Перше місце в рейтингу Fortune займає компанія Apple. Фото: unsplash / @bormot
Журнал Fortune опублікував список найшанованіших компаній світу, що складається з 332 компаній. Перше місце в списку посідає американська корпорація Apple, утримуючи лідерство вже 14 років.
Компанія Apple дістала такий результат не тільки тому, що виробляє один із найпопулярніших продуктів у світі, а й через підхід до управління репутацією.
Топ-10 шанованих компаній від Fortune:
- Amazon — найбільша у світі платформа електронної комерції;
- Microsoft — компанія, яка виробляє програмне забезпечення;
- Walt Disney — найбільший медіаконгломерат індустрії розваг у світі;
- Starbucks — американська компанія з продажу кави та однойменна мережа кав'ярень;
- Berkshire Hathaway — американська холдингова компанія;
- Alphabet — власниця Google;
- JPMorgan Chase — американський фінансовий холдинг;
- Netflix — американська розважальна компанія, постачальник фільмів і серіалів на основі потокового мультимедіа. Компанія повернулася до десятки кращих, бо під час пандемії була одним із найактивніших гравців на ринку;
- Costco Wholesale — найбільша у світі мережа складів самообслуговування.
Помітне зростання також продемонстрували компанії Walmart (управляє мережею оптової та роздрібної торгівлі) і Target — американська компанія, що управляє мережею магазинів роздрібної торгівлі, які посіли 11-те та 17-те місця відповідно, показавши найвищі рейтинги з 2008 (Walmar) і 2011 (Target) років. Водночас виробник мікросхем Nvidia, постачальник медичних послуг Abbott Laboratories і електронна платіжна система PayPal дебютували в топ-50.
А от компанія Facebook — власниця найбільшої соцмережі у світі — цього року до списку взагалі не потрапила, хоча в попередні роки вона входила до нього, а 2018 року навіть посідала 12-те місце. Ймовірно, такі результати пов'язані з репутаційними проблемами через політику конфіденційності компанії.
Контекст. У 2020 році список ста найдорожчих брендів поповнили одразу чотири компанії: Instagram, Tesla, YouTube і Zoom. Попри пандемію коронавірусу загальна вартість усіх брендів у рейтингу зросла на 9%, як порівняти з торішнім показником, і склала $2 трлн.