями як у фізичному, так і в онлайн-магазині.

У Нідерландах IKEA має півтора десятка власних магазинів. В Україні — один магазин у ТРЦ «Блокбастер». Фото: IKEA

У Нідерландах IKEA має півтора десятка власних магазинів. В Україні — один магазин у ТРЦ «Блокбастер». Фото: IKEA

Чи розглядають в IKEA можливості виходу в регіони України? Які з них ви вважаєте перспективними?

– Наша мета – бути доступними для людей, тому IKEA створює нові формати, що дають їй змогу бути ще доступнішою, комфортнішою та екологічнішою і сьогодні, і в майбутньому. Переважно ми зосереджені на онлайн-послугах і розвиваємо багатоканальне середовище, в якому постійно з'являються канали продажів та формати, що відповідають новій споживацькій поведінці та свіжим тенденціям. Водночас ми вважаємо, що все варто робити крок за кроком.

Нещодавно в компанії обіцяли другий магазин. Коли сподіватися на відкриття?

– Ми радо поділимося своїми планами щодо розширення, щойно настане час.

У чому полягає українська специфіка роботи з погляду іноземних ритейлерів?

– У кожній країні є своя система ведення діяльності, котра потребує часу на адаптацію до неї. Ми співпрацюємо з усіма зацікавленими сторонами в Україні, щоб виконувати нашу роботу найбільш ефективно та створювати товари IKEA, доступні ще більшій кількості українців.

Як ставитеся до контрафактних магазинів, які продають товари компанії? Чи допомагає держава боротися з ними?

– Ми приділяємо особливу увагу вибору автентичних товарів для наших покупців. ІКЕА відібрала 5 тис. найменувань, які відповідають потребам людей із різними смаками, бажаннями та прагненнями в облаштуванні дому.

Водночас нам дуже важливо захистити права інтелектуальної власності, пов’язані з брендом IKEA. Ми відчуваємо велику відповідальність перед нашими покупцями і хочемо, щоб вони завжди могли довіряти бренду IKEA та знали, що насправді має відношення до нього, а що ні.

Коли українці зможуть купувати продукти бренду, зокрема знамениті фрикадельки від IKEA?

– Ми знаємо, що в Україні дуже розвинута культура харчування і хотіли б привнести її в наші магазини в Україні, адже в нас є унікальні продукти IKEA. Радо поділимося своїми планами щодо цього питання, щойно настане час.

Про блокчейн-постачання в IKEA та скандал з українською деревиною

Результати розслідування: ІКЕА не використовує незаконно заготовлену деревину для виготовлення своїх товарів. Фото: GETTY IMAGES

Результати розслідування: ІКЕА не використовує незаконно заготовлену деревину для виготовлення своїх товарів. Фото: GETTY IMAGES

Щодо скандалу, пов'язаного з українською деревиною, у компанії IKEA минулого року заявляли, що перевірять постачальників, звинувачених у використанні нелегально зрубаної деревини, завезеної з України. Чи відомі результати перевірки?

– У IKEA вірять, що покращити стан лісів у світі можна лише за умови відповідального управління лісовим господарством. Працюючи пліч-о-пліч, а не поодинці, можна досягти набагато більших результатів у цьому питанні. Тому ми дуже серйозно ставимося до звітів і висновків громадських організацій та інших зацікавлених сторін.

Після звіту Earthsight ми негайно розпочали розслідування питань, щодо яких було висунуто звинувачення. Дослідження проводилися відповідно до суворих і комплексних вимог IKEA у сфері лісового господарства.

ІКЕА не використовує незаконно заготовлену деревину для виробництва своїх товарів. Розслідування третіх сторін, зокрема ТОВ «Легалліс» (Legallis LLC), яке передбачало відвідування лісових ділянок, та наше власне розслідування, проведене командою фахівців із лісового господарства, не показало жодних ознак того, що незаконно вирубана деревина потрапила в наш ланцюг постачання.

Працюючи в Україні разом із багатьма зацікавленими сторонами, зокрема з урядовими інституціями та екологічними групами, IIKEA продовжує брати участь в обговореннях питань подолання незаконних санітарних вирубувань в період тиші та вживати заходів у цьому напрямі.

Ми вважаємо, що був досягнутий певний колективний прогрес, і підтримуємо заходи, які FSC вживає в Україні для подальшого покращення ситуації з незаконним вирубуванням, зокрема щодо припинення роботи кількох власників, які порушили вимоги сертифікатів.

Крім того, IKEA підтримала введення нового національного лісового стандарту, і натепер ми впроваджуємо технологію блокчейн у наших українських ланцюгах постачання деревини, щоб забезпечити подальше його дотримання.

Коментарі

Всі новини