Facebook Pixel

Навіщо бізнесу івенти та як отримати з них максимум користі

Тарас Горбул
CEO & Founder агенції Superheroes.marketing

Після трьох років карантинного онлайну світовий бізнес із задоволенням повертається до офлайн-заходів. Підприємці прагнуть живого спілкування, налагодження контактів та неформальних зустрічей, тому активніше беруть участь у форумах та конференціях. Насичений сезон бізнес-івентів триває і в Україні. Український маркетинг-форум, Форум підприємців від Forbes, iForum, uTomorrow — ці та інші вітчизняні заходи збирають топових спікерів та сотні учасників, попри повітряні тривоги та обстріли.

Тренд на повернення в офлайн продовжуватиметься: згідно з дослідженням Research Dive, до 2028 року глобальна індустрія подій у світі зросте приблизно на 23 відсотки. Тож бізнес-івентів ставатиме тільки більше. Для українських підприємців це особливо актуально, адже зараз тема України знаходиться у світовому порядку денному. А отже представники бізнесу мають більше можливостей заявити про себе та встановити партнерства за кордоном.

Бізнес-івенти — це в першу чергу про спілкування. Проте насправді це ще й потужний маркетинговий інструмент. Яку користь бізнес може винести для себе з форумів та конференцій?

Як використати участь в івенті для бізнесу?

Для учасників відвідування форумів — це перш за все вихід за межі власного інформаційного вакууму, можливість познайомитись з іншими фахівцями у галузі, запозичити досвід та налагодити партнерства. Проте існують різні формати участі в івентах, кожен з яких має свої особливості та переваги.

Якщо ви слухач

QuoteГості бізнесового заходу мають можливість послухати ексклюзивну інформацію, аналітику, поради та лайфхаки від експертів у різних галузях. Однак просто слухаючи виступи, ви отримаєте всього 10% від потенційної користі івенту. Аби зробити участь в заході максимально ефективною, потрібно чітко сформулювати свою мету та діяти відповідно до неї.

Форуми надають слухачам безпосередній доступ до спікерів, а отже ви можете завчасно визначити, хто із заявлених у програмі гостей цікавить вас найбільше. Відповідно до цього складіть власний план дій на івенті — яких спікерів слід послухати, з ким ви плануєте познайомитись, яку інформацію про себе хочете донести. Без чіткої стратегії відвідування заходу буде просто розвагою, а не бізнес-інструментом.

На форумах також можна знайти свою цільову аудиторію, адже профільні івенти відвідують такі ж самі зацікавлені люди, як і ви. Завчасно продумайте самопрезентацію: вона має бути лаконічною та чітко відповідати на питання, хто ви та чим можете бути корисним. Будьте проактивними — не бійтесь підходити до інших учасників та ініціювати діалог.

Ще кілька порад для ефективної участі в івенті:

  • Обговорюйте з іншими учасниками ідеї для співпраці, знайдіть одне одного в соціальних мережах та спробуйте попередньо домовитись про зустріч. Так вам буде простіше відновити спілкування після івенту.
  • Генеруйте контент. Описуйте свої враження, діліться світлинами з форуму, тегайте нових знайомих. Це допоможе вам залишитись на зв’язку з іншими учасниками та знайти однодумців у соціальних мережах.
  • Беріть участь в неформальних заходах. Зазвичай саме афтепаті та вечірки стають джерелом інсайтів та корисних знайомств, тож не ігноруйте їх — відпочити встигнете потім.

Якщо ви спікер

QuoteВиступ на бізнес-форумі — це можливість заявити про себе новій аудиторії, продемонструвати експертність у певній галузі та підсилити свій особистий бренд. Це також шанс швидко знайти свою цільову, яка прийшла на захід за конкретною інформацією.

Для того, щоб стати спікером, вам необхідно володіти експертизою, мати кейс чи досвід, релевантний до теми форуму. Як і у випадку зі слухачами, спікеру недостатньо просто виступити з лекцією чи промовою. Важливо бути відкритим та ініціювати діалог з аудиторією, бути готовим відповідати на питання під час та після виступу.

Ще кілька порад для спікера на бізнес-форумі:

  • Готуйтесь, навіть якщо ви досвідчений оратор. Продумайте план виступу та ключові меседжі. Заготуйте кілька «гачків», якими плануєте чіпляти аудиторію — жарти, провокативні питання, унікальні факти.
  • Насичуйте виступ кейсами та прикладами з власного досвіду. Це не тільки зробить вашу доповідь більш прикладною, але й дозволить ненав’язливо прорекламувати себе та свої проєкти. Важливо: показники та факти мають бути актуальними. Довоєнними даними вже нікого не здивуєш, вагомості виступу додають унікальні цифри, які мають значення тут і зараз.

Якщо ви спонсор або партнер

Цей формат підходить для тих, хто хоче отримати якісні контакти за відносно невеликі гроші. Відвідувачі бізнес-форуму — це готова цільова аудиторія, якій можна доносити потрібні меседжі. Крім того, партнерство дає змогу поспілкуватись та налагодити взаємодію з організаторами, спікерами та іншими партнерами. Бізнес-івент — це закрита екосистема, і всі ланки в ній тісно взаємопов’язані.

Щоб досягти максимального ефекту від партнерства, недостатньо просто оплатити участь та розмістити свої логотипи. Слід обов’язково продумати, чого ви очікуєте від заходу та діяти відповідно. Наприклад, якщо ваше завдання — показати свій продукт, варто завчасно потурбуватись, щоб він був на локації. Можна роздавати його учасникам або поставити стенд з можливістю тестування. Якщо мета — інформування, то на локації має працювати команда проєкту, яка спілкуватиметься з гостями та розповідатиме про вас.

Отже, загальні поради для всіх учасників бізнес-івентів:

  1. Зрозуміти, навіщо ви берете участь у форумі та сформулювати свою мету.
  2. Відповідно до цього скласти для себе чекліст, що треба зробити на івенті.
  3. Важливо бути проактивним, знайомитись, спілкуватись, домовлятись про зустрічі та співпрацю.

Як отримати користь від організації власного івенту

Переваги для організаторів бізнес-заходів

Організація бізнесової події — це можливість створити захід, націлений на розв’язання саме вашої проблеми – чи то підвищення впізнаваності бренду, чи пошук інвесторів. Як організатор, ви маєте змогу задати тон події та зробити фокус на тому, що важливо саме для вас.

Крім того, організатор івенту отримує й інші переваги, зокрема:

  • Прямий доступ до учасників та спікерів. Це дозволяє суттєво розширити коло знайомств. Це особливо важливо, коли йдеться про проведення заходу міжнародного масштабу.
  • Потужний маркетинговий інструмент, який працює у довготривалій перспективі. Він дорогий та складний у реалізації, проте дозволяє побудувати якісніші контакти.
  • Елемент формування довіри для клієнтів. На івенті учасники на власні очі побачать вашу роботу та оцінять, на що ви здатні. Можна мільйон разів описувати власний досвід на сайті, але продемонструвати це — набагато ефективніше. Так ваша аудиторія з «теплої» перетворюється на «гарячу» та може потенційно перетворитись на вашого клієнта, партнера або інвестора, залежно від мети.
  • Можливість зробити внесок у післявоєнне відновлення України. Хоч сьогодні Україна й отримує безпрецедентну підтримку, все одно доводиться конкурувати за увагу світової спільноти. Проведення міжнародних заходів — це ще один шанс продемонструвати світу наші можливості, залучити інвестиції та посприяти налагодженню важливих партнерств.

Бізнес-заходи — це дієвий інструмент маркетингу та нетворкінгу, який має свої переваги як для учасників, так і для організаторів. Підготовка таких подій, особливо міжнародного масштабу — кропітка справа. Проте за правильного підходу цей інструмент принесе вам масу бенефітів, які позитивно впливатимуть на ваш бізнес протягом місяців, а то і років.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора