Як відпочивали українці в 2021 році. Фото: Dario/Unsplash
Найпопулярнішим видом дозвілля українців цьогоріч був перегляд фільмів і серіалів, а також приготування улюблених страв. Про це свідчать результати підсумкового річного онлайн-опитування соціологічної групи «Рейтинг».
Зазначається, що 18% та 36% опитаних дуже часто та часто дивилися фільми, а 11% і 26% — серіали. Приготування улюблених страв як дуже частий вид дозвілля назвали 19% респондентів, частий — 31%. Популярним видом дозвілля також було читання чи прослуховування книг, а також відвідування гостей.
Крім того, близько 40% відносно часто споживали алкоголь (20% не робили цього), третина займалися фізичними тренуваннями, фітнесом (стільки ж не робили цього), натомість йогою займалися лише 4%, це найменш популярне хобі серед опитаних. Водночас чверть часто переглядали спортивні матчі чи поєдинки, ще близько 5% – робили ставки на спорт.
Близько 40% опитаних цього року грали в різні ігри, найчастіше – в ігри на телефоні, дещо менше — в комп’ютерні й настільні ігри, а менш як 5% грали в боулінг чи більярд.
Водночас третина опитаних відносно часто займалися шопінгом чи їздили на природу і пікніки, близько 30% — часто або іноді ходили до кав’ярень, займалися фотографією, робили косметичні процедури, а чверть – займалися рукоділлям і духовними практиками. Згідно з даними опитування, третина українців відносно часто відвідували церкву, а кожен десятий цікавився тренінгами особистісного розвитку. Також, попри карантин, відносно часто цього року українці ходили й до ресторанів – близько 20%.
За рік кожен десятий респондент був у туристичних походах, подорожував Україною або виїжджав за кордон, а 12 — 15% в цьому році ходили по гриби чи збирали ягоди, 11% – на риболовлю, 2% – на полювання. Крім того, близько 20% опитаних займалися малюванням, 12% – ходили на танці, співи чи грали на інструментах. Значно рідше українці відвідували концерти чи фестивалі, кінотеатри, нічні клуби (менш як 10%), театр, музеї чи виставки (близько 5%).
Соціологи зазначають: що вищий дохід респондентів, то різноманітніші у них види дозвілля та їхня частота. Молодь частіше грає в ігри, займається спортом, ходить до кафе й ресторанів. Водночас читають і ходять до церкви частіше старші.
Результати дослідження також свідчать, що загалом жінки активніше за чоловіків цього року займалися кулінарією, робили косметичні процедури, займалися фото, рукоділлям і творчістю загалом, а також шопінгом. Жінки також відносно частіше дивилися фільми, серіали, займалися музикою, духовними практиками, читали книжки, ходили до церкви. Водночас чоловіки частіше дивилися спортивні матчі та поєдинки, грали в комп’ютерні ігри, рибалили, ходили в туристичні походи, робили ставки на спорт і споживали алкоголь.