Надзвичайний і повноважний посол України в Туреччині Василь Боднар дав інтерв’ю виданню «Радіо Свобода», у якому розповів, на якій стадії перебуває реалізація будівництва центрів зі складання та ремонту «байрактарів» в Україні; коли буде готовий корвет, який турецька сторона будує для українських Військово-морських сил, і про потенційне спільне виробництво військово-транспортного літака Ан-178. публікує головне.
Боднар про виробництво «байрактарів» в Україні
Посол розповів, що в межах нещодавно підписаного меморандуму між Міноборони та турецькою компанією Baykar про локалізацію виробництва безпілотних апаратів Bayraktar в Україні вже розпочалися роботи з підшукування відповідної земельної ділянки для спорудження майбутніх центрів із випуску та ремонту БПЛА. За його словами, точно визначити часові рамки поки що важко, однак йдеться про місяці, а не роки.
«Та інформація, якою я володію, свідчить про повномасштабне виробництво безпілотних апаратів «з нуля», які можуть використовуватися як для потреб Збройних сил України, так і для постачання на ринки третіх країн. «Байрактари» зацікавили зараз багато країн, і вже є попередні контракти з деякими європейськими державами», — розповів він.
Боднар також нагадав, що в Україні вже «фактично створено спільне підприємство з виробництва нового типу безпілотних літальних апаратів – Akinci». Українська сторона постачає до цих безпілотників двигуни та низку компонентів.
Боднар про корвет для українського флоту
Посол зазначив, що Київ і Анкара співпрацюють у питанні будівництва корвету для українського флоту. Він додав, що сторони також домовилися про розширення співпраці у військово-морській сфері.
За оцінками Боднара, «майже зібраний» корвет для України можна буде побачити вже наступного року. Частина його оснащення буде вітчизняного виробництва.
Боднар про співпрацю в авіакосмічній галузі
За словами посла, наразі тривають переговори між турецькою та українською сторонами щодо потенційно спільного виробництва літака Ан-178.
«Зараз точного рішення я вам не скажу, оскільки не долучений до ухвалення остаточних рішень, але йдуть переговори безпосередньо між компаніями: з нашого боку «Антонов», а з турецького – представники військових, жандармерії та деякі компанії, які зацікавлені в перспективах перенесення виробництва на територію Туреччини, тобто це вже на рівні переговорів відповідних фахівців про те, як, коли та за яку ціну», — пояснив Боднар.
За його словами, для початку Україна пропонує Туреччині замовляти літаки на місцевих потужностях концерну, а вже потім йтиметься про часткове перенесення виробничих потужностей на турецьку територію.
«Тобто тут завжди треба дивитися – вкладати комерційний складник. Наскільки він є вигідним? Наскільки ми можемо поділитися нашими технологіями з турецькими колегами, щоб мати спільне виробництво? Або, можливо, розділити, оскільки Туреччина є частиною виробничого циклу Airbus А400 – постачає певні частини на пункти складання», — додав дипломат.
Контекст. У серпневому інтерв’ю президент Володимир Зеленський анонсував появу великого українського флоту до 2035 року. За його словами, до зазначеного строку в ньому будуть «і корвети, і військові катери, і малі підводні човни», і військові бази.