Автосалон Autochina-2020 проходить у Пекіні з 26 вересня до 5 жовтня
Autochina-2020 року — традиційний міжнародний автосалон у Пекіні — було скасовано у квітні через пандемію коронавірусу. У серпні організатори повідомили, що салон відбудеться з 26 вересня до 5 жовтня.
Автосалон проходить у той час, коли автовиробники в усьому світі намагаються оговтатися від удару пандемії. Він надає їм можливість продемонструвати свої останні пропозиції та інновації, поспілкуватися з експертами та клієнтами.
«Гадаю, що це, ймовірно, єдиний автосалон світового рівня, який відбудеться цього року, хоча багато ще може статися, — сказав DW аналітик UBS Пол Гонг. — Багато нових моделей, які мали б бути представленими кілька місяців тому, зосереджені на цьому автосалоні. У цьому сенсі виставка є дуже важливою для галузі».
У Пекіні завжди показують багато концептів, так було й цього року. Але особливістю нинішньої експозиції є домінування електромобілів: серійних моделей і прототипів.
Так, Volkswagen представляє електричний позашляховик ID4. Він стане першим електромобілем на базі платформи MEB, виробленим у Китаї, і буде доступним уже на початку наступного року.
VW робить велику ставку на найбільший у світі ринок електромобілів. У травні в концерні заявили, що витратять майже 2 млрд євро на збільшення своєї частки у двох китайських виробниках електромобілів.
Концерн Daimler представляє 24 моделі Mercedes, зокрема й останню версію S-класу. Він також планує представити на китайському ринку нові електромобілі та гібридні моделі після позашляховика Mercedes-Benz EQC, який було представлено наприкінці 2019 року. EQC — це перший у Китаї електромобіль преміумкласу місцевого виробництва.
Керівник Daimler Ола Калленіус нещодавно повідомив, що компанія не розширюватиме виробництво в Німеччині, натомість інвестуватиме в китайський ринок.
Китайський партнер Daimler — компанія BAIC, яка зараз володіє 5% Daimler — розглядає можливість подвоєння своєї частки й отримання місця в раді директорів німецького виробника автомобілів преміумкласу. Це рішення BAIC потенційно може допомогти Daimler збільшити свою 49% частку в спільному підприємстві з BAIC.
І якщо європейські виробники переважно традиційні, то китайські компанії демонструють багато технологічних чудес. Так, Xpeng представила прототип летючого двомісного електричного транспортного засобу. Летючий електромобіль, який більше нагадує квадрокоптер, називається Kiwigogo.
Xpeng було засновано 2014 року, вона вже випустила на ринок дві моделі електромобілів: позашляховик G3 і седан P7. Серед інвесторів Xpeng такі технологічні компанії, як-от Alibaba і Foxconn. У серпні цей китайський виробник електромобілів провів IPO на Нью-Йоркській фондовій біржі й залучив $1,7 млрд.
Продажі автомобілів у Китаї в серпні зросли на 11,6% у річному вимірі, до 2,19 млн одиниць. Ринок зростає п'ятий місяць поспіль. Преміальний сегмент, у якому переважають німецькі бренди, показав себе ще краще. Його клієнти — люди із заощадженнями і кращою зайнятістю — продемонстрували вищу стійкість до економічного шоку, спричиненого пандемією, ніж середній клас.
«Китай відіграватиме важливу роль у глобальному контексті, бо ми прогнозуємо зниження продажів у Європі на 19,9% 2020 року проти падіння в Китаї лише на 9,2%, тому він забезпечує певну амортизацію для автовиробників, що працюють на обох ринках», — сказала Анна-Марі Байсден, глава департаменту автомобільної промисловості, країнових ризиків і галузевих досліджень Fitch Solutions.
Читайте в The Page:
- «Гарантований бюджет»: 10 нових автомобілів дешевше за комп'ютер;
- Електромазохізм: десять доводів не купувати електрокар.