Facebook Pixel

Чому живе спілкування є важливим для бізнесу та як покращити комунікацію в команді

Юлія Литвиненко
директорка мережі гнучких офісних просторів IWG в Україні
Фото: Free-Photos / Pixabay

Фото: Free-Photos / Pixabay

Заощадження часу на дорогу, звичні комфортні умови та повний самоконтроль – на початку пандемії більшість працівників бачили багато переваг у дистанційному форматі роботи. Проте пізніше стало зрозуміло, що, працюючи вдома, нам часто бракує мотивації, підтримки команди та спілкування з колегами за чашкою кави в офісі. Крім того, згідно з дослідженням компанії Paper Giant, масовий перехід на дистанційний формат став причиною порушення балансу між роботою та особистим життям – віддалений формат відбирає години особистого часу.

Одна голова добре, а дві (або 3 чи навіть 4 — 5) — ще краще

Ми інколи намагаємося розв'язати всі проблеми та труднощі самотужки. Проте яке б завдання не потрапило до адженди навіть найкращого спеціаліста в компанії, стороння думка та свіжий погляд ніколи не будуть зайвими. Саме робота в команді дає змогу відшукати слабкі місця та найкращі шляхи для їхнього посилення.

Моя рекомендація – як менеджеру або керівнику бізнесу вам необхідно формувати культуру довірливих взаємин у колективі: на власному прикладі ви можете показати, що просити поради чи про допомогу – це нормально. Збиратися разом і проводити брейншторм для розв'язання складних завдань, ділитися конструктивним фідбеком і розробляти стратегії разом — це запорука успіху проєкту.

Telegram Logo

Сімейні корпоративні традиції

Усі ми знаємо про важливість традицій і їхню дивовижну здатність об’єднувати людей. Традиції всередині робочого колективу – зовсім не виняток. Лише згадайте свої емоції, коли ви всі разом обмінювалися подарунками від «таємного Санти» чи святкували завершення робочого тижня.

У нас у команді є обов'язкова традиція збиратися командою та вітати іменинників зранку, ще до початку робочого дня, зустрічаючи на вході до бізнес-центру з кульками. Такі, здавалося б, на перший погляд дрібні моменти складають основу гарних взаємин у колективі та кращого залучення (employee engagement) до робочого процесу. За результатами дослідження інституту Геллапа, компанії, у яких співробітники були більш залучені, показали на 21% вищий рівень прибутковості, а співробітники — на 17% вищу продуктивність.

Моя рекомендація – культивуйте традиції в робочому колективі та зробіть їх частиною корпоративного життя ваших співробітників. Якщо у вас їх ще немає – це чудова можливість зібратися разом і вигадати такі, що будуть цікавими для всіх.

Культура зворотного зв’язку та довіра

Інколи ми вважаємо себе настільки зануреними в робочий процес, що частково втрачаємо зв’язок із реальним світом і нам складно оцінити свій внесок чи результат роботи. Тут на допомогу прийде зворотний зв’язок від колег, адже вони можуть побачити ситуацію з іншого боку. Конструктивний зворотний зв’язок дає можливість швидше рухатися вперед і здобувати кращі результати, тому відгуки від колег так само важливі, як і від керівника.

В обміні зворотним зв’язком із колегами важливо пам’ятати, що ви прямуєте до однієї мети – зробити роботу краще й разом навчитися чомусь новому. Емі Едмондсон, дослідниця з організаційної поведінки з Гарварду, зазначає, що спільне розв'язання проблем підвищує рівень «психологічної безпеки команди», що необхідний для створення відкритого середовища й дає найкращі можливості для зростання.

Моя рекомендація – спробуйте залучити колег до взаємодопомоги один одному через якісний і конструктивний зворотний зв’язок. Проте пам’ятайте, що основою такої взаємодії є довіра між колегами. Тому якщо відчуваєте, що на цьому етапі є прогалини, варто розпочати з розбудови довірливих відносин.

Нові реалії та «віддалена» культура комунікації

Варто прийняти ситуацію з пандемією COVID-19 і те, що деякі ваші співробітники все-таки надають перевагу роботі вдома або просто не хочуть повертатися до офісу на 100%. Ваше завдання – допомогти команді розробити свій зручний «віддалений» робочий ритм і водночас дати їм відчуття «єдності». Найголовніше – бути гнучким. Зосередьте увагу на результаті: якщо це дозволяє специфіка роботи, нехай співробітники самі обирають, як і де вони працюють. До того ж наразі є багато нових можливостей для роботи команди. Наприклад, ви можете спробувати гібридний формат роботи, що дає змогу комбінувати роботу 3 — 4 рази на тиждень в офісі та 1 — 2 дні роботи з дому. Також ви можете обрати формат team hub – офісу для команди, щоб збиратися декілька разів на тиждень у зручному для всіх місці. Окрім того, це дає переваги вам як роботодавцю. Зокрема, за даними дослідження IWG, 4 з 5 опитаних, маючи вибір між двома пропозиціями працевлаштування, швидше виберуть варіант із можливістю гнучкого формату роботи.

Моя рекомендація – прислухайтесь до своїх колег і запропонуйте їм вибрати зручний формат роботи, дозвольте не повертатися до офісу після зустрічі, а допрацювати в найближчому коворкінгу, адже сьогодні є багато опцій, на які можна звернути увагу: коворкінги, офісні простори, переговорні кімнати. Більшість із них надають можливість оренди просторів на тиждень, на кілька днів або навіть на фіксовані години. Поставте час і комфорт ваших співробітників на перше місце.

Те, що світ змінився і звичайне офісне оточення відрізнятиметься від того, що було 2 — 3 роки тому, – уже не новина. Проте головним залишилося основне – співробітники компанії, які щодня виконують тисячу завдань для того, щоб бізнес працював ефективніше. Саме від менеджера залежить, чи стане колектив тим драйвером, що спонукатиме працювати краще та робити більше із задоволенням. Тому не варто забувати про важливість залучення колективу, внутрішніх комунікацій і взаємодопомоги.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини